نسخه‌ای خاص و تولید محدود برای استرالیا

معرفی فورد موستانگ R-Spec

21 مهر 1398 13:22

اخیراً فورد نسخه‌­ای ویژه از خودروی اسپرت نمادین این خودروساز آمریکایی یعنی مدل موستانگ تحت عنوان موستانگ R-Spec را برای بازار استرالیا معرفی کرده است.

این نسخه خاص از فورد موستانگ با قدرتی بیش از 700 اسب‌بخار در تیراژ 500 دستگاه برای بازار استرالیا آماده شده است.موستانگ R-Spec فقط یک نسخه ویژه نیست، بلکه یک نسخه تولید محدود هم به شمار می­‌رود، چرا که این خودروساز آمریکایی تصمیم دارد فقط پانصد نمونه از آن را به تولید برساند.

قلب تپنده فورد موستانگ R-Spec یک پیشرانه 5.0 لیتری هشت سیلندر V شکل است که به سوپرشارژر مجهز و به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی متصل شده است. هنوز اعداد و ارقام مربوط به عملکرد این نسخه ویژه به صورت رسمی اعلام نشده، اما این خودروساز آمریکایی مدعی است که قدرت آن از موستانگ بولیت که حداکثر قدرت آن به 462 اسب‌بخار می­‌رسد با اختلاف قابل توجهی بیشتر خواهد بود. احتمال می­‌رود این نسخه ویژه چیزی در حدود 700 اسب‌بخار قدرت داشته باشد که در این صورت قدرتمندترین نسخه فورد موستانگ خواهد بود که تا به حال در بازار استرالیا عرضه شده است.

به دلیل تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق فورد موستانگ R-Spec، ارتفاع این نسخه ویژه در مقایسه با فورد موستانگ GT کاهشی 20 میلی‌­متری داشته است. به علاوه، موستانگ R-Spec به سیستم اگزوز خاصی مجهز شده که امکان انتخاب چهار حالت مختلف برای صدای آن وجود دارد. از دیگر ویژگی­‌های ظاهری این نسخه ویژه می‌­توان به رینگ‌­های 19 اینچی اشاره کرد.

فورد موستانگ R-Spec

از تجهیزات و امکاناتی که به صورت پایه برای موستانگ R-Spec عرضه می‌شود می‌­توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی فورد با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی
  • قابلیت‌­های اپل کار پلی و اندروید اتو
  • سیستم صوتی با نه بلندگو
  • صفحه نمایش 12.4 اینچی در قسمت پشت آمپر

این خودرو توسط نمایندگی­‌های فورد در این کشور عرضه خواهد شد و قیمت آن از 99,980 دلار استرالیا شروع می­‌شود که معادل با 67,367 دلار آمریکا است. امکان سفارش این نسخه ویژه از هفته گذشته برای مردم استرالیا فراهم شده و تحویل خودروهای سفارش داده شده به مشتریان از اوایل سال میلادی آینده آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران