قوی‌ترین و کم‌مصرف‌ترین راوفور تاریخ

معرفی تویوتا راوفور پرایم PHEV

4 آذر 1398 16:00

تعجبی وجود ندارد که خودروسازان معروف برای تولید مدل‌های مختلف در این رده، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. تویوتا نیز در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس اقدام به معرفی مدل راوفور پرایم 2021 کرده است.

این خودرو مجموعاً قدرتی برابر با 302 اسب‌بخار در اختیار دارد که 83 اسب‌بخار بیشتر از مدل هیبرید است.در این خودرو که قرار است از تابستان سال آینده میلادی به فروش برسد، تمام مزایا و قابلیت‌های مدل فعلی ارتقا یافته است. بد نیست بدانید این نسخه از راوفور به عنوان کم‌مصرف‌ترین و قدرتمندترین نمونه ساخته شده از این خودرو تا این تاریخ شناخته می‌شود.

پیشرانه هیبرید استفاده شده در تویوتا راوفور پرایم مشابه نمونه نصب شده در راوفور هیبرید بوده با این تفاوت که از موتورهای برقی قوی‌تر و باتری لیتیوم-یون با ظرفیت بیشتر بهره‌مند شده است. پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری این مدل، قدرتی برابر با 176 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 228 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

در این مدل نیز مشابه نسخه هیبرید از سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی بهره گرفته شده که از یک موتور جاسازی شده در محور عقب برای نیرو بخشیدن به چرخ‌های عقب استفاده می‌کند.

این خودرو مجموعاً قدرتی برابر با 302 اسب‌بخار در اختیار دارد که 83 اسب‌بخار بیشتر از مدل هیبرید است و آن را قادر می‌سازد ظرف تنها 5.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد.

تویوتا راوفور پرایم می‌تواند در حالت تمام برقی در شعاع 63 کیلومتر حرکت نماید که بنابر ادعای تویوتا از تمام کراس‌اورهای PHEV موجود در بازار بیشتر است.

تویوتا راوفور پرایم PHEV

باتری‌های خودرو در کف آن جاسازی شده که در نتیجه نه تنها حجم فضای داخلی را کاهش نداده بلکه باعث پایین آمدن مرکز ثقل خودرو و افزایش پایداری آن نیز شده است.

تویوتا راوفور پرایم 2021 را می‌توان در دو تریم SE و XSE سفارش داد. در تریم SE با جلوپنجره منحصربه‌فرد، اسپویلر جدید در جلو، تجهیزات مشکی پیانو به همراه رینگ‌های 18 اینچی مواجه هستیم.

در فضای کابین نیز مواردی چون فرمان چرم، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و نمایشگر 8 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از آمازون الکسا، اندروید اتو و اپل کارپلی، کنترل هشت گانه صندلی راننده، سیستم پایش نقاط کور و نمایشگر 7 اینچی چندکاره در بخش پشت آمپر به چشم می‌خورد.

کابین تویوتا راوفور پرایم PHEV

با پرداخت مبلغ بیشتر امکاناتی شامل سقف شیشه‌ای، گرم‌کن فرمان و همچنین گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم به همراه برف پاک‌کن‌های حساس به باران و یخ‌زدای شیشه جلو نیز در این تریم نصب خواهد شد.

در تریم XSE خودرو با رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه عرضه می‌شود. در این نسخه سقف خودرو به رنگ مشکی بوده و رینگ‌های 19 اینچی در زیر آن نصب شده است.

در این تریم علاوه‌بر سقف شیشه‌ای و نورپردازی داخلی ، امکاناتی چون شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم صوتی JBL، نمایشگر هداپ، نمایشگر 9 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه آینه وسط مجهز به دوربین دنده عقب و ریموت پارکینگ نیز به مشتری عرضه می‌شود.

برای اولین بار در نسخه‌ای از تویوتا راوفور، پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان در این مدل نصب شده است.

هردو تریم SE و XSE از تویوتا راوفور پرایم، به سیستم ایمنی انحصاری تویوتا مجهز شده‌اند که شامل چراغ‌های جلو مجهز به نوربالای خودکار، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، سیستم پیشگیری از برخورد با توانایی شناخت عابرپیاده، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، دستیار حفظ حرکت در خط و دستیار شناسایی علائم هشداردهنده خواهد بود.

هنوز قیمت دقیق این مدل اعلام نشده اما انتظار می‌رود در زمان نزدیک به عرضه رسمی از این مورد نیز «باخبر» شویم.

دیدگاه کاربران