مکعب همه‌کاره

بولینگر پیشگام آفرودرهای برقی

7 مهر 1398 11:51

در روزهایی که تسلا رودستر و پورشه تایکان به‌عنوان نابغه‌های برقی می‌تازند، شرکتی به اسم بولینگر (Bollinger) با معرفی پیکاپ و شاسی‌بلندی ساده می‌آید و دنیای برقی‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

شاسی‌بلند و پیکاپ مکعب مستطیلی بولینگر B1 و B2 می‌خواهند سبک جدید خودروهای آفرود برقی را به نام خود رقم بزنند.مطمئن باشید که از این به بعد نام بولینگر را بیشتر خواهید شنید. شرکتی که در بحبوحه جنگ برای رکورد سریع‌ترین شتاب صفر تا صد در دنیای برقی‌ها در حوزه‌ای دیگر تمرکز دارد. شاسی‌بلند و پیکاپ مکعب مستطیلی B1 و B2 می‌خواهند سبک جدید خودروهای آفرود برقی را به نام خود رقم بزنند.

اگرچه بولینگر پیش‌تر نمونه اولیه شاسی‌بلند B1 را معرفی کرده بود ولی حالا با رونمایی از ویرایش Prototype پیکاپ B2 ادعا می‌کند که این خودروها در مرحله آزمایشی هستند. ولی کارشناسان بر این باورند که هدف‌گیری درستی از سوی این شرکت آمریکایی صورت گرفته است.

شاسی‌بلند بولینگر B1 که نمونه ابتدایی آن دو سال پیش رونمایی شد قدرتی معادل 360 اسب‌بخار داشت اما اکنون در ویرایش جدید توانسته به قدرت عجیب 614 اسب‌بخاری برسد. شاید عجیب باشد ولی شتاب صفر تا صد این غول آهنین 4.5 ثانیه با سرعت نهایی 160 کیلومتر بر اعت است. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که بولینگر فوق قابلیت کشش وزنی در مجموع معادل 3.4 تن دارد.

بولینگر b2

پیکاپ بولینگر B2‌ از نظر فنی تفاوتی با نسخه شاسی‌بلند ندارد.

بولینگر پیش‌تر از پکیج باتری‌های 60 و 100 کیلووات ساعتی رونمایی کرده بود ولی اکنون به لطف معرفی پروتوتایپ B2 سراغ پکیج باتری‌های 120 کیلووات ساعتی رفته است. البته هنوز بولینگر از میزان پیمایش این خودروهای برقی اطلاعاتی منتشر نکرده است.

دیدگاه کاربران