رکوردگیری از دو هیوندای غیرطبیعی

نکسو و سوناتا در دنیای جدید

2 آبان 1398 20:30

بخش مهندس هیوندای در اقدامی جالب دو خودروی پاک و معروف شرکت یعنی سوناتا هیبرید و نکسو هیدروژنی را برای ثبت رکورد سرعت درست مثل ابرخودروهای فوق سریع به دریاچه نمک بونه‌ویل برد.

این خودروها با حفظ کلیات اصلی ذات هیبریدی خودرو برای رکوردگیری بهینه‌سازی شده بودند. این خودروها توسط راننده ارشد شرکت دین شلینگمن که خود یکی از مهندسان بالارده بخش مهندسی هیوندای است، تست شدند. خودروهایی که با حفظ کلیات اصلی ذات هیبریدی خودرو برای رکوردگیری بهینه‌سازی شده بودند.

ابتدا هیوندای نکسو در خط استارت قرار گرفت و بهترین رکورد خود را 170.848 کیلومتر برساعت ثبت کرد. شرکت برای این خودرو پروسه سبک‌سازی را انجام داده بود که می‌توان برخی از اقدامات آن‌ها را از ظاهر آن نیز فهمید. برای دستیابی این شاسی‌بلند خاص به این سرعت برخی از بهبودهای آیرودینامیکی به منظور افزایش نیروی پایین‌برنده نیز اعمال شد. البته این خودرو تحت قوانین FIA به صورت کامل ایمن‌سازی شده بود صندلی‌های آن از برند حرفه‌ای اسپارکو و با کمربندهای 6 نقطه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. همچنین داخل خودرو سیستم اطفای حریق خودکار تعبیه شده است.

بخش بعدی مربوط به هیوندای سوناتا هیبریدی بود که توانست بهترین رکورد خود را با سرعت نهایی جالب 265.009 کیلومتر برساعت ثبت کند. این خودرو نیز برای ثبت این سرعت چشمگیر میزبان تغییرات متعددی بود. سیستم اگزوز خودرو به کلی دستخوش تغییر شد و نمونه سنتی با برند Injen تعویض شد. همچنین برای افزایش توان پیشرانه دو کپسول نیترواکسید روی آن نصب شد. برای کنترل آیرودینامیک سوناتای فوق در سرعت بالا شرکت سراغ سیستم تعلیق با برند KW رفت. رینگ‌های آن نیز از مدل ویژن Rally 55 و تایرهای آن از نوع گودیر مدل Eagle بودند.

گفته می‌شود از این خودروها در نمایشگاه آینده SEMA پرد‌ه‌برداری می‌شود.

دیدگاه کاربران