فیس‌لیفت کراس‌اور 4 هزار دلاری رنو

معرفی رنو کوئید مدل 2020

12 مهر 1398 18:22

اکنون چیزی در حدود چهار سال و چهار ماه از رونمایی جهانی کراس‌اور کوچک رنو به نام «کوئید» (Kwid) در هند می­‌گذرد و حال شاهد اولین فیس‌لیفت اساسی برای نسل اول این خودرو هستیم.

مهم­ترین تغییرات ایجاد شده در رنو کوئید فیس‌لیفت، در نمای جلوی آن اتفاق افتاده است.همان‌طور که انتظار می‌­رفت، در میان تمامی کشورهای جهان، هند اولین کشوری خواهد بود که رنو نسخه فیس‌لیفت از کوئید را در آن عرضه می­‌کند. ظاهر این خودرو شباهت­‌های زیادی با رنو  City K-ZE دارد. سیتی کی‌زی یک کراس‌اور برقی کوچکی است که سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد و می­‌توان آن را نسخه برقی رنو کوئید به حساب آورد.

مهم­ترین تغییرات ایجاد شده در رنو کوئید فیس‌لیفت، در نمای جلوی آن اتفاق افتاده است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می­‌کنید، چراغ‌­های جلوی رنو کوئید مدل 2020 به دو قسمت تقسیم شده است:

  • قسمت بالایی: این قسمت از دو چراغ باریک از نوع ال ای دی تشکیل شده که در دو طرف جلوپنجره قرار گرفته‌اند.
  • قسمت پایینی: چراغ­‌های جلوی اصلی در این قسمت و داخل سپر قرار گرفته‌اند.
جلوپنجره رنو کویید

از تغییرات ظاهری دیگر می‌توان به جلوپنجره جدید و طرح به روز شده سپرها اشاره کرد. فاصله پایین‌­ترین قطعه در کف خودرو تا سطح زمین تغییری نداشته و برابر با 184 میلی­‌متر اعلام شده است.

البته تغییرات نسخه فیس‌لیفت از رنو کوئید فقط به فضای خارجی آن خلاصه نمی­‌شود، بلکه این خودروساز فرانسوی فضای داخلی آن را هم به روز کرده است. به طور مثال، ابعاد صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی بزرگتر شده و به 8 اینچ رسیده است. به علاوه، این سیستم امکاناتی نظیر اندروید اتو، اپل کار پلی و دوربین دیدِ عقب را هم ارائه می­‌دهد. از تغییرات قابل توجه دیگر در فضای داخلی می­‌توان به غربیلک فرمان با طرحی جدید و روکش صندلی‌­ها با پارچه‌­ای جدید اشاره کرد.

کابین رنو کویید مدل 2020

پیشرانه‌های قابل سفارش برای نسخه فیس‌لیفت از رنو کوئید تغییری نکرده و با نسخه پیش از فیس‌لیفت یکسان است. به این ترتیب، مشتریان این خودرو امکان انتخاب یکی از دو پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی سه سیلندر زیر را دارند:

  • پیشرانه 0.8 لیتری با حداکثر 53 اسب‌بخار قدرت
  • پیشرانه 1.0 لیتری با حداکثر 67 اسب‌بخار قدرت

نسخه 0.8 لیتری فقط با جعبه‌دنده پنج سرعته دستی عرضه می­‌شود، اما اگر پیشرانه 1.0 لیتری را انتخاب کنید، امکان سفارش یک نوع جعبه‌دنده دیگر هم خواهید داشت: جعبه‌دنده پنج سرعته دستی اتوماتیک شده یا همان AMT. این نوع جعبه‌دنده در واقع همان جعبه‌دنده دستی بوده که پدال کلاچ در آن حذف شده است. به این ترتیب در این نوع جعبه‌دنده، گرفتن و آزاد کردن کلاچ و تعویض دنده به صورت اتوماتیک انجام می­‌شود.

قیمت رنو کوئید فیس‌لیفت در هند از 283,000 روپیه شروع می­‌شود که با نرخ فعلی ارز، معادل با 4,000 دلار خواهد بود.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران