چاشنی کاری به سبک فرانسوی

رنو ساندرو RS معرفی شد

15 مرداد 1398 16:51

همین چند هفته اخیر بود که رنو از نسخه‌های 2020 لوگان، ساندرو و استپ‌وی خود پرده‌برداری کرد. در این میان شانس با رنو ساندرو بود که در قالب نمونه‌ای بهینه‌سازی شده بار دیگر وارد میدان شود.

رنو با کوتاه کردن ضرایب دنده در جعبه‌دنده 6 سرعته دستی ساندرو RS، شتاب صفر تا صدش را به 8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش را به 202 کیلومتر برساعت رسانده است.اولین‌باری که مشتریان با خودرویی به اسم ساندرو RS روبه‌رو شدند، سال 2015 بود. رنو آن زمان توانست ماهیت محافظه‌کار و سنتی این محصول خود را کمی به دنیای جوانان نزدیک‌تر کند. با تبعیت از این استراتژی موفق، فرانسوی‌ها بار دیگر ایده‌ای مشابه را روی مدل فیس‌لیفت همین خودرو اجرا کردند.

بارزترین تغییرات در رنو ساندرو RS شامل چراغ‌های LED جدید در جلو و عقب، رینگ‌های مدرن 18 اینچی با تریم مشکی، برچسب Renault Sport مانند خودروهای مسابقه‌ای و البته کالیپرهای قرمز ترمز که جلوه بصری آن را دوچندان کرده است. هم‌چنین در المان‌های آیرودینامک سپر جلو و عقب نیز استفاده معقولانه‌ای از فیبر کربن شده است.

رنو ساندرو RS

داخل کابین اولین چیزی که ذات متفاوت رنو ساندرو RS را برجسته می‌کند، صندلی‌های مسابقه‌ای با خطوط قرمز رنگ است. حتی رودری‌ها نیز از جنس فیبر کربن هستند. رنگ‌های سفارشی موجود همگی از نوع متالیک و با تنوع قرمز آتشین، نقره‌ای Étoile و مشکی Nacré است. این‌ها همه در حالی است که رنو ساندرو RS به صورت استاندارد با رنگ سفید عرضه می‌شود.

برای این خودرو از همان پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی که 148 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور دارد، استفاده شده است. البته نکته اینجاست که در صورت استفاده ترکیبی از سوخت اتانول این خروجی تبدیل به 143 اسب‌بخار و 201 نیوتن‌متر می‌شود.

به نظر می‌رسد رنو با کوتاه کردن ضرایب دنده در جعبه‌دنده 6 سرعته دستی آن قصد افزایش کارایی‌اش را داشته چراکه حالا شتاب صفر تا صد آن 8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 202 کیلومتر برساعت است. البته به وضوح می‌توان تغییراتی را در سیستم تعلیق الکترو هیدرولیکی رنو ساندرو RS نیز مشاهده کرد. شرکت به منظور افزایش پایداری خودرو از ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ استفاده کرده است.

رنو ساندرو RS

در رنو ساندرو RS می‌توان حالت‌های رانندگی استاندارد، اسپرت و اسپرت‌پلاس را مشاهده کرد. علاوه‌براین آپشن‌های تعبیه شده داخل ساندرو RS نیز شامل حرکت در سربالایی، کنترل پایداری، کنترل کشش، سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت مسیریابی، کروز کنترل و دوربین عقب است.

این خودرو برای مشتریان بازار برزیل چیزی حدود 17 هزار و 700 دلار قیمت خواهد داشت.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران