همانطوکه میدانید، نیسان مدل سیلفی – که خودرویی کاملاً جدید به شمار میرود – را حدوداً هفت ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای در چین معرفی کرده است. اما این سدان ژاپنی قرار است در روز سهشنبه، 19 نوامبر – یعنی کمتر از یک هفته دیگر – با نام «سِنترا» (Sentra) برای بازار قاره آمریکای شمالی رونمایی شود. به این ترتیب، نیسان سنترا مدل 2020 پیش از آغاز نمایشگاه خودروی لسآنجلس در رویدادی اختصاصی توسط این خودروساز ژاپنی رونمایی خواهد شد.
”پیشرانه 2.0 لیتری در سنترا مدل 2020 در مقایسه با پیشرانه 1.8 لیتری در سنترا مدل 2019، 19 اسببخار قدرت بیشتر و 23 نیوتنمتر گشتاور بیشتری تولید خواهد کرد.“همانطور که میدانید، چند هفته پیش اطلاعاتی در خصوص سنترا مدل 2020 در اینترنت منتشر شد. طبق این اطلاعات، نسخه پایه این خودرو فقط با جعبهدنده اتوماتیک عرضه خواهد شد و به همین دلیل، احتمال میرود سنترا مدل 2020 با جعبهدنده دستی عرضه نشود.
از طرف دیگر، در اطلاعات ذکر شده که توسط نیسان انتشار یافته، به مواردی هم در خصوص پیشرانه این سدان ژاپنی اشاره شده است. طبق این اطلاعات، سنترا مدل 2020 از یک پیشرانه بنزینی 2.0 لیتری از نوع تنفس طبیعی بهره خواهد برد که میتواند حداکثر 149 اسببخار قدرت و 196 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
با این حساب، سنترا مدل 2020 در مقایسه با نسخه پایه مدل فعلی از نظر پیشرانه پیشرفت کرده است. باید بدانید که نسخه پایه سنترا مدل 2019 از یک پیشرانه 1.8 لیتری بهره میبرد که میتواند حداکثر 130 اسببخار قدرت و 173 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. طبق این اعداد و ارقام، پیشرانه 2.0 لیتری در سنترا مدل 2020 در مقایسه با پیشرانه 1.8 لیتری در سنترا مدل 2019، 19 اسببخار قدرت بیشتر و 23 نیوتنمتر گشتاور بیشتری تولید خواهد کرد (البته در صورتی این افزایش قدرت و گشتاور نقطه قوت به شمار میرود که با عدم عرضه مدل 2020 با جعبهدنده دستی مشکلی نداشته باشید).
در اطلاعات منتشر شده توسط نیسان علاوهبر موارد ذکر شده، به پیشرفت در سیستم تعلیق سنترا مدل 2020 هم اشاره شده که باعث بهبود فرمانپذیری این سدان ژاپنی خواهد شد.
کمتر از یک هفته دیگر، مشخصات کامل و دقیق نسل هشتم نیسان سنترا توسط این خودروساز ژاپنی اعلام خواهد شد.
مترجم : بهنام اصغریان