برابوس دوباره جوش آورد

نیروگاه V12 برای مرسدس G کلاس

20 شهریور 1398 10:20

در روزهایی که استفاده از پیشرانه‌های هشت سیلندر Vشکل آرام آرام به فراموشی سپرده می‌شوند، ناگهان مرسدس‌بنز و برابوس می‌آیند و با رونمایی از یک شاسی‌بلند 12 سیلندر توازن قدرت را به هم می‌ریزند.

پروژه جدید GV12-900 نام دارد. یک تیونینگ سنگین روی مرسدس‌بنز G65 AMG که حالا به لطف استفاده از یک پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر Vشکل توانسته 888 اسب‌بخار قدرت تولید کند.مرسدس‌بنز یکی از تنها شرکت‌هایی است که برای محصولات لوکس و اسپرت خود هنوز از پیشرانه‌های V12 استفاده می‌‌کند. پیش‌تر دیدیم که اشتوتگارتی‌ها چگونه با S65 AMG فاینال ادیشن خبرسازی کردند. اکنون آلمان‌ها در جدیدترین دستاورد خود در همکاری با تیونر مورد اطمینانشان Brabus بار دیگر سراغ این پیشرانه‌های حجیم رفته‌اند. اما نکته مهم اینجاست که گزینه اصلی این انتخاب شاسی‌بلند G کلاس بوده است.

پروژه جدید GV12-900 نام دارد. یک تیونینگ سنگین روی مرسدس‌بنز G65 AMG که حالا به لطف استفاده از یک پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر Vشکل توانسته 888 اسب‌بخار قدرت تولید کند. حضور دو توربوشارژر کاری کرده تا گشتاور به 1500 نیوتن‌متر برسد. جالب است بدانید بوگاتی سوپراسپرت گشتاوری معادل 1200 نیوتن‌متر دارد. این خروجی سهمگین از طریق جعبه‌دنده‌ای 9 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مرسدس‌بنز G کلاس با تیونینگ برابوس

برابوس پیش‌تر توانسته بود 621 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور را از S65 فاینال ادیشن بیرون بکشد. اما برای بهبود پروژه جدید با جسارت هرچه تمام‌تر پیشرانه استاندارد 6 لیتری را با نمونه 6.3 لیتری تعویض کرد. طبیعتاً این تغییر حجم، تغییر سایز توربوشارژرها را نیز در پی داشته است. اگرچه اگزوزهای استیل بزرگ این خودرو نقش مهمی در افزایش جذابیت‌های بصری این خودرو دارند ولی در واقع این‌ها بخش تکمیل‌کننده سیستم تنفس خودرو هستند.

گفته می‌شود شتاب صفر تا صد G کلاس جدید 3.8 ثانیه و سرعت نهایی آن 280 کیلومتر برساعت است. البته برابوس و مرسدس‌بنز هنوز نتوانسته‌اند به رکورد بنتلی بنتایگا، یعنی سرعت نهایی 305 کیلومتر برساعت دست پیدا کنند.

مرسدس‌بنز G کلاس با تیونینگ برابوس

در سرتاسر بدنه سلیقه همیشگی برابوس را شاهد هستیم. استفاده گسترده از فیبر کربن را روی این شاسی‌بلند نیز به طرز زیبایی می‌بینیم. رینگ‌های فوق عریض 24 اینچی با تایرهای 355.25 میلی‌متری پوشانده شده است.

گفته می‌شود مرسدس‌بنز قصد دارد این خودرو را با قیمت پایه 668 هزار دلار به فروش برساند.

دیدگاه کاربران