جهش ژنتیکی برای سدان هیدروژنی

معرفی تویوتا میرای مدل 2021

20 مهر 1398 11:05

تویوتا میرای از چهار سال پیش که برای اولین بار به نمایندگی‌های فروش قدم گذاشت تاکنون تغییر ظاهری خاصی را تجربه نکرده است. اما به نظر می‌رسد اوضاع عوض شده چراکه خودروساز ژاپنی اکنون مدل 2021 از این خودروی هیدروژن‌سوز برقی را با طراحی کاملاً جدید معرفی کرده است. البته طراحی کاملاً جدید بدنه یکی از تغییرات محسوسی است که در نسل جدید این خودرو اتفاق افتاده است.

علاوه‌بر طراحی ظاهری بنیادی نسبت به نسل قبل، فضای داخلی تویوتا میرای مدل 2021 نیز تغییراتی اساسی به خود دیده که البته شامل استفاده از مواد باکیفیت‌تر نیز می‌شود. یکی از تغییرات بارز تویوتا میرای مدل 2021 را می‌توان به پلتفرم جدید آن مربوط دانست، بگونه‌ای که ساختار این خودرو اکنون از دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب تغییر یافته است. براساس اعلام شرکت سازنده، این تغییر ساختاری به طراحان اجازه داده خودرویی بزرگتر با ارتفاع کمتر و عرض بیشتر بدنه طراحی نمایند. تویوتا طراحی ظاهری این خودرو را الهام گرفته از خودروهای کوپه دانسته است.

رینگ‌های استاندارد این خودروی 20 اینچی خواهند بود که البته همین عامل، هیجان بیشتری نیز به ظاهر آن تزریق خواهد کرد. رنگ آبی درخشان بدنه تویوتا میرای مدل 2021 نیز درطی فرآیندی خاص و پس از انجام رنگ‌آمیزی چند لایه به شکل نهایی رسیده است.

کابین تویوتا میرای مدل 2021

همچون طرح ظاهری، فضای داخلی تویوتا میرای مدل 2021 نیز تغییراتی اساسی به خود دیده که البته شامل استفاده از مواد باکیفیت‌تر نیز می‌شود. طراحی این بخش دلنشین است که با نمای خارجی خودرو نیز هماهنگی دارد. از امکانات موجود در فضای کابین می‌توان به آینه با قابلیت تبدیل به دوربین دنده عقب، صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی به همراه سیستم مسیریاب و سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو اشاره کرد.

تویوتا فعلاً درباره قوای محرکه این خودروی هیدروژن‌سوز جزئیات خاصی را بیان نکرده اما اعلام کرده که شعاع حرکتی مدل جدید نسبت به نمونه قبلی تا 30 درصد افزایش خواهد داشت. با توجه به شعاع حرکتی نسل فعلی تویوتا میرای که برابر با 500 کیلومتر است، می‌توان انتظار داشت که در نسل جدید این رقم به حدود 650 کیلومتر افزایش یابد. البته برای آگاهی از جزئیات دقیق‌تر فنی این خودرو باید تا زمان نزدیک به عرضه رسمی آن منتظر بمانیم.

تویوتا میرای مدل 2021

هرچند خودروهای هیدورژن‌سوز فعلاً چندان شناخته شده و متداول نیستند، اما تویوتا در حال کار بر روی این فناوری است. اوایل سال جاری بود که تصاویری مخفیانه از نسخه لکسوس نشان مدل میرای منتشر شد. در آن زمان کسی نمی دانست که با چه خودرویی طرف هستیم اما اکنون مشخص شده که این سدان بزرگ و کم‌ارتفاع نسخه ای از میرای جدید با نشان لکسوس بوده است.

دیدگاه کاربران