• کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن
  • کراس‌اور برقي فيسکر اوشن

قابلیت پیمایش بیشتر از 400 کیلومتر

اوشن، اولین کراس‌اور برقی فیسکر

20 اردیبهشت 1402 10:45

مشخصات فنی فیسکر اوشن EV

فیسکر اوشن EV از اواخر سال جاری در ایالات متحده و از 5 می در اروپا عرضه خواهد شد.

شعاع حرکتی فیسکر اوشن EV برمبنای استاندارد اروپایی، 707 کیلومتر اعلام شده است، که این خودرو را به دارنده بیشترین شعاع حرکتی در میان شاسی‌بلندهای برقی در اروپا تبدیل می‌­کند. توجه داشته باشید که شعاع حرکتی مرسدس بنز EQS SUV و تسلا مدل X به ترتیب 584 و 562 کیلومتر اعلام شده است. بنابراین فیسکر اوشن EV  می­‌تواند مسافت بین لندن تا گلاسکو یا پاریس تا فرانکفورت را با یک بار شارژ طی کند.

فیسکر اوشن EV  در سه تریم اسپرت، اولترا و اکستریم عرضه می­‌شود، ضمن این‌که 5 هزار دستگاه نخست از این خودرو تحت سری One معرفی شده، که ظاهرا تمام ظرفیت تولید آن به فروش رسیده است.

کراس‌اور برقی فیسکر اوشن

فیسکر اوشن EV اسپرت به موتور برقی با 275 اسب­‌بخار قدرت مجهز شده و شتاب صفر تا صد و شعاع حرکتی آن نیز به ترتیب 6.6 ثانیه و 440 کیلومتر اعلام شده است، درحالی‌که این اعداد برای تریم اولترا با دو موتور برقی و 540 اسب­‌بخار قدرت، به ترتیب 3.9 ثانیه و 624 کیلومتر خواهد بود.

تریم پرچمدار یا اکستریم، 550 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد و شتاب صفر تا صد و شعاع حرکتی به ترتیب 3.6 ثانیه و 704 کیلومتر را ارائه می‌­کند.

از ظرفیت باتری فیسکر اوشن EV اطلاعی نداریم، ولی در تریم اسپرت از نمونه لیتیوم-آهن-فسفات و در تریم‌های اولترا و اکستریم از نمونه نیکل-منگنز-کبالت استفاده خواهد شد، که البته همگی توسط شرکت CATL تامین می‌شود.

باتری‌های قابل تعویض برای فیسکر اوشن

برند فیسکر که در ایالت کالیفرنیا حضور دارد، دست یاری به طرف شرکت Ample دراز کرده تا نسخه‌­ای از محصول شاسی‌­بلند خود به نام اوشن را با فناوری باتری قابل تعویض، وارد بازار کند. این دو شرکت از عرضه این محصول در سه ماهه اول سال 2024 خبر داده­‌اند. البته از اطلاعیه شرکت سازنده این‌گونه دریافت می­‌شود، که این خودروها در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار خواهند گرفت.

بنابر خبری که در سال 2021 انتشار یافت، مجموعه باتری قابل تعویض Ample به صورت ماژول‌های هم‌اندازه با ابعاد نزدیک به جعبه کفش و با الهام از آجرهای لگو ساخته شده‌اند، بنابراین برخلاف فناوری مورد استفاده در محصولات نیو، می­‌توان از آن در تمام خودروهای برقی استفاده کرد.

کراس‌اور برقی فیسکر اوشن

لازم به‌ذکر است که فعلا نمی‌­توان انتظار داشت که این باتری‌ها به صورت جداگانه در بازار عرضه شوند، بنابراین نصب آن‌ها در هر خودرو، پس از اعمال تغییرات لازم و در کارخانه انجام خواهد شد.

هنریک فیسکر مدیرعامل شرکت فیسکر، سامانه تعویض باتری Ample را یک فناوری خلاقانه دانسته که قابلیت کاربردی اوشن EV را افزایش خواهد داد.

خالد حسونا، موسس و مدیرعامل Ample نیز از همکاری با فیسکر اظهار خوشنودی کرده و هدف از این پروژه مشترک را افزایش دسترسی مشتریان به خودروهای برقی دانسته است.

کراس‌اور برقی فیسکر اوشن

بنابر اعلام فیسکر و Ample، این فناوری امکان تعویض باتری در کمتر از 10 دقیقه را فراهم خواهد کرد. نیو تاکنون بیش از 20 میلیون عملیات تعویض باتری را در ایستگاه­‌های خود در اروپا و چین انجام داده است، درحالی‌که مشتریان آمریکایی تاکنون از این امکان محروم بوده‌­اند. پس از به نتیجه رسیدن همکاری فیسکر و Ample، انتظار می‌­رود که این فناوری در آمریکا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کابین و امکانات فیسکر اوشن

یکی از ویژگی‌های جالب فیسکر Ocean که در زمان رونمایی نیز تاکید زیادی روی آن صورت گرفته، آپشن California Mode بوده، حالتی که نه شیشه دورتادور این خودرو تنها با فشار یک دکمه پایین می‌آیند تا سرنشینان از هوای آزاد لذت ببرند.

کراس‌اور برقی فیسکر اوشن

فیسکر اوشن به عنوان سازگارترین خودرو با محیط زیست معرفی شده چراکه در ساخت آن از مواد بازیافتی استفاده شده است. برای مثال کفپوش‌های آن از نایلون‌های بازیافتی ساخته شده که از تورهای کهنه ماهیگیری به دست آمده است. مواد پلاستیکی نصب شده در کابین نیز از پلاستیک‌های بازیافتی از صنعت تایر حاصل شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : insideevs.com

دیدگاه کاربران