همتای برقی GLA

معرفی مرسدس‌بنز EQA

2 بهمن 1399 10:30

مرسدس‌بنز در سال 2019 و پس از انتشار تصاویر جاسوسی از یک خودروی آزمایشی، از برنامه خود برای ساخت یک کراس‌اور برقی جمع‌وجور خبر داد.

تناسبات کلی بدنه EQA یادآور کراس‌اور کوچک دیگر ساخت مرسدس‌بنز یعنی GLA است.اکنون پس از گذشت 12 ماه از انتشار این خبر، شاهد معرفی رسمی EQA هستیم که اولین و کوچکترین عضو خانواده مرسدس EQ خواهد بود.

انتظار داریم فروش این خودرو از بهار 2021 در اروپا آغاز شود درحالی‌که وظیفه تولید آن به تاسیسات مرسدس در اشتوتگارت آلمان و پکن در چین واگذار شده است.

اولین نسخه از EQA مدل EQA 250 است که به یک موتور الکتریکی با قدرت 188 اسب‌بخار مجهز شده. به لطف مجموعه باتری 66.5 کیلووات ساعتی لیتیوم-یون، این هاچ‌بک قدبلند می‌­تواند (براساس استاندارد NEDC) تا شعاع 486 کیلومتر حرکت نماید.

مرسدس همچنین وعده دارد نسخه‌های قدرتمندتری از این خودرو را نیز در آینده نزدیک عرضه نماید که از قدرتی برابر با 268 اسب‌بخار و شعاع حرکتی بیش از 500 کیلومتر بهره‌مند خواهند شد.

براساس اعلام مرسدس، مصرف EQA برابر با 15.7 کیلووات ساعت بر صد کیلومتر و ضریب درگ آن هم 0.28 است که عدد بسیار مناسبی برای یک کراس‌اور محسوب می‌­شود. بد نیست بدانید بخش مهمی از طراحی آیرودینامیک این خودرو به وسیله شبیه‌سازی‌های دیجیتالی انجام شده است.

نکته جالب دیگر درباره EQA، نصب یک پمپ گرمایی در آن است که از گرمای ایجاد شده توسط موتور الکتریکی برای گرمایش سرنشینان استفاده خواهد کرد.

تناسبات کلی بدنه EQA یادآور کراس‌اور کوچک دیگر ساخت مرسدس‌بنز یعنی GLA است. البته خودروساز آلمانی هم این شباهت را تایید و درعین حال اعلام کرده که قطعات بدنه GLA را برای نصب در یک خودروی برقی مناسب‌سازی نموده است.

جلوپنجره بدون منفذ، فرم جدید چراغ‌های جلو، چراغ‌های باریک عقب و نوار LED میان آن‌ها جزء تغییرات انجام شده بوده که هویتی جدید برای EQA خلق کرده است.

بسته به تریم انتخاب شده، قطعات داخل کابین و روکش چرم صندلی‌ها متفاوت خواهد بود هرچند که در این بخش نیز باید صفحه نشان‌دهنده‌ها را به عنوان مهمترین نقطه تمایز میان EQA با GLA دانست.

تجهیزات استاندارد EQA شامل چراغ‌های LED جلو با دستیار نوربالا، در صندوق برقی، رینگ‌های 18 اینچی، نورپردازی داخلی با 64 رنگ مختلف، دوربین عقب و روکش چرمی فرمان خواهد بود ضمن این‌که خریدار می­‌تواند این خودرو را با یکی از سه پکیج Electric Art ، AMG Line یا Night Package سفارش دهد.

دیدگاه کاربران