داستان V و W به مناسبت معرفی نماد جدید

تاریخچه لوگوی فولکس‌ واگن

22 شهریور 1398 11:30
  • 1937

    اولین لوگوی فولکس‌واگن به خاطر ارتباط تنگاتنگ این خودروساز با حزب نازی، از ترکیب V و W و فرمی شبیه به صلیب شکسته ساخته شده بود. در حقیقت پره‌های در حال گردش چرخ دنده، سعی داشتند نماد مشهور swastika را تداعی کنند. طراحی این لوگو کاری از فرانتز رایمشپیس، مهندس سرشناس فولکس‌واگن بود.

    اولین لوگوی فولکس‌واگن به خاطر ارتباط تنگاتنگ این خودروساز با حزب نازی، از ترکیب
  • 1939

    در همان دو سال اول و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، صلیب شکسته از آرم حذف شد، ابعاد دایره مزین به V و W افزایش یافت و چرخ دنده دور آن نیز در جایش باقی ماند. این لوگو بیشتر روی خودروهای نظامی ساخت فولکس‌واگن دیده می‌شود.

    در همان دو سال اول و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، صلیب شکسته از آرم حذف شد، ابعاد دایره مزین به
  • 1945

    پس از جنگ و بازگشایی کارخانه به دست مهندسان و مستشاران بریتانیایی، لوگو نیز ساده‌تر شد. چرخ دنده حاشیه دایره لوگو حذف شد و ضخامت حروف V و W افزایش یافت. نماد جدید برای 15 سال در جهان خودرو درخشید تا محصولاتی همانند ترنسپورتر T1 و البته بیتل، در جهان شهره خاص و عام شوند. ماندگارترین لوگو از نظر تعداد سال، همین نماد است.

    پس از جنگ و بازگشایی کارخانه به دست مهندسان و مستشاران بریتانیایی، لوگو نیز ساده‌تر شد. چرخ دنده حاشیه دایره لوگو حذف شد و ضخامت حروف
  • 1960

    پس از موفقیت فولکس‌واگن در عرصه جهانی و راهیابی به بازارهای جدید و بزرگی همانند ایالات متحده، معرفی یک لوگوی جدید ضروری به نظر می‌رسید. به همین دلیل یک نماد جدید معرفی شد که تنها نمونه‌ای در تاریخ شرکت محسوب می‌شود که حاشیه آن یک کادر مربعی دارد.

    پس از موفقیت فولکس‌واگن در عرصه جهانی و راهیابی به بازارهای جدید و بزرگی همانند ایالات متحده، معرفی یک لوگوی جدید ضروری به نظر می‌رسید. به همین دلیل یک نماد جدید معرفی شد که تنها نمونه‌ای در تاریخ شرکت محسوب می‌شود که حاشیه آن یک کادر مربعی دارد.
  • 1967

    پس از یک دوره گذار، کادر مربعی حاشیه لوگو برای همیشه حذف شد. علاوه‌براین، لوگو از حالت سیاه و سفید درآمد و ضخامت حروف آن اندکی کاهش یافت. رنگ آبی نمادین فولکس‌واگن نیز برای اولین بار در این لوگوی ساده اما جذاب به کار گرفته شد. رنگی که تا به امروز جایگاهش را به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از VW مشهور حفظ کرده است.

    پس از یک دوره گذار، کادر مربعی حاشیه لوگو برای همیشه حذف شد. علاوه‌براین، لوگو از حالت سیاه و سفید درآمد و ضخامت حروف آن اندکی کاهش یافت. رنگ آبی نمادین فولکس‌واگن نیز برای اولین بار در این لوگوی ساده اما جذاب به کار گرفته شد. رنگی که تا به امروز جایگاهش را به عنوان جزئی جدایی‌ناپذیر از
  • 1978

    پس از افزایش قابل توجه تنوع محصولات فولکس‌واگن و مدرن شدن چهره این خودروساز، رفته رفته این برند آلمانی نیم نگاهی نیز به بازارهایی جدید، همانند چین داشت. برای این کار لوگویی جدید و ساده با همان اصول نماد قبلی طراحی شد. در حقیقت جای رنگ آبی و سفید در لوگوی جدید دقیقاً معکوس جدش بود.

    پس از افزایش قابل توجه تنوع محصولات فولکس‌واگن و مدرن شدن چهره این خودروساز، رفته رفته این برند آلمانی نیم نگاهی نیز به بازارهایی جدید، همانند چین داشت. برای این کار لوگویی جدید و ساده با همان اصول نماد قبلی طراحی شد. در حقیقت جای رنگ آبی و سفید در لوگوی جدید دقیقاً معکوس جدش بود.
  • 1989

    در طول یازده سال پایانی قرن بیستم، فولکس‌واگن به طور همزمان از دو لوگو استفاده کرد. لوگوی اول بسیار شبیه نمونه قبلی با اندکی دخل و تصرف در رنگ و خط الرسم V و W بود. نمونه دوم اما به نحوی نیم نگاهی به آرم این خودروساز در دهه هفتاد میلادی داشت و یادآور سادگی همان نماد بود.

    در طول یازده سال پایانی قرن بیستم، فولکس‌واگن به طور همزمان از دو لوگو استفاده کرد. لوگوی اول بسیار شبیه نمونه قبلی با اندکی دخل و تصرف در رنگ و خط الرسم
  • 2000

    پس از مدت‌ها استفاده از یک نماد دو بعدی، وقت آن بود که در آستانه قرن جدید، یک نماد مدرن سه بعدی معرفی شود تا نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی فولکس‌واگن باشد. لوگوی جدید که فرمی کروی داشت، در یک تغییر جزئی در سال 2010، اندکی دگرگون شد و رنگ آبی آن محوتر شد.

    پس از مدت‌ها استفاده از یک نماد دو بعدی، وقت آن بود که در آستانه قرن جدید، یک نماد مدرن سه بعدی معرفی شود تا نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی فولکس‌واگن باشد. لوگوی جدید که فرمی کروی داشت، در یک تغییر جزئی در سال 2010، اندکی دگرگون شد و رنگ آبی آن محوتر شد.
  • 2012

    در یک حرکت انقلابی، تاکید فولکس‌واگن روی سه بعدی بودن لوگو در نمونه جدید بیشتر شد. این مورد سبب شد تا عمق لوگو بیشتر شود، گویا فاصله‌ای بین پس زمینه آبی و حروف و دایره حاشیه آن ایجاد شد.

    در یک حرکت انقلابی، تاکید فولکس‌واگن روی سه بعدی بودن لوگو در نمونه جدید بیشتر شد. این مورد سبب شد تا عمق لوگو بیشتر شود، گویا فاصله‌ای بین پس زمینه آبی و حروف و دایره حاشیه آن ایجاد شد.
  • 2019

    لوگویی جدید با نیم نگاهی به گذشته فولکس‌واگن معرفی شد. این لوگو مجدداً دو بعدی شده و فاصله بین خطوط و علائم آن از بین رفته است. مدیران فولکس‌واگن تاکید دارند که این نهمین نماد شرکت، در حقیقت نشان‌دهنده عزم راسخ شرکت برای ورود به دوران خودروهای الکتریکی است. اولین نمایش آن بر روی خودروی برقی ID.3 هم تاکیدی بر این موضوع است.

    لوگویی جدید با نیم نگاهی به گذشته فولکس&zwnj;واگن معرفی شد. این لوگو مجدداً دو بعدی شده و فاصله بین خطوط و علائم آن از بین رفته است. مدیران فولکس&zwnj;واگن تاکید دارند که این نهمین نماد شرکت، در حقیقت نشان&zwnj;دهنده عزم راسخ شرکت برای ورود به دوران خودروهای الکتریکی است. اولین نمایش آن بر روی <a href="https://bama.ir/news/10106/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86%E2%80%8C-%D9%85%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D8%B4%D8%AF">خودروی برقی ID.3</a> هم تاکیدی بر این موضوع است.

نویسنده : حامد معتمدی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
T4 1398/7/1
18سال فولکس t4 دارم هنوز و 400 هزار کیلومتر راه رفته هنوز لنت عقب رو عوض نکردم 😊 بهتر نیست به جای ساخت ماشیناهی بی کیفیت قالی و فرش تولید کنیم و صادر و به جاش ماشین استاندارد وارد کنیم جیبها پور نشدن از پول پراید ؟
پاسخ
0
0
0