قدرتنمایی خودروهای برقی

10 خودروی برتر نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019

23 شهریور 1398 15:38
  • قدرتنمایی خودروهای برقی

    قدرتنمایی خودروهای برقی

    برای آن‌ها که اخبار خودرویی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، نمایشگاه‌های خودرو اهمیتی بالایی دارد. چراکه در این گردهمایی‌ها است که شرکت‌های بزرگ و کوچک خودروسازی بهترین‌های خود را برای حال و آینده به عرضه می‌گذارند. در میان نمایشگاه‌های معتبر خودرو رکورد «بزرگ‌ترین» نه در اختیار پاریس و نه در اختیار دیترویت است. در واقع این فرانکفورت است که رکورد بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو را در سرتاسر دنیا در اختیار خود گرفته است. فرانکفورت میزبان رونمایی از خودروهای بزرگی بوده است. از لامبورگینی مورسیه‌لاگو و ب‌ام‌و 2002 توربو گرفته تا رنو 5 و البته سیتروئن زانتیا. حالا در فرانکفورت 2019 شاهد یک‌دوجین از خودروهای لوکس، مدرن، اسپرت و آینده‌نگر هستیم. غایب بزرگ این دوره فراری است. آلمان‌ها امسال هم نشان دادند که نسبت به محصولات کشور خودشان تمایل بیشتری دارند. علاوه&zw

  • 1 - پورشه تایکان

    1 - پورشه تایکان

    غرفه پورشه امسال حسابی شلوغ و پر و پیمان بود. از 718های باکستر و کیمن گرفته تا 911 کررا 4 و کاین کوپه و البته فیس‌لیفت ماکان توربو. اما با این حال گل سرسبد پورشه در فرانکفورت 2019 سوپراسپرت تمام برقی نوظهور آن‌ها یعنی تایکان بوده است. کوپه خبرسازی که رسانه‌های خودرویی ماه‌هاست در پی کشف چهره واقعی آن هستند. پورشه تایکان در واقع همان نسخه نهایی کانسپت Mission E است که چهار سال پیش در همین نمایشگاه رونمایی شد. قرار است این خودرو در دو تیپ توربو و توربو

  • 2 - ب‌ام‌و کانسپت 4

    2 - ب‌ام‌و کانسپت 4

    با این که امسال ب‌ام‌و با سری یک، سه، هشت، X1، X5، X6 و حتی i8 جدید به فرانکفورت آمده بود ولی حکایت کانسپت 4 چیز دیگری است. باواریایی‌ها با این کانسپت

  • 3 - مرسدس‌بنز EQV

    3 - مرسدس‌بنز EQV

    مانند تمام ادوار نمایشگاه‌های فرانکفورت، مرسدس‌بنز ستاره پرفروغ در کشور خودش بود. این شرکت با رونمایی از 12 خودرو جدید رکورددار این دوره است. علاوه بر ون فول سایز برقی EQV مدل‌های A45S، CLA45S، کراس‌اور GLB35 و البته نسل جدید GLE از جمله مهم‌ترین م

  • 4 - آئودی A1 سیتی‌کریور

    4 - آئودی A1 سیتی‌کریور

    ارباب حلقه‌ها نیز امسال در بین هم‌وطنانش سنگ تمام گذاشت. این شرکت با معرفی مدل‌های جدید A5، RS6، S8 و البته فیس‌لیفت Q7

    5 - هیوندای i10

    5 - هیوندای i10

    نسل جدید کوچک‌ترین خودروی هیوندای کورسوی امید در بازار خودروهای مینی‌سایز به حساب می‌آید. درست به همین دلیل است این کره‌ای مورد توجه قرار گرفته است. تحول در طراحی هیوندای i10 به شدت چشم‌گیر است و خبر از یک پیشرفت اساسی در ماهیت آن دارد. پیشرانه‌ای که هیوندای برای این خودرو در نظر گرفته یک لیتری 3 سیلندر با 66 اسب‌بخار قدرت و 96 نیوتن‌متر گشتاور است. البته یک نمونه 1.2 لیتری چهار سیلندر 82 اسب‌بخاری نیز کنار گذاشته شده است. جعبه‌دنده‌های انتخابی این خودرو یا 5 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک هستند. هیوندای علاوه‌براین خودرو،

    6 - اپل کورسا

    6 - اپل کورسا

    آلمان‌ها بعد از تجربه کردن چندین سال ناموفق حالا با نسل جدید اپل کورسا قصد عوض کردن بازی را دارد. کورسا محبوبیت بالایی در بازارهای اروپایی دارد و به همین دلیل است که گروه PSA مالک فعلی اپل این خودرو را در مدل‌های بنزینی، دیزلی و برقی تولید کرده است. به همین دلیل است که پلتفرم کورسا جدید از روی پژو e-208 برداشته شده است. نسخه برقی اپل کورسا به لطف حضور باتری‌های 50 کیلووات ساعتی می‌تواند 134 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

  • 7 - هوندا E

    7 - هوندا E

    فانتزی‌ترین خودروی واقعی فرانکفورت امسال هوندا E است که ژاپنی‌ها از مدت‌ها پیش اقدام به انتشار تصاویر آن می‌کردند. برخی از کارشناسان تصور می‌کردند که این خودرو نهایتاً در روز رونمایی چهره‌ای جدی‌تر به خود می‌گیرد ولی همانطور که شاهد بودیم هوندا سیاست جالب خود را تغییر نداد. این خودرو برای شرکت اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه به‌عنوان پیشگام طرح بزرگ برقی‌سازی تمام خودروهای شرکت تا سال 2025 لقب گرفته است. شاید عجیب باشد ولی موتور برقی هوندا E می‌تواند 154 اسب‌بخار قد

  • 8 - لندرور دیفندر

    8 - لندرور دیفندر

    نسل جدید دیفندر اتفاقی بود که اهالی دنیای آفرود سال‌ها منتظرش بودند. مدل 2020 این خودرو همان چیزی است که باید باشد. یعنی یک انگلیسی واقعی پهن‌پیکر که به دور از هیاهوی اخیر صنعت خودروسازی چهره‌ای معقول و منطقی دارد. دیفندر جدید برای آن‌هایی است که با مدل‌های جدید فورد Bronco، جیپ Wrangler و مرسدس‌بنز G کلاس راضی نشده‌اند. برای این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با حدود 300 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته شده

  • 9 - لامبورگینی سیان

    9 - لامبورگینی سیان

    در بین هجوم خودروهای هیبریدی و برقی و محافظه‌کار و در در زمانی که فراری اسطوره‌ای بنا به دلایلی در فرانکفورت حضور نداشت لامبورگینی با معرفی سوپراسپرت هیبریدی سیان جو نمایشگاه را تغییر داد. به ویژه نسخه جدید که با کد FKP37 شناخته می‌شود. این نام به افتخار نام فردیناند کارل پئیش متولد سال 1937 انتخاب شده است. پئیش نوه فردیناند پورشه و رئیس هیات‌مدیره اجرایی گروه فولکس‌واگن مالک برند لامبورگینی است. سیان به‌عنوان اولین هیبریدی شرکت می‌تواند در مجموع 819 اسب‌بخار قدرت از پیشرانه 12 سیلندر Vشکل و موتور برقی‌اش بیرون بکشد. سیان با این

  • 10 - فولکس‌واگن ID.3

    10 - فولکس‌واگن ID.3

    این خودرو را باید مهم‌ترین خودروی نمایشگاه امسال فرانکفورت بدانیم. شاید چهره جذابی نداشته باشد ولی فولکس ID.3 آغازگر عصر نوین فولکس‌واگن است. بزرگ‌ترین خودروساز اروپا قصد دارد با اعضای پرشمار خانواده ID به کلی به دنیای خودروهای برقی ورود و با محصولات درون‌سوز خداحافظی کند. این هاچ‌بک برقی که برای اولین‌بار روی آن <

دیدگاه کاربران