جنگ سنگین وزن‌های آسیایی

مقایسه هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

28 مرداد 1398 18:25

مقابله با هیوندای سانتافه آن هم در بازار ایران برای هر خودرویی کابوس است. شاید هیوندای سانتافه خودروی چندان تحریک‌کننده‌ای برای مشتریان جهانی نباشد اما بی‌تردید باید این کره‌ای‌ را یکی از ترسناک‌ترین گزینه‌ها برای شاسی‌بلندهای رقیب دانست.

خریداران هیوندای سانتافه طیف محافظه‌کاری هستند که ظرفیت ریسک خریداری مدل‌های مختلف را ندارند. در مقابل میتسوبیشی اوتلندر را مشتریانی خریداری می‌کنند که سطح متفاوتی از کیفیت و کارایی را طلب می‌کنند.هیوندای سانتافه سال‌ها به‌عنوان رکورددار واردات خودرو در ایران شناخته می‌شد. خودرویی که مشتریان داخلی به طور کامل پذیرای نسل دوم و سوم آن بودند. با این حال تقریباً دو سه سالی می‌شود که یک رقیب دیگر از آسیا برای این مغرور زیبارو عرض‌اندام می‌کند. میتسوبیشی اوتلندر، پدیده مهندسی میتسوبیشی آمد تا با طراحی منحصر به فرد و پیشرو خود، شرایط را بر هیوندای سخت کند.

در این مقایسه از یک سو مهندسی پیچیده ژاپنی‌ها را داریم که با تجربه طلایی ساخت لنسر و پاجرو خوب می‌داند که چگونه آفرود را با اسپرت ترکیب کند. از سوی دیگر یک کره‌ای زیرک را می‌بینیم که همواره محبوب مشتریان است و در هر مدل و رنگی و با هر آپشن و تجهیزاتی که تولید شود باز هم خریدار دارد. میتسوبیشی اوتلندر همین که روند موفقیت‌های قبلی خود را تثبیت کند برایش کافی است، اما هیوندای سانتافه خود را درگیر ماجرای بهتر و بهتر شدن در هر سال کرده است.

مقایسه طراحی بدنه و کابین هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

بررسی طراحی هیوندای سانتافه

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه

در این که طراحی هیوندای سانتافه یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت آن است شکی نیست. برگ برنده‌ای که همیشه مشتریانش را شگفت‌زده می‌کند. هیوندای سانتافه در نسل سوم یک جهش خیره‌کننده را در طراحی تجربه کرد. سرانجام چهره محتاط و محافظه‌کار نسل دوم که اتفاقاً آن هم در بین ایرانی‌ها محبوب بود جای خود را با زبان جسورانه عوض کرد. حالا هیوندای سانتافه را بیش از پیش اروپایی می‌بینیم.

اخم درخور توجه چراغ‌ها در هماهنگی کامل با جلوپنجره کشیده آن است. محفظه قرارگیری چراغ‌های مه‌شکن پیچیدگی تحسین‌برانگیزی دارد. به خصوص برش عمیق برای تعبیه چراغ‌های LED نور روز. حالت نرم و آرامش‌بخشی که در چراغ‌های عقب نسل دوم شاهد بودیم اکنون با مایه‌ای بیشتر در نسل سه هم مشاهده می‌شود. آرامشی که البته کمی هم چاشنی جسارت در آن تزریق شده است. هیوندای از پرداختن به جزئیات بیشتر در قسمت انتهایی پرهیز کرده تا مانع از شلوغ‌کاری بیش از حد شود.

کابین هیوندای سانتافه

داخل کابین می‌دانیم که هیوندای همیشه حرف‌هایی برای گفتن دارد. کره‌ای‌ها خیلی خوب دریافته‌اند که برای جلب نظر مشتریان سخت‌گیر امروزی باید هیجان اغراق‌شده‌ای را به طراحی کابین تزریق کنند. دریچه‌های بزرگ تهویه مطبوع در کنسول میانی فرم‌دار تکمیل‌کننده ساختار پر زرق و برق داخلی است. در واقع همین استفاده متعدد از دکمه‌ها باعث حس خوب در مشتری هیوندای سانتافه می‌شود که گویی درون کابین هواپیما قرار دارد. در محفظه پشت آمپر، فریم کروم رنگ برجسته‌ای را می‌بینیم که اشاره به اسپرت‌گرایی محدودش دارد.

بررسی طراحی میتسوبیشی اوتلندر

بررسی طراحی هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

با برنده بخش طراحی آشنا شوید. اما چرا؟ می‌دانید دلیلش چیست؟ قبلاً گفتیم که هیوندای سانتافه از زبان بصری چشم‌نوازی بهره می‌برد. بی‌انصافی است اگر این هیوندای را زشت و یا دارای نقصی تلقی کنیم. با این حال از نظر اصول طراحی وقتی پای مدرنتیه وسط می‌آید، میتسوبیشی اوتلندر است که جایی برای عرض اندام حریف باقی نمی‌گذارد.

در نمای جلویی میتسوبیشی اوتلندر حس و حال فضایی مورد پسند ژاپنی‌ها را شاهد هستیم. از آنجایی که خودروی مورد بررسی تیپ 5 است پس شاهد حضور یک فریم کرومی عجیب هستیم که از زیر چراغ‌ها شروع می‌شود، با حالتی تهاجمی به سپرها می‌رسد و در نهایت در زیر مه‌شکن اصلی آرام می‌گیرد. این چیزی است که مشتری امروزی به آن نیاز دارد؛ تجربه‌ای مدرن و بی‌همتا. چیزی فراتر از یک فیس‌لیفت و بازی ساده با چراغ‌ها. در قسمت انتهایی می‌توان اصول اولیه طراحی یک سفینه را شاهد بود. چراغ‌های عقب با جلوه‌ای منطقی گویی از درون بدنه بیرون زده‌اند.

کابین میتسوبیشی اوتلندر

داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر شاهد گرافیکی هستیم که برای اغلب مشتریان چندان جالب توجه نیست. به خصوص وقتی آن را با هیوندای سانتافه مقایسه می‌کنیم. میتسوبیشی اوتلندر برای اروپایی‌ها و البته خود ژاپنی‌ها خودروی هیجان‌انگیزی است. اما برای برخی از مشتریان شرقی کابین این خودرو نیاز به اغراق و زیاده‌روی بیشتری دارد. این در حالی است که از نقطه نظر کارشناسی منطقی بیشتری روی چیدمان داخلی اوتلندر حکم‌فرما است.

  • انتخاب باخبر: میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه عملکرد فنی هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

بررسی عملکرد فنی هیوندای سانتافه

پیشرانه هیوندای سانتافه

این خودرو در مدل‌های سالیان قبل از نظر فنی نمی‌توانست حرفی برای گفتن داشته باشد. به خصوص آن زمانی که نسل دوم آن با دو پیشرانه 2.7 و 3.5 لیتری عرضه می‌شد. اما بعد از دستیابی هیوندای و کیا به فناوری شبه توربو به اسم GDi اوضاع به گونه‌ای دیگر پیش رفت. در واقع عرضه‌کنندگان هیوندای چاره دیگری هم نداشتند. با وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم پیشرانه بیش از 2500 سی‌سی، تنها گزینه باقی‌مانده همین بود.

قدرت 188 اسب‌بخار برای شاسی‌بلندی در این ابعاد قابل قبول به حساب می‌آید. هیوندای سانتافه هم از نظر قدرت و هم از نظر گشتاور با ثبت عدد 245 نیوتن‌متری برتری پیشرانه‌ خود مقابل رقیب ژاپنی را حفظ می‌کند. مصرف سوخت آن نیز به مراتب بهتر است.

هیوندای سانتافه در برابر میتسوبیشی اوتلندر

دو خودرو از نظر ابعاد تفاوت چندانی با هم ندارند. اما باید اعتراف کرد که رقیب کره‌ای به طرزی عجیب فضای بهتری را برای سرنشینان خود فراهم کرده است. به صورت استاندارد و متعارف هیوندای سانتافه با چرخ‌های عریض‌تری راهی بازار می‌شود. این خودرو با تایرهای 235.55 میلی‌متری 19 اینچی به دست مشتریان می‌رسد. در حالی که رقیب ژاپنی از نمونه 225.55 میلی‌متری 18 اینچی بهره می‌برد. برای آن‌هایی که اهل شتاب‌گیری‌های آنی و معکوس‌های ترسناک هستند، قاعدتاً جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک هیوندای سانتافه لذت بیشتری برای راننده‌اش دارد. چراکه میتسوبیشی اوتلندر از نمونه بهینه‌شده CVT استفاده می‌کند.

بررسی عملکرد فنی میتسوبیشی اوتلندر

پیشرانه میتسوبیشی اوتلندر

یک بار دیگر به اعداد و ارقام نگاه کنیم. میتسوبیشی اوتلندر با قدرت 170 اسب‌بخاری و گشتاور 232 نیوتن‌متری حداقل روی کاغذ شانسی برای سر بلند کردن پیش روی حریف ندارد. اما نکته‌ای که از آن غافل هستیم این است که اوتلندر 155 کیلوگرم از سانتافه سبک‌تر است. همین است که ضریب چابکی میتسوبیشی اوتلندر با سبک رکورد 114 اسب‌بخار بر تن در مقابل رکورد 100 اسب‌بخار بر تن هیوندای سانتافه برتری ملموسی دارد.

برای آن‌هایی که به خروجی پیشرانه اهمیت می‌دهند باید گفت که شتاب صفر تا صد میتسوبیشی اوتلندر یک ثانیه کمتر از هیوندای سانتافه است. یک ثانیه برای شاسی‌بلندهایی در این قد و قواره واقعاً تاثیرگذار است. دلیل دیگر برتری مهندسی میتسوبیشی این است که این خودرو علیرغم قدرت و گشتاور کمتر، سرعت نهایی برابری با رقیب دارد.

شیفتر تعویض دنده میتسوبیشی اوتلندر

شاید وجود اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان روی هیوندای سانتافه با اما و اگرهایی روبه‌رو است و بستگی به مدل انتخابی دارد، اما ژاپنی‌ها به صورت استاندارد این آپشن جذاب عملیاتی را روی فرزند خود تعبیه کرده‌اند.

تجربه میدانی نشان می‌دهد که عملکرد سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک میتسوبیشی اوتلندر نتایجی خیره‌کننده دارد. درست به همین دلیل است که این خودرو با همین تجهیزات نیز گزینه معقولی برای آفرود به حساب می‌آید. استحکام و پایداری میتسوبیشی اوتلندر در پیچ‌ها و ترمزگیری‌ها برتری ملموسی نسبت به هیوندای سانتافه دارد. چراکه توزیع وزن در این خودرو بهتر و زیربندی آن باکیفیت‌تر است.

  • انتخاب باخبر: میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه تکنولوژی و ایمنی هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

بررسی تکنولوژی و ایمنی هیوندای سانتافه

تقریباً تمام محصولات هیوندای برای رقبای هم‌رده و هم‌کلاس خود از نظر آپشن و تجهیزات دست‌ نیافتنی هستند. چه برسد به این هیوندای سانتافه که سال‌هاست با همین آپشن‌های متعدد، موجی از مشتریان را به دنبال خود می‌کشد. پیش از هر چیز لازم به ذکر است که هیوندای سانتافه‌ای که امروز برای تست انتخاب شده مدل تقریباً فول آن است. خودرویی که از برتری‌هایی مثل کروز کنترل هوشمند و کنترل سرعت در سر پایینی در مقابل حریف بهره می‌برد.

اتوپارک هیوندای سانتافه

شاید عجیب باشد ولی میتسوبیشی اوتلندر حالات مختلف رانندگی ندارد. در مقابل هیوندای سانتافه مثل حرفه‌ای‌ها از حالات اکو، نرمال و اسپرت برای رانندگی استفاده می‌کند. حتی فول‌ترین ویرایش میتسوبیشی اوتلندر در آن سوی آب‌ها نیز سیستم پارک خودکار (Auto Park) ندارد ولی برخی از مدل‌های هیوندای سانتافه چنین ویژگی‌ای دارند. تنظیم موقعیت فرمان هیوندای سانتافه به صورت 4 حالته است در حالی که رقیب از نمونه 2 حالته استفاده می‌کند.

از نظر ایمنی به نظر می‌رسد که هیوندای سانتافه تجهیزات بهتری را ارائه می‌دهد. تجهیزاتی مثل پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و کمربندی ایمنی محدودکننده. عجیب است که میتسوبیشی اوتلندر سنسور فشار باد تایر ندارد.

نمایشگر کنسول هیوندای سانتافه

در میان کنسول هیوندای سانتافه، نمایشگر 8 اینچی بزرگتر از رقیب و مجهز به سیستم مسیریاب دیده می‌شود. این خودرو در قسمت پشت آمپر هم یک نمایشگر 4.2 اینچی مجهز به قطب‌نما دارد.

ملزومات مربوط به سیستم روشنایی در هیوندای سانتافه کامل‌تر است. تجهیزاتی مثل گردش چراغ‌ها در پیچ، نور بالا اتوماتیک و البته تنظیم خودکار نور خودرو. اگر هیوندای سانتافه شما فول باشد قطعاً می‌توانید از کول باکس با محفظه خنک‌کننده آن نهایت لذت را ببرید. صندلی راننده در رقیب کره‌ای با 8 حالت، برتری فاحشی نسبت به صندلی رقیب ژاپنی با 4 حالت دارد. حتی صندلی سرنشین جلو در هیوندای 6 حالت انتخابی دارد ولی در میتسوبیشی 4 حالته است.

بررسی تکنولوژی و ایمنی میتسوبیشی اوتلندر

دیدیم که میتسوبیشی از نظر لیست آپشن‌ها یارای مقابله با هیوندای سانتافه را نداشت. اما اجازه بدهید به یک نکته طلایی اشاره کنیم. حتی هواداران متعصب هیوندای سانتافه هم بعد از یک بار نشستن پشت فرمان میتسوبیشی اوتلندر اعتراف می‌کنند تجهیزات و آپشن‌های تعبیه شده در این خودرو بسیار باکیفیت‌تر و البته کاربردی‌تر است.

نمایشگر هیوندای سانتافه

در این مقایسه شانس با دوست‌داران میتسوبیشی اوتلندر همراه بوده که تیپ 5 مقابل هیوندای سانتافه قرار گرفته است. چراکه در این مدل رینگ‌ها، چراغ LED، فرمان مدرن و البته تریم چوب جدید است. تیپ 3 این خودرو تجهیزاتی مثل دوربین 360، سنسور جلو، سنسور باران و ردیف سوم صندلی را نداشت.

با این حال میتسوبیشی اوتلندر هم چندان دست بسته نیست. کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری در این خودرو عملکردی خیره‌کننده و فوق‌العاده دقیق دارد. بی سر و صدا و البته اطمینان بخش. چرم روی فرمان و صندلی‌ها حس خوب باکیفیت‌ بودن را القا می‌کند.

عاشق کار کردن با دکمه‌های روی فرمان این خودرو می‌شوید. کارایی گرم‌کن فرمان واقعاً چیزی است که انتظار داریم؛ سریع و مطبوع در روزهای سرد زمستان. تجربه درخشان میتسوبیشی در ساخت خودروهای اسپرت کاری کرده است که سیستم ABS در این خودرو در شرایط بحرانی کاربردی است.

تفاوت آپشن‌های این دو خودرو به اندازه‌ای نیست که مشتری را از میتسوبیشی اوتلندر دلزده کند. با این حال فقط همین برتری سیستم صوتی 8 بانده با ساب‌ووفر این خودرو از برند Rockford Fosgate برای تغییر رای از کره به ژاپن کافی است.

  • انتخاب باخبر: هیوندای سانتافه

مقایسه وضعیت بازار هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

بررسی وضعیت بازار هیوندای سانتافه

مهره مار هیوندای سانتافه همین اقبال بلند آن در خرید و فروشش است. استقبال گسترده در بازار صفر کیلومترها و دست‌دوم‌ها کاری کرده است که هیوندای سانتافه در همه مدل‌ها و سال‌ها مانند طلا ارزشمند باشد. در واقع این خودرو برندسازی خود را طی سال‌ها آزمون و خطا به سرانجام رسانده است. با تمام این تفاسیر باید اعتراف کرد که مدل 2017 این خودرو در حال حاضر قیمتی حدود 800 میلیون تومان دارد و مانند تمام هم‌قطاران هم‌وطن و غیر هم‌وطن خود از آن رونق خرید و فروش قبلی باز افتاده است. با این حال در چنین شرایط وخیمی مشتری ترجیح می‌دهد دست روی مدلی بگذارد که می‌داند حداقل در بدترین سناریو هر زمانی که بخواهد می‌تواند آن را تبدیل به پول کند. همانطور که گفتیم هیوندایسانتافه کارکرده نیز محبوبیتی کمتر از مدل صفر کیلومتر آن ندارد و این مزیتی است که نصیب کمتر خودرویی در کل بازار وارداتی‌های ایران شده است.

تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه

بد نیست بدانید در زمانی که واردات آزاد بود تمام برندها با تمام مدل‌های خود تنها برای شکستن رکورد فروش و واردات هیوندای سانتافه رقابت می‌کردند. در دوره‌ای فقط همین خودرو به تنهایی 30 درصد واردات را به خود اختصاص داده بود. مدل جدید فول آن که اغلب توسط بازاری‌ها و نمایشگاه‌داران به اسم هفت کلید شناخته می‌شود، خیلی زود با آپشن عجیبش یعنی اتوپارک با استقبال روبه‌رو شد ولی مدتی بعد به دلیل تلاطم نرخ ارز و البته ممنوعیت واردات دیگر از تکاپو افتاد.

بررسی وضعیت بازار میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی در ایران غیر از مدل‌های مربوط به دهه 90 میلادی شانس چندانی نداشتند. این اتفاق به ویژه در مدل‌هایی که طی سال‌های اخیر راهی بازار ایران شدند، پررنگ‌تر و ملموس‌تر است. چرایی عدم موفقیت میتسوبیشی اوتلندر را باید در استراتژی‌های فروش آن پیگیری کرد.

این خودرو درست زمانی به بازار عرضه شد که طوفان کراس‌اورهای ریز و درشت چینی غوغا می‌کرد. انواع و اقسام هیوندای و کیا و البته سانگ‌یانگ بازار و مشتریان خاص خود را داشتند. حتی اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن این محصول نیز یعنی نیسان ایکس‌تریل با مدل جدید خود خبرساز شده بود. آلمان‌ها به تازگی با فولکس‌واگن تیگوان عرض اندام می‌کردند و فرانسوی‌ها با رنو کولیوس سبک جدیدی را به بازار می‌آوردند. میتسوبیشی اوتلندر در چنین فضایی پای به عرضه گذاشت. حتی شرکت عرضه‌کننده آن برای رهایی از فشارها دست روی مدل پلاگین‌هیبریدی هم گذاشت که در واقع اوضاع آن به مراتب بدتر هم شد. تحویل با تاخیر این خودرو یکی از اصلی‌ترین تاثیرات را روی ذهنیت مشتری‌اش گذاشت.

تست و بررسی میتسوبیشی اوتلندر و هیوندای سانتافه

فارغ از این‌ها بحث کمبود قطعات یدکی و مراکز خدمات پس از فروش نیز خریدار آگاه آن را نیز متاثر می‌کرد. میتسوبیشی اوتلندر با قیمت 775 میلیونی‌اش نمی‌تواند گزینه گرانی در این روزهای بازار باشد. زمانی که چینی‌ها مرز 300 میلیون تومانی را نیز پشت سر گذاشته‌اند، این قیمت برای یک ژاپنی کارکشته چیز حیرت‌انگیزی نیست. خریدار این خودرو اگر قصد فروشش را نداشته باشد بی‌تردید از کیفیت بالا و سواری منحصر به فردش نمی‌گذرد.

  • انتخاب باخبر: هیوندای سانتافه

راند نهایی مقایسه هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر

هیوندای سانتافه همانطور که برای اولین بار در سال 2007 راهی بازار شد تا همین امروز یک سیاست را دنبال کرده است. این خودرو سیاست بازاری و همه‌پسند بودن را در پیش گرفته است. طراحی،‌ مشخصات فنی و آپشن‌هایش همگی در راستای همین سیاست بوده است. خودرویی که اسم و رسمش بزرگ‌تر از خودش است و معمولاً خریدارانش هم طیف محافظه‌کاری هستند که ظرفیت ریسک خریداری مدل‌های مختلف را ندارند. در مقابل میتسوبیشی اوتلندر را مشتریانی خریداری می‌کنند که سطح متفاوتی از کیفیت و کارایی را طلب می‌کنند. این گروه از خریداران دنبال اعتبار و تجربه منحصربه‌فردی هستند که حداقل در خودروهای کره‌ای موجود در ایران یافت نمی‌شود. اما نباید فراموش کرد برای دسترسی به این لذت خاص ریسک بزرگی را به جان خواهید خرید.

*عکاس: بامداد صفائیان

دیدگاه کاربران
Reezag 1398/8/14
کاملا مشخصه که اوتلندر بسیار بسیار سرتره و بی شک از لحاظ سواری و کیفیت ساخت و قدرت قابل مقایسه به هیچ وجه نیست.
پاسخ
0
0
2
Amir_gt50@yahoo.conIn 1398/6/30
اوتلندر از نظر کیفیت سواری و نرمی در سطح خیلی بالایی قرار داره و طبق تجربه من حتی در مقایسه با ماشینهای سواری کره ای هم نرمتره و تعلیق فوقالعاده نرم و در عین حال کارآمد در هنگام مواجه شدن با پیچ جاده داره . تقریبا هیچ شاسی بلند و کراس اوری در ایران به این نرمی نیست از نظر تعلیق در حد لکسوس آر ایکس هست و از ان ایکس‌خیلی نرم تره .
پاسخ
0
1
2
MOHAMAD.n.r 1398/6/20
سلام دوستان بنده بین اوتلندر ۲۰۱۶ و ایکس تریل ۲۰۱۶ و راو۴ ۲۰۱۴ گیر کردم. اوتلندر که حدود ۵۰ میلیون ارزان تر است ولی بین نیسان و تویوتا کسی که تجربه رانندگی هر دو رو داشته نفاوت هاشون رو بیان کنه. ممنون
پاسخ
0
0
2
رضا محمودزاده 1398/6/16
الان دیگه زمانیه که بطور کامل برتری کیفی با خودروهای ژاپنی نیست. الان کره ای ها با تولید و فن آوری موتورهای شبه توربو دیگه یک سر و گردن از ژاپنی ها پیشی گرفتند. درسته هنوز هم ژاپن قطب کیفیت خودروی دنیاست ولی بی انصافیه اگر بگید یکی که میخواد فقط یک خودرو بخرد میرود سراغ سانتافه. من خودم سوزوکی ویتارا کلاس 10 داشتم که از نظر حجم و قدرت موتور تقریبا با اوتلندر برابری میکرد (هرچند که طراحی اش یکم قدیمی شده) ولی الان که ساتنافه دارم در مقایسه با سوزوکی خیلی سرتره حدود 20 اسب قویتر + کلی آپشن بیشتر. در کل اوتلندر هم ایراداتی داره که سانتافه نداره ولی به نظرم در مجموع فقط تعصب برای بهتر بودن خودروی ژاپنی میتونه به اوتلندر برتری بدهد.
پاسخ
2
3
1
mojtaba-mps 1398/9/1
استاد نظر مینویسی کامل بنویس.اولا که تزریق سوخت مستقیم فناوری خاصی نیست که یک و سر و گردن براش بیاری ۴۰ سالی از عمرش میگذره!اونجوری باشه تکنولوژی موتور بوکسر و اسکای اکتیو و گیربکس cvt ژاپنی ها دهتا سر و گردنه..بعدش کدوم ایراد اوتلندر رو میگی ؟!یه ایراد بزرگ سانتافه و سورنتو رو بگم فقط که گیربکسشون خوابه کلا.واسه همینه که ۱۸۰ اسب بخارشون از پس مزدای ۱۵۰ اسبی بر نمیاد و مزدای ۱۸۰ اسبی آزرای ۲۵۰ اسبی رو راحت میگیره!
0
2
Amir_gt50@yahoo.conIn 1398/6/30
دوست عزیز ویتارا تکنولوژی داره مربوط‌به ۱۱ سال پیش و همینطور طراحی،اصلا شما نمیتونی‌ویتارا رو با اوتلندر تو ۱ سطح قرار بدی‌و فرقشون زمین‌نا آسمونه،اینکه ویتارا ماشین‌خوبیه شکی‌نیست ولی اوتلندر از هر حیث فاصله ی زیادی با ویتارا داره و مخصوصا که با همه احترامی‌که برای ویتارا قائلم‌ یک محصول تولید داخل هست و با نمونه ی وارداتی خیلی تفاوت کیفی داره .
1
3
shahrdad 1398/6/14
دوجا اشتباه نوشتید راجب اپشنهای اوتلندر یکیش اینکه صندلی رانندش 8حالته برقیه که نوشتید 4حالته اشتباه دیگه هم اینکه نوشتید تیپ3 سنسور باران نداره ولی داره این اپشنو ممنون
پاسخ
0
0
3