تسلا مدل 3 و پورشه تایکان ناکام ماندند

پژو 208 خودروی سال اروپا شد

13 اسفند 1398 09:55

همه ساله در چنین روزهایی و در ابتدای نمایشگاه ژنو بود که بهترین خودرو برای سال جاری میلادی انتخاب می‌شد. امسال اگرچه ویروس کرونا نمایشگاه ژنو را به تعطیلی کشاند ولی با این حال خودروی سال انتخاب شد.

با اینکه اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند پورشه تایکان برای سال 2020 تاج برترین خودرو را بالای سر بگذارد ولی این خودرو با 222 امتیاز رتبه‌ای بهتر از سوم به دست نیاورد.یکی از شگفتی‌های امسال انتخاب نسل جدید پژو 208 بود. هاچ‌بکی که اصلاً انتظار نمی‌رفت در میان نامزدهای نامدار این دوره شانسی برای موفقیت داشته باشد. اما این خودرو با کسب 281 امتیاز با اقتدار بالاتر از تسلا مدل 3 با 242 امتیاز ایستاد.

با اینکه اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند پورشه تایکان برای سال 2020 تاج برترین خودرو را بالای سر بگذارد ولی این خودرو با 222 امتیاز رتبه‌ای بهتر از سوم به دست نیاورد. رنو کلیو علیرغم موفقیت با 211 امتیاز به کار خود پایان داد. پدیده جدید دنیای کرا‌س‌اورها یعنی فورد پوما نیز 209 امتیاز کسب کرد. تویوتا کرولا هم‌چنان با 152 امتیاز خود را بالای جدول نگاه داشته است. در پایان ب‌ام‌و سری یک را می‌بینیم که عصر جدید فعالیت خود را موفقیت‌آمیز استارت زده است.

روند گزینش

امسال 30 خودرو به عنوان گزینه‌های نهایی با هم رقابت می‌کردند. کاندید شدن در این لیست شرایط خاص خود را دارد. مهم‌ترین شرط این است که خودروی جدید شرکت‌ها می‌بایست در 5 بازار بزرگ اصلی اروپا فروش گسترده داشته باشد. بعد از انتخاب گزینه‌ها 60 روزنامه‌نگار از 23 کشور اروپایی اقدام به امتیازدهی می‌کنند. به همین جهت است که این جایزه را بهترین خودروی سال اروپایی قلمداد می‌کنند.

فهرست خودروهای راه یافته به مرحله فینال رقابت خودروی سال 2020 اروپا:

لازم به یادآوری است که سال گذشته شاسی‌بلند الکتریکی ساخت جگوار یعنی I-Pace توانست عنوان خودروی سال 2019 اروپا را به دست آورد.

دیدگاه کاربران