کمک به سوخت‌رسانی بهتر به پیشرانه

3 نشانه‌ فیلتر سوخت خراب یا معیوب

21 تیر 1398 17:00
  • فیلتر سوخت چیست؟

    فیلتر سوخت چیست؟

    فیلترهای سوخت از قطعاتی هستند که در سرویس‌های خودرو همواره مورد بررسی قرار می‌گیرند و روی تمام خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، می‌توانید آن را بیابید. هدف از ساخت این قطعه، همان‌طور که از نامش پیداست، جلوگیری از ورود هر نوع ذرات اضافی است که داخل سوخت وجود دارند و با ورود به داخل سیستم سوخت خودرو موجب آسیب‌رسانی احتمالی به قطعات یا پیشرانه می‌شوند.

    همانند همه فیلترهای خودرو، فیلتر سوخت هم با گذر زمان می‌تواند بسیار کثیف شود، به اندازه‌ای که دیگر قادر به فیلتر کردن ذرات اضافی نباشد، گاهی اوقات حتی به دلیل کثیف شدن بیش از حد فیلتر سوخت،

  • 1 - خودرو به سختی روشن می‌شود

    1 - خودرو به سختی روشن می‌شود

    از اولین نشانه‌هایی نشانه فیلتر سوخت خراب یا کثیف یک خودرو، سخت استارت خوردن است. یک فیلتر سوخت کثیف می‌تواند جلوی جریان سوخت را بگیرد و این موضوع، نهایتاً می‌تواند منجر به بد روشن شدن خودرو شود. اگر فیلتر سوخت خودرو تاکنون تعویض نشده است، دلیل بد استارت خوردن پیشرانه دقیقاً همین مشکل خواهد بود.

  • 2 - بد کار کردن پیشرانه یا کاهش قدرت و شتاب خودرو

    2 - بد کار کردن پیشرانه یا کاهش قدرت و شتاب خودرو

    یکی دیگر از نشانه‌های اصلی فیلتر سوخت خراب به وجود آمدن مشکلات مرتبط با عملکرد پیشرانه است. گاهی اوقات فیلتر سوخت به قدری می‌تواند کثیف شود که تأثیر منفی روی عملکرد کلی پیشرانه بگذارد. یک فیلتر بسیار کثیف می‌تواند موجب کاهش قدرت و شتاب خودرو و حتی ریپ زدن و بد کار کردن پیشرانه بشود.

  • 3 - روشن شدن چراغ چک

    3 - روشن شدن چراغ چک

    یک فیلتر سوخت خراب یا کثیف همچنین می‌تواند موجب روشن شدن چراغ چک پیشرانه شود. برخی خودروها به سنسورهای فشار سوخت مجهز هستند که روی فشار سیستم سوخت نظارت می‌کند. وجود یک فیلتر کثیف در سیستم می‌تواند منجر به کاهش فشار شود، سنسورها این وضعیت را تشخیص داده و با روشن شدن چراغ چک، سعی می‌کند راننده را از وجود این مشکل «باخبر» کند. چراغ چک موتور همچنین می‌تواند به دلایل بسیار زیاد و گسترده دیگری هم روشن شود، از این رو پیشنهاد می‌شود در صورت روشن شدن چراغ چک، حتماً خودروی خود را دیاگ بزنید.

    اکثر فیلترهای سوخت قیمت ارزانی داشته و تعویض آن‌ها اصلاً کار سختی نیست. اگر شک د

دیدگاه کاربران