پس از مدتها انتظار، بالاخره نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر با مدل 2022 معرفی شد.
”علیرغم اشتراک با نیسان ایکس-تریل مواردی همچون ردیف سوم صندلیها و طراحی خشن ظاهری میتواند نظر برخی را به سوی محصول جدید میتسوبیشی جلب نماید.“این خودرو نخستین محصول خودروساز ژاپنی است که از شراکت این شرکت با نیسان بهرهمند شده چراکه حتی برخی قطعات داخل کابین آن هم با نیسان ایکس-تریل مشترک است. نسل جدید این خودرو همچنین به صورت استاندارد به ردیف سوم صندلیها نیز مجهز شده که میتواند باعث افزایش جذابیت میتسوبیشی اوتلندر برای بسیاری از مشتریان شود.
با توجه به موارد زیاد اشتراک میان میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022 و نیسان ایکس-تریل، این پرسش مطرح میشود که خریداران با چه انگیزهای باید از محصول نیسان که امتحان خود را پس داده بگذرند و اوتلندر را انتخاب نمایند. خب مواردی همچون ردیف سوم صندلیها و طراحی خشن ظاهری میتواند نظر برخی را به سوی محصول جدید میتسوبیشی جلب نماید.
طراحی متفاوت میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022
در نمای جلو شاهد طرح جدید جلوپنجره به همراه چراغهای باریک LED در نقش دیلایت و چراغ راهنما هستیم که از کانسپت انگلبرگ تاثیر گرفته و نمایی تازه و البته قدرتمند به این خودرو هدیه کرده است. وظیفه نوردهی اصلی به چراغهای سه گانه روی سپر جلو محول شده که مهشکن را هم شامل میشوند.
بنابر اظهار شرکت سازنده، نوار کرومی C شکل در دو طرف جلوپنجره برای یادآوری گارد نصب شده روی میتسوبیشی پاجرو در سالهای گذشته طراحی شده درحالیکه بازشوهای بخش پایینی سپر جلو هم یادآور میتسوبیشی لنسر اوولوشن X خواهد بود.
در نمای جانبی هم تاثیر طراحی از کانسپت Engelberg Tourer کاملاً مشهود است و رینگهای 20 اینچی و برآمدگیها، طرح اسپرت اوتلندر را تشدید میکند. علاوهبراین فرم شیشههای جانبی به همراه ستون D از فراهم شدن نور و دید جانبی برای سرنشینان ردیف سوم خبر میدهند.
در نمای عقب هم فرم جدید چراغها جلب نظر میکند که در هماهنگی با چراغهای باریک جلو طراحی شده ضمن اینکه بنابر اظهار میتسوبیشی، فرورفتگی روی در صندوق عقب هم یادآور محل نصب چرخ زاپاس روی شاسیبلندهای قدیمی میتسوبیشی خواهد بود.
کابین و امکانات میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022
طراحی فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022 کاملاً متحول شده ولی در عین حال تاثیرات طراحی کابین نیسان ایکس-تریل کاملاً مشهود است.
نمایشگر لمسی روی داشبورد به صورت استاندارد 8 اینچی است ولی میتوان نمونه 9 اینچی را نیز سفارش داد. اما صرف نظر از اندازه، نکته مهم این است که بالاخره نمایشگر مرکزی این خودرو توانسته از شر سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی میتسوبیشی خلاص شود.
علاوهبر نمایشگر مرکزی، کنترلهای سامانه تهویه، صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر هداپ دیسپلی و اهرم تعویض دنده هم مستقیماً از ایکس-تریل به عاریت گرفته شده تا رد پای محصول خوشفروش نیسان در میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً واضح باشد.
طراحی داشبورد با خطوط مستقیم افقی، تریم آلومینیومی، پوشش چرم نیمه-آنیلین و فرمان چهار شاخه با طرحی شبیه به محصولات قدیمی میتسوبیشی، همگی باعث شده حال و هوای کابین نسل جدید اوتلندر متفاوت با قبل باشد.
فاصله محورهای این خودرو 2.7 متر است که نسبت به نسل قبلی 3.5 سانتیمتر افزایش یافته و باعث فراهم شدن فضای بیشتر برای سرنشینان خواهد شد.
صندلیهای ردیف سوم را میتوان به صورت 50/50 جمعآوری کرد اما صندلیهای ردیف دوم با نسبت 40/20/40 جمع میشود. با جمعآوری هر دو ردیف دوم و سوم، قضایی تخت به طول 2 متر حاصل خواهد شد که 40 سانتیمتر بیشتر از فضای موجود در نسل فعلی است.
میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022 به دستیار MI Pilot مجهز شده که درواقع متعلق به نیسان است ولی برای استفاده در محصول میتسوبیشی تغییر نام داده.
کروزکنترل تطبیقپذیر، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، کاهش خودکار سرعت در پیچها با هماهنگی مسیریاب، دستیار حرکت در ترافیک به همراه فشردن خودکار پدال گاز درصورت توقف کمتر از 30 ثانیه، دستیار تابلوخوان، نوربالای خودکار، پیشگیری از برخورد در جلو، ترمز خودکار اضطراری، هشدار پایش نقطه کور و جلوگیری از خروج ناگهانی راننده از پارک، بخشی از انبوه سامانههای دستیار راننده است که در میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022 نصب شده که البته برخی استاندارد و بعضی به صورت سفارشی خواهند بود.
پیشرانه و مشخصات فنی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر
در زیر کاپوت میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022، پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری مشترک با نیسان ایکس-تریل نصب شده که 181 اسببخار قدرت و 245 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده CVT به چرخهای جلو یا تمام چرخها منتقل میکند. هرچند این پیشرانه از عهده انجام وظایف خود در رانندگی روزمره برمیآید ولی میتوان انتظار داشت که در هنگام استفاده از ظرفیت کامل سرنشین و بار، کمی ضعیف باشد.
به هرحال میتسوبیشی اعلام کرده خریداران این خودرو میتوانند مطمئن باشند که مصرف سوخت اوتلندر مدل 2022 نسبت به نسل قبلی کاهش یافته و برای دو نسخه تک-دیفرانسیل و چهار چرخ محرک به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 8.4 و 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر باشد.
سامانه چهار چرخ محرک این خودرو با نام Super All-Wheel Control شناخته شده و به کلاچ هیدرولیکی مرکزی مجهز شده که گشتاور دریافتی از پیشرانه را بین محورهای جلو و عقب تقسیم میکند. در صورت شناسایی لغزش در هریک از چرخها، سامانه اقدام به توقف آن چرخ نموده و قدرت را به سایرین ارسال میکند. برای تامین پایداری بیشتر در پیچها، میتسوبیشی اوتلندر قادر است در هریک از چرخها اقدام به ترمزگیری کند.
برنامه عرضه و قیمت میتسوبیشی اوتلندر مدل 2022
میتسوبیشی هنوز درباره قیمت اوتلندر مدل 2022 هیچ اظهارنظری نکرده، اما درصورت باقی ماندن این رقم در محدوده نسل قبلی، میتوان اوتلندر را ارزانترین شاسیبلند هفت نفره در بازار دانست. اگر این پیشبینی به حقیقت بپیوندد، ممکن است اوتلندر مدل 2022 حتی برای ایکس-تریل هم دردسرساز شود و دوران تازهای در تاریخ این خودرو آغاز شود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com