تحویل به مشتریان در سال 2021

رونمایی از کامیون برقی نیکولا

17 آذر 1398 12:04

سه ماه پیش بود که آغاز همکاری میان شرکت آمریکایی «نیکولا» (Nikola) و شرکت ایتالیایی «ایوِکو» (Iveco) اعلام شد. حال شاهد رونمایی اولین کامیون تمام برقی این دو شرکت برای بازار اروپا هستیم: نیکولا «ترِ» (Tre).

ظرفیت باتری نیکولا Tre در مجموع به 720 کیلووات ساعت می‌­رسد و بُرد آن حداکثر 400 کیلومتر اعلام شده است.بر خلاف کانسپت نیکولا که سال میلادی گذشته شاهد رونمایی آن بودیم، این کامیون برقی جدید بر پایه کامیون جدید ایوکو به نام «اِس وِی» (S-Way) که ماه جولای سال میلادی جاری در اسپانیا رونمایی شد ساخته شده و مدلی متفاوت محسوب می­‌شود. البته این موضوع در طراحی فضای خارجی نیکولا Tre کاملاً مشهود است، چرا که نیکولا Tre و ایوکو S-Way در ظاهر تقریباً یکسان بوده و فقط تفاوت­‌هایی جزئی در آن­‌ها به چشم می­‌خورد.

از تفاوت­‌های میان نیکولا Tre و ایوکو S-Way، می‌­توان به چراغ‌­های مه‌شکن و آرم نیکولا – که یک حرف انگلیسی N درون یک شش ضلعی است در قسمت بالای جلوپنجره اشاره کرد. اما با ورود به کابین این کامیون برقی مدرن، یک تفاوت اساسی با ایوکو جلب توجه می­‌کند: نسل جدید سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیکولا. این سیستم که از صفحه نمایشی بزرگ بهره می­‌برد، سبب شده داشبورد نیکولا Tre در ظاهر کاملاً متفاوت با داشبورد ایوکو باشد. باید بدانید که شرکت طراحی ایتالیایی «ایتال‌دیزاین» هم در طراحی Tre با نیکولا همکاری کرده است.

کابین کامیون برقی تسلا

اما موضوع مهم در خصوص این کامیون برقی طراحی آن نیست، بلکه تکنولوژی پیشرفته آن است. ظرفیت باتری نیکولا Tre در مجموع به 720 کیلووات ساعت می‌­رسد. بُرد نمونه‌­ای که در رونمایی نمایش داده شد، حداکثر 400 کیلومتر اعلام شده است. پیشرانه برقی آن توانایی تولید 644 اسب‌بخار قدرت را داشته و حداکثر گشتاورش به 1,800 نیوتن متر می­‌رسد. نیکولا Tre در نسخه‌های دو محور و سه محور عرضه خواهد شد.

این شرکت آمریکایی که در سال 2014 تاسیس شده و در زمینه ساخت کامیون‌­های برقی تخصص دارد، مدعی است که نیکولا Tre عملکردی یکسان یا حتی بهتر از یک کامیون دیزلی مشابه را ارائه خواهد داد. نسخه تولیدی نیکولا که رقیبی سرسخت برای کامیون برقی تسلا یعنی مدل «سِمی» (Semi) محسوب می­‌شود سال میلادی آینده در آلمان در معرض نمایش قرار داده خواهد شد و قرار است تحویل آن به مشتریان در سال 2021 آغاز شود.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران
mojtaba-mps 1398/10/12
خدا رحمتت کنه نیکولا تسلا..زنده بودی دنیا محکومت کرد ولی الان سر اسمت دعواست!تا ابد بشریت مدیون توست
پاسخ
0
0
0