تصویری از آینده ون‌های مدرن

معرفی کانسپت هایمر برپایه مرسدس اسپرینتر

15 شهریور 1398 18:14

دوست‌داران دنیای موتورهوم، کاروان و ون‌های سایز بزرگ، برند Hymer‌ را به خوبی می‌شناسند. یک شرکت آلمانی که تخصص ویژه‌ای در سفارشی‌سازی این گونه خودروها دارد. جدیدترین دستاورد هایمر پروژه‌ سنگینی است که روی مرسدس‌بنز اسپرینتر اجرا شده و کانسپت VisionVenture نام دارد.

مهندسان هایمر می‌گویند در این ون مسافرتی 20 نوآوری خلاقانه اجرا شده که پیش‌تر در خودرو دیگری دیده نشده بود.هایمر پیش‌ از این پروژه‌های موفقی را علاوه بر برند خودش روی ون‌های مرسدس‌بنز و فیات نیز اجرا کرده بود. اما به نظر می‌رسد که ویژن‌ونچر چیزی دیگری باشد. خودرویی که نماد استفاده هوشمند از فضا و البته با نیم‌نگاهی به آینده است.

به طوری که شرکت مدعی است این تیپ از محصولات در سال 2025 با شکل و شمایل و قابلیت‌هایی مانند کانسپت ویژن‌ونچر راهی بازار می‌شوند. البته شانس با هایمر یار بوده چراکه خودروی انتخابی آن‌ها آخرین ویرایش مرسدس‌بنز اسپرینتر است که خود نیمی از مسیر موفقیت را هموار می‌کند. با این حال باید اعتراف کرد که غیر از چراغ‌های جلو دیگر نشانی از اسپرینتر آشنا دیده نمی‌شود و هایمر همه‌چیز را به سبک و سیاق خودش تغییر داده است.

شکل کلی خودرو به گونه‌ای در نظر گرفته شد که فضا برای تعبیه کردن دو تخت خواب بزرگ، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و حتی یک راه‌پله برای اتاقی کوچک در بالای سقف فراهم شود.

کانسپت هایمر برپایه مرسدس اسپرینتر

مهندسان شرکت می‌گویند در این خودرو 20 نوآوری خلاقانه اجرا شده که پیش‌تر در خودرو دیگری دیده نشده بود. بخشی از قطعات بدنه این خودرو توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده‌اند. علاوه‌براین جنس بدنه خودرو طوری است که با دفع دمای بیرونی، دمای داخل کابین را به اندازه متعادل می‌رساند. از سوی دیگر در انتهایی این ون شرایط را برای قرارگیری در یک محیط دیدنی فراهم می‌کند؛ چیزی که بزر‌گ‌ترین نقص در ون‌های گردشی است.

بد نیست بدانید پیشرانه دیزلی این خودرو می‌تواند 190 اسب‌بخار قدرت تولید کند و این غول چند تنی را به سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت برساند.

دیدگاه کاربران