مجهز به 3 پیشرانه جدید

جنسیس G80 رونمایی شد

11 فروردین 1399 21:15

در ماه ژانویه و با معرفی شاسیبلند GV80 توسط جنسیس، زبان طراحی محصولات این برند لوکس با چراغ‌های چهاربخشی جلو به جهانیان معرفی شد. اکنون از سدان بزرگ این شرکت نیز با چهره‌ای که از همان زبان طراحی پیروی می‌کند، رونمایی شده است.

جنسیس G80 در بخش فنی نیز بسیار متحول شده به گونه‌ای که دو پیشرانه 3.3 و 3.8 لیتری شش سیلندر و همچنین نمونه 5 لیتری 8 سیلندر موجود در مدل قبلی را کنار گذاشتهجنسیس G80 در محل دفتر مرکزی این شرکت در کره جنوبی و به صورت آنلاین رونمایی شده، خودرویی که به سه پیشرانه مختلف و چندین فناوری جدید مجهز شده است.

همان‌طور که گفته شد، موارد شاخصی همچون چراغ‌های چهارتایی جلو و جلوپنجره بزرگ مستقیماً از شاسی‌بلند GV80 به این خودروی سدان منتقل شده هرچند که بخش پایینی جلوپنجره کمی امتداد یافته و به واسطه لبه‌های نقره‌ای رنگ، از نظر بصری عمق بیشتری یافته است.

رینگ‌های 5 پره 20 اینچی با ظاهر نقره‌ای که در نسخه معرفی شده از G80 نصب شده تا حد زیادی به نمونه نصب شده در مدل GV80 شباهت دارد. چراغ راهنمای جانبی با طراحی دوتایی و همچنین خط شانه روی بخش جانبی بدنه که چراغ‌های جلو را به عقب وصل می‌کند نیز همچون مدل شاسی‌بلند روی این خودرو به چشم می‌خورد.

شباهت‌های میان این دو مدل در فضای داخلی نیز ادامه پیدا کرده هرچند که جنسیس G80 در این بخش نیز ویژگی‌های شخصیت خود را حفظ کرده است.

نمایشگر بزرگ 14.5 اینچی مرکزی سیستم اطلاعات سرگرمی که در بخش بالایی داشبورد نصب شده به اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین ویژگی تازه‌ای مجهز شده که جنسیس آن را touch-and-write یا لمس کن و بنویس نامگذاری کرده است. نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال با فناوری نمایش 3 بعدی اطلاعات به همراه نمایشگر هداپ نیز در مقابل چشمان راننده قرار گرفته است.

برخلاف فرمان دوشاخه مدل GV80 که طرحی منحصربه‌فرد دارد، فرمان جنسیس G80 به صورت چهارشاخه طراحی شده اما از همان متریال مشابه با فرمان برادر شاسی‌بلند بهره می‌برد یعنی چوب، چرم و آلومینیوم.

جنسیس G80 به چندین فناوری پیشرفته ایمنی مجهز شده که از میان آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، پایش برخورد در نقاط کور، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت یادگیری از ویژگی‌های رانندگی راننده و همچنین نسخه دوم از سامانه دستیار رانندگی در بزرگراه اشاره کرد که به خودرو امکان می‌دهد با روشن شدن راهنما، به صورت خودکار خط حرکت خود را تعویض نماید. لازم به ذکر است که تمامی این قابلیت‌ها در مدل شاسی‌بلند GV80 نیز وجود دارد.

جنسیس G80 در بخش فنی نیز بسیار متحول شده به گونه‌ای که دو پیشرانه 3.3 و 3.8 لیتری شش سیلندر و همچنین نمونه 5 لیتری 8 سیلندر موجود در مدل قبلی را کنار گذاشته و به سراغ سه پیشرانه جدید رفته است.

اولین نمونه از میان سه پیشرانه جدید، واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بوده که 300 اسب‌بخار قدرت و 421 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مدل قوی‌تر، با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ روبرو هستیم که 375 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. در برخی بازارها نیز خریداران می‌توانند جنسیس G80 را با پیشرانه 2.2 لیتری چهار سیلندر دیزل سفارش دهند که 207 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

نکته جالب این است که افزایش قدرت جنسیس G80 در تمام نسخه‌ها توام با کاهش 110 کیلوگرمی وزن این خودرو نسبت به مدل قبلی بوده، ویژگی مطلوبی که بنابر اعلام شرکت سازنده به لطف استفاده گسترده 19 درصدی از آلومینیوم در ساخت سازه این مدل حاصل شده است.

بنابر اعلام جنسیس مرکز ثقل پلتفرم دیفرانسیل عقب G80 نیز نسبت به قبل پایین‌تر آمده تا ضمن افزایش فرمان‌پذیری خودرو ، کابین نیز عریض‌تر شود و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار گیرد.

جنسیس فعلاً درباره قیمت G80 رقم مشخصی اعلام نکرده اما به علاقمندان وعده داده که از 30 مارس این مدل را در کره جنوبی عرضه نماید. مشتریان ساکن در سایر کشورها برای خرید این خودرو باید تا نیمه دوم سال جاری میلادی منتظر بمانند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران