چرا تایرها بسیار مهم هستند؟

5 نشانه اصلی تایرهایی که نیاز به تعویض دارند

27 آبان 1398 12:22
  • چرا تایرها بسیار مهم هستند؟

    چرا تایرها بسیار مهم هستند؟

    تایرها بخش بسیار مهمی از هر وسیله نقلیه‌ای هستند. بدون آن‌ها، خودروی شما به یک آهن قراضه بی خاصیت تبدیل خواهد شد، از این رو نگهداری آن‌ها در شرایط ایده‌آل در تمام طول سال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تایرهای بد می‌توانند برخی اثرات جانبی آزار دهنده مانند سروصدای زیاد تا یک ترکیدگی خطرناک را به همراه داشته باشند. از این رو، اگر مطمئن نیستید که آیا باید تایر خودروی خود را عوض کنید یا نه، این مطلب را بخوانید تا شما را با نشانه‌های تایری که باید عوض شود آشنا ‌کنیم.

  • 1 - تایر خیلی سروصدا می‌کند

    1 - تایر خیلی سروصدا می‌کند

    تایرهای کهنه معمولاً بسیار پرسروصدا هستند، بنابراین اگر می‌توانید صدای "وا وا وا" را از تایرهای خود هنگام حرکت در جاده یا خیابان بشنوید، احتمال این که به یک جفت تایر جدید نیاز دارید بسیار بالا خواهد بود. صدای تایرها معمولاً به علت تقسیم فشار نه چندان خوب که به خاطر شکستن کمربند اتفاق می‌افتد یا به دلیل لایه‌های معیوب؛ ایجاد می‌شوند. هر زمان که تایرهای خودروی شما وضعیت مناسبی نداشته باشند، همیشه باید میزان فرمان خودرو را هم در فواصل کوتاه‌تر از زمانی که تایرهای وضع خوبی دارند بررسی کنید.

  • 2 - تایرها عملکرد ضعیفی هنگام بارش باران دارند

    2 - تایرها عملکرد ضعیفی هنگام بارش باران دارند

    هرچقدر یک تایر کهنه می‌شود، لایه‌های زیر آج‌ها نرم‌تر و نرم‌تر می‌گردند. این موضوع معمولاً باعث می‌شود تا تایر به خوبی نتواند آب را جابجا کند و نهایتاً باعث سر خوردن خودرو روی جاده‌های خیس خواهد شد. اگر خودروی شما هنگام رانندگی روی سطوح خیس عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد و احساس می‌کنید خودرو سر می‌خورد، بهتر است حتماً تایرها را نزد یک متخصص بازرسی بکنید.

  • 3 - سواری خودرو سفت‌تر و خشن‌تر شده است

    3 - سواری خودرو سفت‌تر و خشن‌تر شده است

    با افزایش طول عمر تایرها، معمولاً شکستگی‌هایی در لایه‌های داخلی به وجود می‌آید و موجب سفت‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این موضوع نهایتاً موجب سفت و خشن‌تر شدن سواری می‌شود و با افزایش سرعت، شدت این سفتی و خشونت هم افزایش پیدا می‌کند. اگر روزی حس کردید که به جای سوار شدن داخل یک خودروی مدرن درون یک گاری قدیمی نشسته‌اید، احتمالاً زمان خرید دو جفت تایر نو برای خودرو فرا رسیده است!

  • 4 - باد تایرها به دفعات زیاد کم می‌شود

    4 - باد تایرها به دفعات زیاد کم می‌شود

    این یکی از نشانه‌های اصلی کهنه و خراب شدن تایرهاست. تایرهای کهنه ممکن است در جاهای مختلف خود نشتی داشته باشند، موضوعی که هر صبح موقع رفتن به سر کار شما را با یک تایر پنچر مواجه خواهد کرد. هر چند، نباید سریع نتیجه‌گیری کرده و تایرها را عوض کنید، چون مشکل ممکن است از رینگ‌ها هم باشد. رینگی که آسیب دیده حتی اگر تایر نو هم روی آن بیندازید، باز هم نشتی خواهد داشت.

  • 5 - عیب‌ها و نقص‌های ظاهری

    5 - عیب‌ها و نقص‌های ظاهری

    تایرها همیشه تحت فشار بسیار زیادی هستند، از این رو بهتر است هر چند وقت یک بار که بتوانید، به دنبال پیدا کردن عیب و نقص‌های ظاهری، آن‌ها را بررسی کنید. اگر در دیواره یا روی آج‌ها هر نوع پارگی یا برجستگی دیدید، در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید.

    قیمت جدید انواع لاستیک

    نحوه ثبت نام لاستیک‌ دولتی و شرایط خرید تایر دولتی با نرخ مصوب، قیمت شرکتی انواع لاستیک بارز و همچنین قیمت روز انواع تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی پرفروش بازار کشورمان را در مجموعه مقالات منتخب زیر بخوانید:

    دیدگاه کاربران