برگ برنده باواریایی‌ها در دنیای هیبریدی‌ها

رونمایی از نسخه‌های خاص ب‌ام i3 و i8

13 شهریور 1398 17:25

در حالی که تب ساخت خودروهای هیبریدی در شرکت‌های ریز و درشت خودروسازی اپیدمی شده است، ب‌ام‌و می‌آید و هنر مهندسی سطح بالای خود را با معرف دو نسخه عرضه محدود از خودروهای i3 و i8 به رخ حریفانش می‌کشد.

این دو نسخه خاص از ب‌ام‌و i3 و i8 به ترتیب در تیراژ 1000 و 200 دستگاه عرضه خواهد شد.دیگر وقت آن بود که باواریایی‌ها پاسخ مناسبی به خودروهای فانتزی که فقط به لطف ترکیب یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی ادعای هیبریدی بودن می‌کنند، را بدهد. پاسخ آن‌ها i3s Edition RoadStyle و i8 Ultimate Sophisto Edition بوده است.

با i3 جدید شروع می‌کنیم. خودرویی که ب‌ام‌و می‌گوید قصد دارد تا تنها 1000 دستگاه از آن را تولید کند. رنگ اصلی بدنه این خودرو Fluid Black (مایع سیاه اشاره به نظریه مایع تاریک) با ریزه‌کاری‌هایی به رنگ مسی است. ایده‌های خلاقانه که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های بصری این خودرو رینگ‌های 20 اینچی‌اش هستند که به رنگ مشکی موسوم به Jet Black آغشته شده‌اند. داخل کابین صندلی‌هایی با چرمی به رنگ قهوه‌ای از نوع Dalbergia (گیاهی به اسم شیشم) و البته تریم چوب مات دیده می‌شود. به نظر نمی‌رسد که ب‌ام‌و نیازی به تغییر در قوای محرکه این هاچ‌بک 181 اسب‌بخاری داشته باشد.

خودروی بعدی i8 است که این مدل نیز با بدنه‌ای به رنگ طوسی ابداعی ب‌ام‌و موسوم به Sophisto و البته همان ریزه‌کاری‌های مسی رنگ طراحی شده است. رینگ‌های 20 اینچی مشکی براق در کنار جزئیاتی به رنگ آبی، این خودرو را نیز بیش از پیش خاص کرده است.

ب‌ام‌و می‌گوید قصد دارد از این خودرو تنها 200 دستگاه تولید کند. نکته مهم اینجاست که از i8 فوق هم نمونه کوپه تولید خواهد شد و هم نمونه روباز. این خودرو هنوز هم با پیشرانه هیبریدی 369 اسب‌بخاری‌اش که باعث ثبت رکورد صفر تا صد در 4.4 ثانیه می‌شود، بی‌رقیب نشان می‌دهد.

دیدگاه کاربران