ارتقای اسب مسابقه‌ای با تغییراتی ظاهری و فنی

فراری 488 Challenge Evo به‌زودی در پیست

8 آبان 1398 12:52

تجربه ثابت کرده که هرگاه شرکت فراری رویدادی تدارک می‌بیند، علاقمندان باید خود را برای مواجهه با اخبار هیجان‌انگیز آماده کرد. در رویداد Ferrari Finali Mondiali که امسال در شهر Mugello در ایتالیا برگزار می‌شود نیز این خودروساز ایتالیایی اقدام به معرفی فراری 488 GT3 Evo با مدل 2020 کرد که نمونه‌ای تقویت شده از 488 GT3 است. اکنون مدل دیگری با نام 488 Challenge Evo به عنوان جدیدترین مدل مسابقه‌ای این شرکت معرفی شده است. همچون مدل 488 GT3 Evo، فراری 488 Challenge Evo نیز از نظر طراحی و فنی به گونه‌ای تغییر یافته که حاصل آن یک خودروی مسابقه‌ای توانا باشد.

تغییرات اعمال شده روی این فراری مسابقه‌ای تنها به ظاهر محدود نشده زیرا شرکت سازنده اقدام به بروزرسانی دیفرانسیل الکترونیکی، ترمزهای ضدقفل و سیستم کنترل کشش نیز کرده است.یکی از مهمترین موارد بهسازی را باید مربوط به آیرودینامیک خودرو دانست. طراحی بخش جلوی خودرو به واسطه جابجایی در موقعیت قطعات جانبی سپر و همچنین افزایش طول دماغه بگونه‌ای تغییر یافته که آیرودینامیک خودرو 30 درصد بهبود پیدا کرده است.

نکته جالب این است که راننده می‌تواند بسته به شرایط جوی و همچنین پیست مسابقه، نیروی رو به پایین وارد شده بر بخش جلو را به صورت مستقل از بخش عقب تنظیم نماید.

در بخش عقب نیز به لطف نصب قطعه‌ای که مسیری برای عبور هوا تامین نموده، میزان نیروی رو به پایین افزایش یافته است. همچنین دو باله عقب که اندازه‌های متفاوت دارند نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوای جریان یافته از روی آینه‌های جانبی را به بهترین شکل هدایت نموده و در آیرودینامیک خودرو خللی ایجاد نکنند. در نهایت فراری موفق شده با تمام این تغییرات، 50 درصد نیروی رو به پایین بیشتری به بدنه 488 Challenge Evo  وارد نماید. تایرهای جدید با برند پیرلی نیز عملکرد خودرو را بهبود بخشیده و به ثبت زمان بهتر در پیمودن مسیر پیست مسابقه یاری خواهد کرد.

فراری 488 Challenge Evo

اما تغییرات اعمال شده روی این فراری مسابقه‌ای تنها به ظاهر محدود نشده زیرا شرکت سازنده اقدام به بروزرسانی دیفرانسیل الکترونیکی، ترمزهای ضدقفل و سیستم کنترل کشش نیز کرده است. فراری همچنین اعلام کرده که ترمزهای کربن سرامیک این خودرو نسبت به انواع استفاده شده در مدل‌های قبلی بسیار قابل اطمینان تر هستند.

فضای کابین فراری 488 Challenge Evo را می‌توان چیزی مشابه سایر خودروهای مسابقه‌ای دانست هرچند که در این خودرو موارد تازه‌ای همچون فرمان جدید و دوربین دید عقب مشاهده می‌شود که به راحتی راننده منجر شده است.

فراری همچنین اعلام کرده که امکان نصب تجهیزات و بروزرسانی‌های فنی اعمال شده روی 488 Challenge Evo در مدل‌های تولید شده در قبل نیز فراهم خواهد بود.

دیدگاه کاربران