بهره‌مندی از پیشرانه دوج دیمون در مدل 2020

رضوانی تانک، قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان

22 مرداد 1398 10:14

احتمالاً شما نیز دورانی را به یاد دارید که قدرت خروجی پیشرانه بوگاتی ویرون حیرت همگان را برانگیخته و اعداد و ارقام مربوط به آن بر زبان هر فرد علاقمند به خودرویی جاری بود. امروزه که در سطح جهان مدل‌های شاسی‌بلند در حال یکه‌تازی در بازار خودرو هستند، می‌توان انتظار داشت با نمونه‌ای از این نوع خودروها روبه‌رو شویم که قدرتی بیشتر از ویرون و البته قیمتی به مراتب پایین‌تر از این مدل دارند. بهترین مثال برای این موضوع را می‌توان مدل شاسی بلند تانک دانست که محصول شرکت رضوانی بوده و با مدل 2020 به جهانیان معرفی شده است.

رضوانی تانک مدل 2020 در سه مدل مختلف عرضه می‌شود. قدرتمندترین مدل رضوانی تانک نمونه‌ای خواهد بود که پیشرانه 1000 اسب‌بخاری خود را از دوج دیمون به عاریت گرفته است.این خودرو که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تاریخ 16 آگوست در رویداد «هفته خودرویی مونته‌ری» معرفی و در سه مدل مختلف عرضه می‌شود. اولین و ارزان‌ترین نسخه رضوانی تانک که قیمتی برابر با 155 هزار دلار خواهد داشت به پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر با قدرت 285 اسب‌بخار مجهز است. غیر از این نسخه، تانک رضوانی را می‌توان در دو نسخه 3 لیتری دیزل با قدرت 285 اسب‌بخار و هشت سیلندر 6.4 لیتری نیز سفارش داد که نمونه آخر 500 اسب‌بخار قدرت در اختیار راننده می‌گذارد.

اما قدرتمندترین مدل رضوانی تانک نمونه‌ای خواهد بود که پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژر هشت سیلندر خود را از دوج دیمون به عاریت گرفته، پیشرانه‌ای که ارقام خیره‌کننده 1000 اسب‌بخار قدرت و 1180 نیوتن‌متر گشتاور را به رخ رقبا می‌کشد. قیمت پایه این تریم برای مدل میلیتاری ادیشن 295 هزار و برای مدل X برابر با 349 هزار دلار خواهد بود.

کابین رضوانی تانک مدل 2020

در مقایسه با مدل فعلی، رضوانی تانک 2020 از طراحی داخلی به‌روزتری بهره می‌برد. فضای کلی همچنان به گونه‌ای طراحی شده که محیطی دلنشین را برای سرنشینان فراهم کند. نکته مهم دیگر این‌که دست خریداران برای اعمال سلیقه در کابین خودرویشان کاملاً باز است بدین معنی که می‌توانند نوع و رنگ پوشش چرم، دوخت آن، رنگ نمایشگرهای پشت فرمان و.... را بنا به خواست خود سفارش داده و تحویل بگیرند.

اولین مورد جالب در فضای کابین را می‌توان نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی دانست که با اندازه 7.9 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته و از اپل کارپلی، نقشه‌های گوگل، Pandora و نرم‌افزارهایی از این دست کاملاً پشتیبانی می‌کند.

رضوانی تانک مدل 2020

اما در بالاترین تریم این خودرو یعنی مدل میلیتاری ادیشن می‌توان امکاناتی همچون سیستم دید در شب حساس به گرما، سیستم حفاظت در برابر حمله بالستیکی، تایرهای ران‌فلت تایید شده توسط نیروهای نظامی، حفاظت در برابر انفجار جانبی، رادیاتور محافظت شده،سیستم تعلیق تقویت شده و سپرهای تقویتی در ظاهر و دستگیره های برقی درها،سیستم پایش دود، نورپردازی داخلی، ماسک‌های حفاظت در برابر حملات شیمیایی، فیلتر EMP برای حفاظت در برابر حملات الکترومغناطیسی و بسیاری تجهیزات دیگر را دریافت کرد که در نتیجه، این شاسی‌بلند پرابهت را به معنای واقعی کلمه به خودرویی آخرالزمانی تبدیل می‌کنند.

آقای Ferris Rezvani که مدیریت شرکت رضوانی را برعهده دارد، تمرکز نسل جدید مدل تانک را بر ارائه طراحی عضلانی‌تر و کیفیت سواری بهتر به همراه کابین لوکس و البته 1000 اسب‌بخار قدرت به صورت یکجا دانسته است. به گفته وی تمام این موارد در خودرویی عرضه شده که بدنه‌ای محافظت شده داشته و برای رانندگی روزمره نیز مناسب خواهد بود. آقای رضوانی در ادامه صحبت‌های خود، مدل تانک را به عنوان قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان معرفی کرده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران