نمونه ای آزمایشی با قدرت 900 اسب‌بخار

رونمایی از فورد موستانگ برقی

17 آبان 1398 11:53

نمونه کاملاً برقی و البته آزمایشی از فورد موستانگ که Lithium لقب گرفته، تحت همکاری مشترک میان خودروساز آمریکایی و شرکت Webasto ساخته شده است.

شرکت فورد درنظر دارد تا سال 2022 ، بیش از 11.5 میلیارد دلار در امر ساخت خودروهای برقی هزینه نماید.این خودرو که 900 اسب‌بخار قدرت و 1355 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهایی دانست که قرار است در این دوره از نمایشگاه SEMA در شهر لاس‌وگاس به معرض نمایش درآید. نکته فنی جالب دیگری که درباره این خودروی قدرتمند قابل بیان است را می توان جعبه‌دنده دستی شش سرعته آن دانست که حس انتقال قدرت تحت کنترل راننده را کاملاً به وی منتقل می‌کند.

آقای Hau Thai-Tang که مدیریت بخش توسعه محصول فورد را برعهده دارد، از عزم راسخ فورد برای برقی ساختن بیشتر مدل‌های محبوب ساخت خود خبر داده است. وی در ادامه این نمونه منحصربه‌فرد از فورد موستانگ را فرصتی عالی برای همکاری مشترک فورد با شرکت Webasto دانسته تا در عمل به مشتریان نشان دهند برقی شدن پیشرانه خودرویی مانند موستانگ تا چه اندازه می‌تواند به توانایی‌های آن بیافزاید.

فورد موستانگ برقی

فورد موستانگ Lithium نسبت به نمونه استاندارد وزن و ارتفاع کمتری دارد. این دو تغییر به لطف استفاده از قطعات فیبرکربنی و همچنین کاهش 2.5 سانتی‌متری ارتفاع سیستم تعلیق رخ داده است. رینگ‌های 20 اینچی براق، ترمزهای شش پیستونه ساخت برمبو در محور جلو (که از مدل شلبی GT350R برگرفته شده)، ورودی‌های هوا در سپر جلو، دیفیوزر عقب و شاید از همه جالب‌تر کاپوت ساخت Webasto را می‌توان از سایر تغییرات مهم در این خودرو دانست. در بخش‌هایی از کاپوت مذکور از قطعات پلی کربنات استفاده شده که در نتیجه بخش‌هایی از فضای زیر کاپوت را می‌توان مشاهده کرد.

به همراه این خودرو کابل شارژ و شارژر قابل حمل نیز ارائه شده است.

پیشرانه برقی فورد موستانگ

پیشرانه برقی این فورد موستانگ با حمایت باتری 800 ولتی ساخت Webasto و با فناوری EVDrive کار می‌کند. توجه داشته باشید که رقم 800 ولتی باتری این خودرو، دوبرابر ولتاژ بیشتر خودروهای برقی امروزی است. بنابر اعلام فورد، این عامل به کاهش وزن سیستم، تولید نیروی بیشتر و البته گرمای کمتر منجر می‌شود.

جعبه‌دنده شش سرعته دستی این خودرو نیز به همراه دیفرانسیل لغزش Super 8.8 می‌تواند گشتاور 1355 نیوتن‌متری پیشرانه برقی را مدیریت کرده و به واسطه رینگ‌های سبک وزن پوشیده شده با تایرهای Pilot Sport 4S ساخت میشلن، این خودروی عضلانی را به حرکت درآورد.

کابین فورد موستانگ برقی

راننده خودرو امکان انتخاب چهار حالت رانندگی را از طریق صفحه نمایش لمسی 10.4 اینچی روی داشبورد خواهد داشت.

شرکت فورد درنظر دارد تا سال 2022 ، بیش از 11.5 میلیارد دلار در امر ساخت خودروهای برقی هزینه نماید. به عنوان بخشی از این برنامه، میتوانیم در سال آینده انتظار عرضه یک کراس‌اور کاملاً برقی با طراحی الهام گرفته شده از مدل موستانگ را داشته باشیم. کمی بعد از آن احتمالاً نسخه برقی وانت F-150 نیز معرفی خواهد شد.

دیدگاه کاربران