آغز فصلی جدید در تاریخ خودروهای مسابقه‌ای پورشه

پورشه 99x آماده رقابت در فرمول E

9 شهریور 1398 16:24

در روزهای اخیر توجه رسانه‌ها بیشتر بر خودروی جدید و تمام برقی پورشه یعنی تایکان متمرکز بوده اما اکنون پورشه از خودروی مسابقه‌ای الکتریکی 99X نیز رونمایی کرده که قرار است در فصل 2019-20 مسابقات فرمول E و به رانندگی نیل جانی و آندره لوترر شرکت نماید. این خودرو در جریان یک رویداد چهار ساعته در مرکز دیجیتال GmbH پورشه در لودویگزبورگ معرفی شده است.

پس از آن‌که پورشه در اواخر سال 2017 از مسابقات LMP1 خارج شد، فرمول E اولین حضور شرکت پورشه در یک مسابقه اتومبیلرانی بین‌المللی خواهد بود. بدنه پورشه 99X با همان رنگ‌های سنتی خودروهای مسابقه‌ای پورشه رنگ‌آمیزی شده است یعنی سفید، مشکی و قرمز. نامگذاری این مدل نیز به همان روش همیشگی پورشه و به صورت سه بخشی انجام شده هرچند که روی عدد 9 تاکید بیشتری صورت گرفته است. پورشه در اظهارنظری رسمی، دوبار استفاده از عدد 9 در نامگذاری این مدل را تاکیدی بیشتر بر اهمیت حضور این خودرو در مسابقات فرمول E دانسته و حرف X را نیز علامتی برای خودروهای مشابه به این مدل معرفی کرده که در آینده عرضه خواهند شد.

ظرفیت مجموعه باتری پورشه 99X برابر با 250 کیلووات است که 335 اسب‌بخار قدرت را برای آن مهیا می‌سازد، هرچند که این رقم در دو حالت مسابقه و حمله به ترتیب به 268 و 316 اسب‌بخار محدود می‌شود.

پورشه 99x

وزن این خودروی کاملاً برقی با احتساب راننده 900 کیلوگرم است که 385 کیلوگرم آن به باتری‌ها اختصاص دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت پورشه 99X نیز 2.8 و حداکثر سرعت برابر با 280 کیلومتر برساعت خواهد بود. در سیستم ترمز از دیسک‌های کربن ساخت برمبو به قطر 278 میلی‌متر در جلو و 263 میلی‌متر در عقب استفاده شده و تایرهای 18 اینچی آن نیز ساخت میشلین و برای عبور از سطوح خشک یا خیس مناسب خواهد بود. شاسی پورشه 99X در بالاترین نقطه، 75 میلی‌متر نسبت به سطح زمین ارتفاع دارد.

آقای Pascal Zurlinden مدیر بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه با حفظ سمت قبلی خود به تیم فنی پورشه در مسابقات فرمول E پیوسته است. قرار است وی با افرادی چون Malte Huneke مدیر فنی، رئیس بخش عملیاتی تیم پورشه در فرمول E آقای Amiel Lindesay (که پیش از این مدیریت تیم پورشه در مسابقات قهرمانی LMP1 را بر عهده داشته) و Carlo Wiggers مدیر بخش ارتباطات مالی تیم پورشه همکاری داشته باشد.

خودروی مسابقه‌ای پورشه در فرمول E

آقای Fritz Enzinger معاونت بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه و گروه فولکس‌واگن، معرفی این خودرو را اتفاقی بسیار مهم و قدمی بزرگ در راه ورود پورشه به مسابقات فرمول E توصیف کرده است. وی اظهار داشته که شیوه نام‌گذاری و طراحی 99X هویت آن را مشخص کرده و اکنون این مدل به فهرست خودروهای مسابقه‌ای تاریخ‌ساز پورشه وارد شده است.

پس از آن‌که پورشه در اواخر سال 2017 از مسابقات LMP1 خارج شد، فرمول E اولین حضور شرکت پورشه در یک مسابقه اتومبیلرانی بین‌المللی خواهد بود. پورشه 99X در طی ماه‌های گذشته در مناطق مختلف از جمله پیست مایورکا در اسپانیا توسط رانندگان حرفه‌ای تحت بررسی و آزمایش قرار گرفته است. قرار است تیم پورشه تست‌های نهایی این خودرو را تا سه روز مانده به شروع رسمی مسابقات فرمول E به پایان برساند.

دیدگاه کاربران