هیولایی با 1525 اسب‌بخار قدرت

نسخه‌ای خاص از دوج چارجر برای سما 2019

17 آبان 1398 17:23

شرکت SpeedKore که به کار تقویت و تیونینگ خودروها اشتغال داشته و پایگاهی در ایالت ویسکانسین آمریکا دارد، اکنون نمونه‌ای تقویت شده از دوج چارجر را معرفی کرده که قدرتی حیرت‌انگیز دارد. بد نیست بدانید شرکت نامبرده از سال 2015 تاکنون، چند جایزه مختلف از نمایشگاه SEMA دریافت کرده است.

تغییرات در پیشرانه قدرت این نسخه خاص از دوج چارجر را به 1525 اسب‌بخار رسانده است.این خودرو که براساس نسخه Pursuit از دوج چارجر ساخته شده، به پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Demon مجهز شده است. متخصصان شرکت SpeedKore سوپرشارژرهای این پیشرانه را از آن جدا نموده و به جای آن، دو توربوشارژر نصب کرده‌اند که باعث شده نیروی خروجی به رقم هیجان‌انگیز 1525 اسب‌بخار برسد.

البته دستیابی به چنین رقمی اصلاً کار آسانی نبوده و قطعات دیگری همچون انژکتورها و سیستم اگزوز نیز تعویض شدند. اتفاقاً یکی از نکات جالب در این دوج قدرتمند همین خروجی اگزوز آن است که از سپر جلو خارج شده که البته چنین حالتی فقط برای راندن در پیست مسابقه بوده و در صورت حرکت در خیابان، باید این قطعه با نمونه ساخت MagnaFlow تعویض شود.

تزریق سیستم سوخت این خودرو از طریق یک پمپ سه گانه انجام شده و یک کنترل‌کننده بوست پیشرانه نیز به آن افزوده شده است.

نکته مهم دیگری که در این خودرو قابل اشاره است را باید اضافه شدن سیستم چهار چرخ محرک به آن دانست. قدرت پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت Hellraiser به ترنسفر کیس منتقل شده و سپس به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شود.

آماده‌سازی نسخه‌ای خاص از دوج چارجر برای سما 2019

غیر از تغییرات فنی انجام گرفته روی این خودرو، باید به کیت بدنه فیبرکربنی آن اشاره کرد که شامل سپرهای جدید، کاپوت، اسپویلر و دیفیوزر عقب، لبه گلگیرهای برآمده و رکاب‌های جانبی سبک وزن می‌شود. رینگ‌های این دوج وحشی از برند Bogart و تایرهای آن از نوع خیابانی ساخت شرکت Thompson انتخاب شده است.

این خودروی جالب توسط آقای Alex Palermo سفارش داده شده تا به مناسبت تولد 65 سالگی برادرش به وی تحویل داده شود.

دیدگاه کاربران