مانور هاچ‌بک برقی در مسیرهای برفی

رونمایی از نسخه مسابقه‌ای رنو زوئی

10 آذر 1398 15:42

بخش خودروهای مسابقه‌ای شرکت رنو برای حضور در دور جدید رقابت Andros Trophy آماده می‌شود. Andros Trophy که به عنوان مسابقه ملی حرکت روی مسیرهای یخی فرانسه شناخته می‌شود، از ابتدای دهه 90 میلادی تاکنون درحال برگزاری است. اکنون نسخه‌ای هیجان‌انگیز از خودروی برقی زوئی به نمایندگی از طرف شرکت رنو برای شرکت در این رقابت معرفی شده است.

قدرت پیشرانه این خودرو 202 اسب‌بخار نسبت به نمونه استاندارد افزایش یافته است.این خودرو به دو پیشرانه برقی مجهز شده که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده‌اند. مجموع قدرت این دو موتور برقی برابر با 335 اسب‌بخار بوده و توسط یک باتری 27 کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌شوند که می‌تواند نیمی از توان خود را پس از تنها 25 دقیقه شارژ شدن به دست آورد. وزن کلی نسخه مسابقه‌ای رنو زوئی به 1030 کیلوگرم رسیده که تقریباً 400 کیلوگرم کمتر از وزن نسخه معمولی و تولید انبوه این خودرو است.

به منظور حصول اطمینان از قابلیت کنترل قدرت پیشرانه این خودرو که 202 اسب‌بخار نسبت به نمونه استاندارد رنو زوئی افزایش یافته، اندازه ترمزها بزرگتر شده است. از سوی دیگر فاصله محورها نیز 88 میلی‌متر کوتاه‌تر شده و به 2.5 متر رسیده است. کیت قطعات بدنه نیز از موارد کامپوزیت ساخته شده و پهنای بدنه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. رینگ‌های مسابقه ای با تایرهای مخصوص، میله‌های حفاظتی داخل کابین به همراه خط کشی‌های ویژه مسابقه Andros Trophy که روی بدنه نقش بسته، را می‌توان به عنوان سایر تغییرات این نمونه نسبت به مدل عادی محسوب کرد.

دور جدید مسابقه از تاریخ 7 دسامبر در بخشی از کوه‌های آلپ که در خاک فرانسه واقع شده، آغاز می‌شود و سپس به سوی آندورا ادامه خواهد یافت.

دیدگاه کاربران