اولین ون پرمیوم کاملاً برقی در جهان

رونمایی از مرسدس‌بنز EQV

30 مرداد 1398 09:09

در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019 که در ماه مارس سال جاری برگزار شد، مرسدس‌بنز از کانسپت EQV به عنوان خودرویی نزدیک به تولید، پرده‌برداری کرد. اکنون این ون لوکس به عنوان مدلی که قرار است در تیراژ انبوه ساخته شود، معرفی شده است.

نیروی خروجی پیشرانه ون برقی مرسدس‌بنز 201 اسب‌بخار بوده که این ون لوکس را قادر می‌سازد با یک بار شارژ باتری، تا شعاع 400 کیلومتر حرکت نماید.شرکت سازنده این عضو جدید خانواده محصولات زیر برند EQ را به عنوان «اولین خودروی MPV پرمیوم تمام برقی جهان» توصیف کرده و به علاقمندان وعده داده که این مدل ترکیبی از پاک بودن را با توانایی‌های هیجان‌انگیز راندن به صورت همزمان ارائه خواهد داد. قرار است رونمایی از این ون ساخت مرسدس‌بنز در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت انجام شود که از 12 تا 22 سپتامبر برگزار خواهد شد.

از نظر ظاهری می‌توان مرسدس‌بنز EQV را کاملاً شبیه به کانسپت این خودرو دانست که اوایل امسال معرفی شد. این موضوع را می‌توان به عنوان نکته‌ای مثبت محسوب کرد، زیرا این ون برقی علاوه بر حفظ اصول کلی طراحی خود، نسبت به قبل فرم مدرن‌تری یافته و به موارد جدیدی مجهز شده که از میان آن‌ها می‌توان به دیلایت LED جانمایی شده در چراغ‌های جلو اشاره کرد.

مرسدس بنز EQV

در فضای کابین نیز اتفاق مشابهی رخ داده و طراحی این بخش نیز مشابه چیزی است که در کانسپت نمایش داده شده در ژنو مشاهده شد. نکته قابل توجه درباره این خودرو این است که سیستم استارت دکمه‌ای در آن تعبیه نشده و از کلید برای روشن شدن آن استفاده خواهد شد که برای خودرویی مدرن و کاملاً برقی، بسیار مایه تعجب است. ظرفیت کابین این خودرو بسته به نحوه آرایش صندلی‌ها می‌تواند هفت یا هشت نفر باشد.

نیروی محرک مرسدس‌بنز EQV از پیشرانه برقی تامین می‌شود که روی محور جلو نصب شده و ورودی شارژ آن در سپر جلو قرار گرفته است. نیروی خروجی این پیشرانه 201 اسب‌بخار بوده که طبق اعلام مرسدس‌بنز این ون لوکس را قادر می‌سازد با یک بار شارژ باتری، تا شعاع 400 کیلومتر حرکت نماید. باتری این خودرو مجموعه‌ای 90 کیلووات ساعتی از جنس لیتیوم-یون بوده که در کف خودرو نصب شده است. شارژر این باتری با آب خنک شده و از طریق جریان AC ظرفیت عبور جریان 11 کیلووات را دارد که می‌تواند از طریق جایگاه عمومی یا خانگی تامین شود.

ون برقی مرسدس بنز

همچون آنچه قبلاً در کانسپت EQV نمایش داده شد، نمونه تولیدی این خودرو نیز به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX با نمایشگر تبلت مانند نصب شده روی داشبورد با ابعاد 12.3 اینچ مجهز گشته که البته نظیر آن را در سایر محصولات جدید مرسدس‌بنز شاهد بوده‌ایم.

این سامانه از کنترل صوتی فرامین نیز پشتیبانی کرده و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا دمای داخل کابین را از طریق نرم‌افزار مخصوص تلفن همراه کنترل کنند.

هنوز درباره رقم قیمت مرسدس‌بنز EQV عددی اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران