سوپراسپرت 3.5 میلیون دلاری با تیراژ محدود

رونمایی از پاگانی هوایرا رودستر BC

10 مرداد 1398 10:00

پاگانی یکی از گرانقیمت‌ترین خودروهای تولیدی خود را معرفی کرده است: هوایرا رودستر BC. خودرویی که برچسب قیمت 3.5 میلیون دلار را بر پیشانی داشته و البته غیر از این مورد، در میان ابرخودروهای رودستر از نظر طراحی ظاهری و قدرت پیشرانه نیز کمتر رقیبی برای خود می‌بیند.

افرادی که تمایل به خرید این مدل دارند باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوند زیرا براساس اعلام شرکت پاگانی، تنها 40 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.پیشرانه پاگانی هوایرا رودستر BC یک نیروگاه شش لیتری 12 سیلندر است که ساخت AMG بوده و نیروی اعجاب‌انگیز 800 اسب‌بخار را تولید می‌کند. گشتاور این پیشرانه نیز برابر با 1050 نیوتن‌متر است. این ارقام نشان از تقویت پیشرانه فوق نسبت به مدل BC کوپه دارند زیرا نیروی مدل رودستر 50 اسب‌بخار و گشتاور آن نیز تقریباً به همین مقدار بیشتر از نسخه کوپه است.

تمام این نیروی سهمگین از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته سکوئنشنال Xtrac و تک‌کلاچ سبک وزن به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد. طبق آنچه شرکت پاگانی اعلام کرده، سیستم تک‌کلاچ نسبت به نمونه‌های دوکلاچه 35درصد وزن کمتری دارد. همین میزان تاثیر بسیار زیادی در عملکرد فنی پاگانی هوایرا رودستر BC داشته و یکی از عوامل تاثیرگذار در پایین نگاه داشتن وزن کلی خودرو بوده تا جایی‌که این رقم اکنون به 1217 کیلوگرم رسیده است.

پاگانی هوایرا رودستر BC

نکات فنی ویژه پاگانی هوایرا رودستر BC به همینجا ختم نمی‌شود زیرا براساس اعلام شرکت سازنده، این خودرو قادر است تا Gs 1.9 نیروی جانبی را تحمل کند. برای درک بهتر مطلب، بد نیست بدانید که این رقم در ابر خودروی جدید بوگاتی یعنی شیرون برابر با Gs 1.5 خواهد بود.

برای چسبندگی بیشتر پاگانی هوایرا رودستر BC به سطح جاده، پاگانی به تایرساز معروف یعنی پیرلی مراجعه کرده و نمونه‌ای انحصاری از تایر PZero تروفئو را روی این خودرو نصب کرده است.

پاگانی فعلاً در مورد رقم شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو سکوت کرده اما با استناد بر رقم 2.5 ثانیه‌ای که مدل کوپه به آن دست یافته، می‌توان حدس زد که مدل رودستر نیز فاصله چندانی با برادر خود نداشته باشد.

هرچند که تا مراسم رونمایی رسمی از پاگانی هوایرا رودستر BC که در رویداد هفته خودروی مونتری برگزار خواهد شد هنوز یک ماه باقی مانده، اما افرادی که تمایل به خرید این مدل دارند باید هرچه سریع‌تر دست به کار شوند زیرا براساس اعلام شرکت پاگانی، تنها 40 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.

دیدگاه کاربران