برای قوی ترین لامبورگینی تاریخ آماده اید؟

سیان: اولین سوپرهیبرید لامبورگینی

13 شهریور 1398 09:44

پس از آنکه روز گذشته شاهد انتشار چند تصویر از جدیدترین محصول لامبورگینی بودیم، در نهایت این خودرو جدید که «سیان» نام دارد به صورت آنلاین معرفی شده و به واسطه طراحی خاص و مشخصات فنی قابل توجه، علاقمندان را تحت تاثیر قرار داده. البته هواداران لامبورگینی باید تا نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 منتظر رونمایی رسمی این ایتالیایی بمانند.

سیان با پشت سرگذاشتن اونتادور SVJ، حالا به قوی ترین محصول لامبورگینی تبدیل شدهبدون اتلاف وقت به سراغ مشخصات فنی این سوپراسپرت جدید می‌رویم، یعنی همان پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.5 لیتری که قبلاً شاهد نصب آن در مدل اونتادور SVJ بوده‌ایم. اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی‌شود زیرا این پیشرانه اکنون به سیستم هیبرید 48 ولتی مجهز شده که 34 اسب‌بخار قدرت اضافه به سیان هدیه کرده و مجموع قدرت این خودرو را به 819 اسب‌بخار می‌رساند. از اعداد یادشده می‌توان دریافت که «سیان» قوی‌ترین محصولی است که لامبورگینی تاکنون تولید کرده؛ لقبی که پیش از این در اختیار مدل SVJ بود که 770 اسب‌بخار قدرت داشت.

تمام نیروی پیشرانه «سیان» از طریق جعبه‌دنده هفت دنده اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌یابد که البته میزان آن به حالت رانندگی انتخاب شده توسط راننده بستگی دارد. غیر از این، سیستم چهارچرخ محرک که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود به همراه دیفرانسیل عقب با قابلیت قفل خودکار نیز به انتقال نیرو یاری می‌رساند.

هرچند قدرت این خودرو نسبت به SVJ افزایش یافته اما رقم شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت بدون تغییر مانده است. این عدد برابر با 2.8 ثانیه بوده و رقم حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی روی 350 کیلومتر برساعت محدود شده که هرچند رقم کمی نیست اما با حداکثر سرعت 490 کیلومتر برساعت بوگاتی شیرون اسپرت فاصله زیادی دارد. با تمام این‌ها، لامبورگینی سیان در شتاب ثانویه 30 الی 60 و 70 الی 120 کیلومتر برساعت به ترتیب 0.2 و 1.2 ثانیه سریع‌تر از SVJ خواهد بود.

با نگاهی به طراحی ظاهری لامبورگینی سیان می‌توان دریافت که المان‌های طراحی این خودرو تاحد زیادی از مدل Terzo Millennio گرفته شده است. جدیدترین خودروی تولید شده در سنت‌آگاتا به واسطه خطوط زاویه‌دار بدنه ظاهری بسیار خشن و تناسباتی در خور یک سوپراسپرت دارد. چراغ‌های شش ضلعی LED عقب به خوبی با خروجی‌های اگزوز که فرمی مشابه دارد، هماهنگ شده است.

Mitja Borkert مدیر بخش طراحی شرکت لامبورگینی در اظهارنظری درباره سیان، آن را سریع‌ترین محصول این شرکت خوانده که مطمئناً باید طراحی جالب توجهی نیز داشته باشد. وی این خودرو را متاثر از مدل کانتاش دانسته هرچند که اعتقاد دارد این مدل قرار نیست یادآور گذشته باشد بلکه خودرویی آینده‌نگر است.

اگر درباره نشان 63 که روی قطعه‌ای کوچک از جنس فیبرکربن و در عقب خودرو جای گرفته سوال دارید، بد نیست بدانید که این رقم نشان دهنده تیراژ تولید مدل سیان است. 63 خریدار خوش‌شانس که فرصت رانندگی با جدیدترین محصول لامبورگینی را خواهند یافت، برای خریداری این مدل باید 3.6 میلیون دلار پرداخت نمایند. هر کدام از خریداران برای سفارش جزئیات خودروی خود آزادی کامل خواهند داشت هرچند که تمام نمونه‌ها از قبل پیش‌فروش شده است.

مدیر بخش طراحی شرکت لامبورگینی معتقد است که هرکدام از مالکین مدل سیان با سفارش خودروی خود فرصتی برای اعمال ایده‌ها و خلاقیت خود خواهند داشت. به نظر وی، افرادی که سیان را خریداری می‌کنند، صاحب سریع‌ترین و البته انحصاری‌ترین مدل لامبورگینی خواهند بود.

دیدگاه کاربران
R091854796 1399/7/10
تو ایران هست؟؟؟
پاسخ
0
0
0