شاسی‌بلندی با مصرف 2.4 لیتر

معرفی نسخه پلاگین هیبرید از ب‌ام‌و X3

14 آبان 1398 15:34

ب‌ام‌و نسخه پلاگین-هیبرید از سومین نسل شاسی‌بلند X3 را معرفی کرد. این مدل که X3 xDrive30e نام گرفته، به پیشرانهای PHEV مجهز شده و قرار است از ماه دسامبر به خطوط تولید شرکت بامو در تاسیسات Spartanburg واقع در آمریکای شمالی وارد شود.

در حالت بدون آلایندگی که X3 xDrive30e تنها از نیروی باتری برای پیمودن مسیر استفاده می‌کند، می‌توان تا شعاع 55 کیلومتر با آن حرکت کرد.نیروی محرکه این خودرو از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر بنزینسوز به قدرت 181 اسببخار و موتور الکتریکی با توان 107 اسببخار تامین می‌شود که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. مجموع قدرت خروجی این سامانه برابر با 288 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور نیز برابر با 420 نیوتن‌متر خواهد بود که به واسطه سیستم چهارچرخ محرک انحصاری ب‌ام‌و یعنی xDriveبه تمامی چرخ‌ها انتقال می‌یابد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه پلاگین هیبرید ب‌ام‌و X3 برابر با 6.1 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 210 کیلومتر برساعت خواهد بود. بد نیست بدانید ظرفیت یدک‌کشی این خودرو برابر با 2 هزار کیلوگرم است.

نیروی موردنیاز برای پیمودن مسیر به صورت کاملاً برقی از مجموعه باتری لیتیوم-یونی تامین می‌شود که زیر صندلی‌های عقب نصب شده و می‌توان آن را از طریق درگاه‌های خانگی ظرف شش ساعت و با مجموعه دیواری انحصاری ب‌ام‌و ظرف سه ساعت و نیم شارژ کرد. لازم به ذکر است که مخزن سوخت بنزین در بالای محور عقب نصب شده است.

به لطف مدیریت صحیح در طراحی بخش‌های مختلف، ظرفیت بار خودرو نسبت به نسخه استاندارد بدون تغییر و روی رقم 450 لیتر ثابت مانده که البته پس از جمع‌آوری صندلی‌های عقب به 1500 لیتر می‌رسد.

کاربران ب‌ام‌و X3 پلاگین هیبرید می‌توانند از میان حالت‌های مختلف رانندگی با آن، یکی را انتخاب نمایند. در حالت بدون آلایندگی که X3 xDrive30e تنها از نیروی باتری برای پیمودن مسیر استفاده می‌کند، می‌توان تا شعاع 55 کیلومتر با آن حرکت کرد. البته با توجه به شرایط متفاوت رانندگی در ایالات متحده، تخمین زده می‌شود که این رقم در آن کشور به 32 کیلومتر کاهش یابد. مصرف سوخت ترکیبی X3 xDrive30e در جاده و شهر برابر با 2.1 و 2.4 لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز بسته به شرایط مختلف، 49 تا 54 گرم در کیلومتر خواهد بود.

نسخه پلایگن هیبرید از ب‌ام‌و X3

این شاسی‌بلند جمع‌وجور پلاگین-هیبرید را می‌توان در چهار تریم مختلف سفارش داد که شامل نسخه‌های Advantage، xLine، Luxury و M Sport خواهد بود. حتی در نسخه پایه این خودرو نیز می‌توان امکاناتی چون تهویه مطبوع با امکان کنترل از راه دور و سیستم تشخیص عابرپیاده را دریافت کرد. تجهیزات سفارشی این مدل نیز مشابه سایر نسخه‌های ب‌ام‌و X3 بوده و شامل مواردی همچون سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، فرمان اسپرت چندحالته، ترمزهای M، نمایشگر هداپ دیسپلی و کروز کنترل فعال می‌شود.

قرار است ب‌ام‌و X3 xDrive30e در سه ماهه اول سال 2020 در بازار خودروی ایالات متحده عرضه شود هرچند که هنوز برای آگاهی درباره قیمت و سایر جزئیات مربوط به این خودرو باید تا زمانی نزدیک به عرضه منتظر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران