سدان پرچمدار سال آینده از راه می‌رسد

انتشار تصاویر جاسوسی دی اس 8

28 شهریور 1398 11:20

هرچند این روزها خودروهای شاسی‌بلند از اقبال مشتریان برخوردار هستند اما در کشور پهناور چین هنوز هم مدل‌های سدان جزء خودروهای پرفروش قرار می‌گیرند مخصوصاً وقتی صحبت مدل‌های بزرگ درمیان باشد. برند لوکس DS که به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه PSA (پژو-سیتروئن) فعالیت می‌کند نیز قصد دارد از این موقعیت استفاده کرده و از فرصت‌های موجود در بزرگترین بازار خودروی جهان بهره بیشتری ببرد.

DS8 روی پلتفرم EMP2 گروه پژو سیتروئن ساخته شده که پیش از این برای ساخت پژو 508 و البته نسخه بزرگتر آن یعنی 508 L نیز مورد استفاده قرار گرفته است.اوایل سال جاری میلادی دو تصویر از سدان فست‌بک DS8 به عنوان محصول آینده این شرکت منتشر شد. اما به تازگی اولین تصاویر مخفیانه از این خودروی جدید درحالی انتشار یافته که آن را در حال تست و بررسی در اروپا نشان می‌دهد.

هنوز نمی‌توان درباره فرم ظاهری این خودرو که بدنه آن به طور کامل زیر پوشش‌های استتاری قرار گرفته و در هوای گرم جنوب اسپانیا در حال آزمایش است، قضاوت دقیقی انجام داد اما آن‌طور که از شواهد پیداست طراحی آن نهایی شده و چراغ‌هایی که روی بدنه نصب شده‌اند نیز همان هستند که در نمونه تولید انبوه شاهد خواهیم بود.

با نگاهی دقیق‌تر به شکل چراغ‌ها و جلوپنجره شش ضلعی این سدان لوکس می‌توان شباهت‌های زیادی میان آن‌ها با تصاویری که اوایل امسال منتشر شد، پیدا کرد اما با تمام این‌ها تردیدهایی هم درباره طراحی این خودرو وجود دارد که برای رفع آن باید تا زمان رونمایی از DS8 منتظر بمانیم.

شرکت DS هنوز درباره احتمال عرضه این سدان پرچمدار در بازار اروپا خبری اعلام نکرده اما با توجه به انجام آزمایش‌های پیش از عرضه در اروپا، می‌توان انتظار داشت که مشتریان اروپایی نیز مدتی پس از معرفی آن در بازار چین، بتوانند نمونه‌ای از این خودرو را به خانه ببرند.

DS8 روی پلتفرم EMP2 گروه پژو سیتروئن ساخته شده که پیش از این برای ساخت پژو 508 و البته نسخه بزرگتر آن یعنی 508 L نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون که صحبت از 508 L به میان آمده بد نیست بدانید DS8 عرضه شده در بازار چین با توجه به علاقه خریداران خودروهای سدان در این کشور به مدل‌های بلند، از فاصله محوری برابر با پژو 508 L برخوردار شده است. این موضوع بدان معنی است که با توجه به فاصله 2848 میلیمتری بین محورها، سرنشینان عقب این خودرو از فضای بسیار کافی برخوردار خواهند شد.

تصاویر جاسوسی DS8

طول کلی سدان پرچمدار DS8 رقمی برابر با 4.9 متر است که آن را به سایر سدان‌های اروپایی بزرگ لوکس فروخته شده در بازار چین نزدیک می‌کند. از میان این خودروها می‌توان به نسخه های طویل آئودی A4، ب‌ام‌و سری 3، جگوار XE و مرسدس‌بنز C کلاس اشاره کرد. با توجه به رقبایی که از آن‌ها نام بردیم می‌توان مطمئن بود که سدان DS قصد رقابت با نسخه بدنه بلند خودروهایی همچون ب‌ام‌و سری 5، آئودی A6 یا مرسدس‌بنز E کلاس را ندارد.

در نهایت به نظر می‌رسد می‌توانیم در اواخر سال جاری میلادی شاهد رونمایی از DS8 در چین باشیم، همانجایی که قرار است این خودرو در آن ساخته شود. اما معرفی نسخه مخصوص بازار اروپا از این خودرو به زمانی در سال 2020 موکول خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود برای مدل‌های عرضه شده در بازار اروپا، طیفی از پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزل قابل سفارش باشد ضمن این‌که می‌توان منتظر عرضه نسخه پلاگین هیبرید را نیز داشت.

دیدگاه کاربران
امیرحسین حسینی 1398/6/28
کاش واردات خودرو آزاد بشه...
پاسخ
0
0
2