ورود i10 به دنیای هات‌هچ‌ها

عضو جدید خانواده N Lineهای هیوندای

21 شهریور 1398 08:29

نمایشگاه فرانکفورت امسال بهترین فرصت برای بزرگ‌ترین خودروساز کره بود تا با معرفی نسخه جدید و بهینه‌سازی شده i10 دنیای هاچ‌بک‌های سایز کوچک اسپرت را زنده نگاه دارد.

هیوندای i10 جدید. بعد از مدل‌های i30 ،i30 فست‌بک و توسان، چهارمین عضور خانواده اسپرت‌های سری N است. همین چند وقت پیش بود که هیوندای از نسل جدید i10 رونمایی کرد. خودرویی که در ایام فراموشی هاچ‌بک‌ها به ویژه نسخه‌های ریزاندام ساخته شده است. هیوندای نه تنها جسارت سرمایه‌گذاری کلان روی این هاچ‌بک را داشته بلکه حالا آمده و با معرفی سری N Line‌ همین خودرو در نمایشگاه فرانکفورت 2019 شور و هیجان خاصی را به باشگاه Hot Hatchها افزوده است.

آن‌طور که از غرفه هیوندای برمی‌آید رویکرد آن‌ها نسبت به فرانکفورت 2018 اسپرت‌تر و جوان‌پسندانه‌تر است. بهترین دلیلش همین i10 جدید. خودرویی که بعد از i30، i30 Fastback و توسان جدید می‌خواهد چهارمین عضور خانواده اسپرت‌های سری N باشد.

به همین دلیل است که تغییراتی در ظاهر هیوندای i10 N Line شاهد هستیم. تغییراتی مثل جلوپنجره مسابقه‌ای، رینگ‌های 16 اینچی اسپرت، المان‌های گسترده آیرودینامیک، LED نور روز 3 تکه و البته ملزومات مخصوص خودروهای اسپرت.

هیوندای i10 N Line

نشان N Line درست روی دیفیوزر عقب دیده می‌شود. شرکت می‌گوید مشتریان می‌توانند از شش ترکیب رنگی برای این هاچ‌بک بهره بگیرند. البته نشان N‌ روی دسته دنده 5 سرعته دستی آن و پدال‌های قرمز رنگش هم دیده می‌شود.

هیوندای i10 N Line به صورت استاندارد مجهز به یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی 83 اسب‌بخاری با 118 نیوتن‌متر گشتاور است. البته مشتریان ویژه می‌توانند روی همان پیشرانه کوچک یک لیتری 3 سیلندر توربو که 99 اسب‌بخار قدرت دارد نیز حساب کنند.

دیدگاه کاربران