سدانی پاک و قدرتمند با مصرف اقتصادی

ب‌ا‌م‌و 330e پلاگین هیبرید معرفی شد

24 مرداد 1398 12:34

تقریباً یک سال از زمان معرفی نسل جدید سری 3 می‌گذرد. اکنون مدل جدید 330e پلاگین هیبرید به عنوان عضو جدیدی از خانواده این سری معرفی شده که قرار است ترکیبی از مصرف سوخت اقتصادی را به همراه سطح بالای عملکرد فنی به صورت همزمان در سگمنت سدان‌های اسپرت ارائه دهد. البته این سوال پیش می‌آید که آیا ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید قادر خواهد بود به انتظاراتی که از آن وجود دارد پاسخ دهد یا خیر که برای پاسخ به این پرسش باید تا زمان تست رانندگی این خودرو منتظر بمانیم هرچند که با توجه به مشخصات انتشار یافته، به نظر می‌رسد با خودرویی قابل اعتنا طرف هستیم.

براساس آنچه شرکت ب‌ام‌و اعلام نموده، شتاب صفر تا صد مدل 330e پلاگین هیبرید برابر با 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 229 کیلومتر برساعت خواهد بود.مهمترین ویژگی ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید را می‌توان قوای محرکه آن دانست که از ترکیب پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به قدرت 184 اسب‌بخار به همراه یک موتور برقی شکل گرفته که بنابر اعلام شرکت سازنده، در مجموع 292 اسب‌بخار قدرت در اختیار این سدان اسپرت پاک قرار می‌دهند. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

اما ویژگی جالب توجهی که ب‌ام‌و در مدل 330e پلاگین هیبرید قرار داده XtraBoost نام دارد که نقشی شبیه به اکسید نیترو در خودروهای مجهز به پیشرانه درون‌سوز را ایفا می‌نماید. با فعال نمودن حالت رانندگی اسپرت، 40 اسب بخار قدرت اضافی برای مدت زمان 10 ثانیه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت تا مجموع قدرت ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید برای مدتی کوتاه به 292 اسب‌بخار برسد.

ب‌ا‌م‌و 330e پلاگین هیبرید

براساس آنچه شرکت ب‌ام‌و اعلام نموده، شتاب صفر تا صد مدل 330e پلاگین هیبرید برابر با 5.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 229 کیلومتر برساعت خواهد بود که البته فعلاً مشخص نیست آیا ارقام یادشده در زمان فعال بودن سیستمXtraBoost حاصل شده‌اند یا خیر. لازم به ذکر است که این نسخه از سری 3 را همچون سایر محصولات ب‌ام‌و می‌توان با تریم M نیز سفارش داد که در آن صورت به تجهیزاتی همچون ترمزهای M اسپرت و سیستم تعلیق قابل تنظیم مجهز خواهد شد.

در هنگام رانندگی با حالت هیبرید، ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید قادر است تنها با اتکا بر باتری خود به حداکثر سرعت 110 کیلومتر برساعت دست یابد. با چرخش به حالت تمام الکتریکی این رقم افزایش یافته و به 140 کیلومتر برساعت خواهد رسید. باتری لیتیوم-یون این خودرو که در زیر صندلی‌های عقب و جلوی مخزن سوخت جایگذاری شده، به ب‌ام‌و 330e پلاگین هیبرید امکان می‌دهد در حالت تمام برقی تا شعاع 59 الی 66 کیلومتر (بسته به شرایط رانندگی) طی طریق نماید.

هرچند که حضور باتری در کف خودرو باعث کاهش اندکی از ظرفیت مخزن سوخت شده اما به لطف صندلی‌های عقب با قبلیت تاشوندگی 40/20/40، فضای حمل بار در هنگام نیاز قابل افزایش خواهد بود. البته ب‌ام‌و به فکر افرادی که این میزان فضا برایشان کافی نیست هم بوده و به زودی نسخه استیشن از 330e را ارائه خواهد کرد، هرچند که فروش آن زودتر از تابستان 2020 آغاز نخواهد شد.

اکنون که صحبت از زمان عرضه شد باید اشاره کنیم که ثبت سفارش برای مدل سدان ب‌ام‌و 330e از هم اکنون در سراسر جهان قابل انجام بوده و البته نسخه‌ای از این خودرو که قابلیت حمل کشنده را دارد نیز در ماه نوامبر سال جاری معرفی خواهد شد. قیمت این خودروها هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران