باربر الکتریکی جدید از گروه فولکس واگن

معرفی مینی ون مان eTGE Combi

22 مهر 1398 16:52

شرکت مان که یکی از اعضای گروه خودروسازی فولکس واگن است، مینی ون eTGE Combi را به عنوان راه حلی تازه برای مشکل حمل و نقل صاحبان مشاغل ارائه کرده است. این خودرو که قبل از رونمایی رسمی در نمایشگاه جهانی اتوبوس 2019 در بروکسل به صورت آنلاین رونمایی شده، در حقیقت نسخه مسافربری از ون پنل است که سال گذشته معرفی شد. ساختار مان eTGE Combi براساس فولکس واگن کرفتر شکل گرفته و از پیشرانه برقی برای قوای محرکه آن استفاده شده است.

پیشرانه برقی این خودرو 100 کیلووات ظرفیت داشته و 134 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.تا جایی که مشخص شده، قرار نیست مینی ون مان eTGE Combi همچون مرسدس‌بنز EQV برای فروش به خریداران شخصی ارائه شود بلکه بازار هدف این خودرو افرادی است که صاحب کسب و کاری بوده و به وسیله‌ای جادار و بدون آلاینده برای جابجایی درون شهری نیازمند هستند.

تنها تفاوت بصری میان این خودرو و مدل Etge را می‌توان در سپرهای همرنگ بدنه و شیشه‌های عقب دانست. در جانبی به صورت کشویی بازشده و فضای داخل برای جای دادن 9 سرنشین کافی خواهد بود. طول این مینی ون برابر با 5.9 متر است.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به دوربین دید عقب، کروز کنترل با محدودکننده سرعت، ترمز اضطراری خودکار و صندلی‌های مجهز به گرمکن در تمام ردیف‌ها اشاره کرد.

در صورت سفارش مشتری، مان این خودرو را به همراه بالابر صندلی چرخدار در عقب عرضه می‌کند.

مینی ون مان eTGE Combi

پیشرانه برقی این خودرو 100 کیلووات ظرفیت داشته و 134 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور الکتریکی که روی محور جلو نصب شده، پیش از این در مدل پنل نصب شده است. مجموعه باتری لیتیوم یون این خودرو که 35.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد، ظرف 5.5 ساعت از درگاه AC 7.2 کیلوواتی شارژ می‌شود. در صورت اتصال به ایستگاه‌های شارژ سریع، ظرف 45 دقیقه 80 درصد ظرفیت باتری‌ها شارژ می‌شود.

براساس استاندارد WLTP، با یکبار شارژ باتری‌های مینی ون مان eTGE Combiمی‌توان 114 کیلومتر مسافت را طی کرد که البته رقم چندان زیادی نیست اما می‌توان انتظار داشت که این خودرو در شبکه حمل و نقل شهری بازارهای هدف تاحد زیادی تاثیرگذار باشد.

دیدگاه کاربران