آغاز به کار از ماه آینده در کالیفرنیا

سرویس اشتراکی هیوندای هم راه می‌افتد

5 آبان 1398 18:37

تقریباً دو سال پیش بود که جنرال‌موتورز آمریکا با راه‌اندازی سرویسی موسوم به Ride-Hailing بهره‌برداری تجاری از خودروهای خودران را استارت زد. خدمتی نوین که از خودروهای خودران به صورت اشتراکی استفاده می‌کرد. پروژه آمریکایی‌ها چندان اقبالی پیدا نکرد تا اینکه خبر می‌رسد هیوندای در این زمینه اقدامی سریع‌تر اتخاذ کرده است.

هیوندای در این پروژه با استارت‌آپ‌های مرتبط مثل Via و Pony.ai همکاری خواهد کرد. این دو شرکت به هیوندای در زمینه فناوری اشتراکی و اپلیکیشن‌ موبایل کمک می‌کنند.کره‌ای‌ها می‌گویند سیستم جدید آن‌ها که BotRide نام دارد همان سرویس اشتراکی با خودروهای خودران ولی با دستورالعمل‌های جدید است. هیوندای در نظر دارد ماه آینده به صورت رسمی از این پروژه در ایروین کالیفرنیا پرده‌برداری کند. طرح پایلوت و آزمایشی هیوندای قرار است که روی نسخه الکتریکی کراس‌اور کونا اجرا شود.

هیوندای در این پروژه با استارت‌آپ‌های مرتبط مثل Via و Pony.ai همکاری خواهد کرد. این دو شرکت به هیوندای در زمینه فناوری اشتراکی و اپلیکیشن‌ موبایل کمک می‌کنند. روال کار به این صورت است که کاربران با دانلود نرم‌افزار مخصوص برای مسیر مشخص، خودروی خود را انتخاب می‌کنند که این خودرو به میزان مشخصی ظرفیت مسافر را دارد. نرم‌افزار کاربر را به نزدیک‌ترین نقطه موسوم به محل قرار راهنمایی می‌کند. نکته جالب درباره این پروژه رایگان بودن آن است. هیوندای در توصیف این سرویس می‌گوید این یک سفر سریع و مقرون به صرفه است.

سرویس اشتراکی هیوندای

هیوندای در کمال زیرکی اطلاعات بیشتری از تجهیزات فنی و مشخصات فناورانه این نسخه خاص از کونا ارائه نکرده است. با این حال کره‌ای‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که سخت‌افزارهای به کار رفته در این خودرو همگی از نسل جدید فناوری خود هستند. در واقع هدف اصلی هیوندای از رایگان کردن پروژه BotRide دریافت بازخورد نظرات کاربران و پیدا کردن نواقص آن است.

دیدگاه کاربران