معرفی نسخه‌ای تولید محدود از فیات 500

هدیه جشن تولد هفتاد سالگی آبارث

14 مهر 1398 12:58

گاهی اوقات در میان هدیه‌های روز تولد، بهترین مورد آن چیزی است که شخص برای خودش تهیه کرده است. این مورد اکنون برای جشن تولد هفتاد سالگی برند آبارث و هدیه‌ای که این برند برای خودش مهیا کرده، کاملاً صدق می‌کند.

آبارث 695 70° Anniversario به انبوهی از امکانات مجهز شده است. برای مثال می‌توان به اسپویلر جدید این خودرو اشاره کرد که اخیراً در تونل باد گروه فیات-کرایسلر مورد آزمایش قرار گرفته است.برای گرامیداشت تولد 70 سالگی برند آبارث که اکنون به عنوان عضوی از گروه فیات-کرایسلر به شمار می‌آید، مدلی خاص به نام 695 70° Anniversario را معرفی کرده است. قرار شده تنها 1949 دستگاه از این مدل تولید و عرضه شود، رقمی که سال 1949 یعنی زمان تاسیس برند آبارث، توسط آقای کارلو آبارث را یادآوری می‌کند.

این مدل سفارشی در رویداد ویژه برند آبارث در شهر میلان ایتالیا رونمایی شده، رویدادی که به عنوان بزرگترین گردهمایی سالانه طرفداران این برند شناخته می‌شود. این رویداد شامل برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری تست خودروها در پیست و جاده، مسابقه رالی، نمایشگاهی از مدل‌های فعلی و کلاسیک ساخته شده توسط این برند و تفریحات و سرگرمی های مخصوص کودکان خواهد بود.

آبارث 695 70° Anniversario به انبوهی از امکانات مجهز شده است. برای مثال می‌توان به اسپویلر جدید این خودرو اشاره کرد که اخیراً در تونل باد گروه فیات-کرایسلر مورد آزمایش قرار گرفته است. براساس اعلام شرکت سازنده، این اسپویلر که به صورت دستی تنظیم می‌شود در تامین پایداری خودرو مخصوصاً در سرعت‌های بالا تاثیر به سزایی خواهد داشت.

اسپویلر سقفی در نسخه خاص از فیات آبارث

این اسپویلر را می‌توان در 12 وضعیت مختلف بین زوایای 0 تا 60 درجه تنظیم کرد. در هنگام قرارگیری در وضعیت حداکثری 60 درجه، میزان بار آیرودینامیکی وارد شده بر قسمت عقب خودرو در سرعت 200 کیلومتر برساعت به 42 کیلوگرم خواهد رسید.

گذشته از اسپویلر قابل تظیم، آبارث 695 70° Anniversario مواردی را به همراه دارد که خودروهای ساخته و پرداخته توسط این برند در گذشته را به یاد می‌آورد. برای مثال می‌توان به رنگ سبز سفارشی بدنه اشاره کرد که یادآور رنگ اولین آبارث 500 خواهد بود، خودرویی که در هنگام عرضه در سال 1958 موفق به کسب شش رکورد بین‌المللی در پیست Monza شد.

رنگ سبز روشن بدنه در کنار تجهیزات خاکستری روشن و خروجی چهارتایی اگزوز، به 695 70° Anniversario ظاهری ویژه اعطا کرده است. لوگوی حک شده روی کاپوت و طرح شطرنجی روی سقف خودرو را باید از دیگر موارد ظاهری خاص این مدل دانست.

نسخه خاص از فیات 500 به مناسبت ۷۰ سالگی آبارث

این هاچ‌بک تولید محدود به رینگ‌های 17 اینچی، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ و دیسک ترمزهای 305 میلیمتری در محور جلو و 240 میلیمتری در عقب تجهیز شده است. مطمئناً نیروی ترمز برای این کوچولوی سفارشی نقشی حیاتی ایفا خواهد کرد چراکه پیشرانه چهار سیلندر توربوی نصب شده در زیر کاپوت آن، قدرتی برابر با 177 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 250 نیوتن‌متر تولید می‌کند که این دومی در دورشمار 3 هزار دور در دقیقه قابل دستیابی خواهد بود.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 695 70° Anniversario برابر با 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 225 کیلومتر برساعت اعلام شده که البته در هنگام دستیابی به حداکثر سرعت، اسپویلر سقفی باید در افقی‌ترین موقعیت ممکن باشد.

کابین نسخه خاص از فیات 500 آبارث

در فضای کابین این هاچ‌بک دوست‌داشتنی نیز مواردی ویژه به چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به پوشش دورنگ صندلی‌ها و همچنین پلاک شماره‌دار اشاره کرد که شماره تولید هر نمونه از مجموع 1949 دستگاه تولید شده را نشان می‌دهد.

دیدگاه کاربران