آغاز شماره گذاری و تحویل به مشتریان

بررسی اس دبلیو ام G01 سیف خودرو

27 اردیبهشت 1399 18:05

بعد از آنکه سیف خودرو در تحویل بیسو T5 بدلیل تحریم ها، ناکام شد، به سراغ شرکت SWM رفت و توانست خط تولید کراس اور جدیدش با نام اس دبلیو G01 را به ایران بیاورد. 

در اواسط زمستان 98 نیز سیف خودرو، حواله های بیسو T5 را با اس دبیلو ام جایگزین و حتی قیمت دعوتنامه ای آنرا برای حواله های تکمیل وجه شده نیز اعلام کرد. سرانجام در 16 اردیبهشت 99 نیز تحویل اولین سری اس دبیلو ام های پلاک شده، به تعداد محدود آغاز شد. 

اس دبلیو ام از کجا آمد؟

داستان از این قرار است که سیف خودرو قصد دارد سومین تلاش خودرویی خود را با SWM چین استارت بزند. اولین فاز فعالیت این شرکت با برند سوبارو ژاپن بود که به یک شکست تمام عیار انجامید.

در گام بعدی شاهد عرضه برندی چینی موسوم به بیسو (Bisu) بودیم که این محصولات نیز با مشکلات متعدد ثبت‌نام و عدم تحویل کار خود را به پایان رسانده است. سپس سیف خودرو به مشتریان خود، طرح جایگزینی محصولات بیسو با شاسی‌بلند جدید SWM G01 را ارائه کرد.

SWM G01 جدیدترین چینی بازار

شرکت SVVM (مخفف Sironi Vergani Vimercate Milano) یک برند ایتالیایی فعال در زمینه موتورسیکلت‌سازی است که سال 1971 تأسیس شد. این برند سال 2014 توسط شرکت Shineray چین خریداری شد و بخش موتورسیکلت آن با تغییراتی در نماد اصلی از SVVM به SWM (مخفف Speedy Working Motors) تغییر نام پیدا کرد. جالب است بدانید که بیشتر سهام گروه شینری، در اختیار برلیانس است؛ بنابراین می توان آنرا زیرمجموعه برلیانس محسوب کرد. 

در حال حاضر SWM چهار محصول اصلی به نام‌های G01، X7، X3 و X2 دارد که سیف خودرو برای همکاری، دست روی گزینه اول یعنی اس‌دبلیوام G01 گذاشته است.

مشخصات فنی اس دبلیو ام G01

تازه‌وارد بازار ایران که با نام G01 شناخته می‌شود یک کراس‌اور جمع و جور است که سال 2018 در ایتالیا رونمایی شد و عرضه آن به صورت رسمی در نمایشگاه پکن همان سال صورت گرفت. G01 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو است که آن را برلیانس توسعه داده است. گفته می‌شود قدرت خروجی این پیشرانه 156 اسب‌بخار با 230 نیوتن‌متر گشتاور و 180 کیلومتر برساعت سرعت نهایی است.

جعبه‌دنده‌های در نظر گرفته شده برای این خودرو 6 سرعته دستی و 6 سرعته نیمه اتوماتیک است. نکته قابل ذکر درباره این خودرو آن است که برخلاف ظاهر جسور و تنومندش سیستم انتقال قدرت FWD جلو دارد. طول، عرض و ارتفاع SWM G01 به ترتیب 4610، 1855 و 1725 میلی‌متر با وزن 1560 کیلوگرمی اعلام شده است. این خودرو که از نظر طراحی حرف‌های برای گفتن دارد داخل کابین خود نیز مدرن نشان می‌دهد. شینری برای این خودرو نهایت تلاش خود را کرده تا برخلاف نمونه‌های مشابه از کمترین میزان دکمه استفاده کند.

سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، سنسور باد تایر، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چرخش چراغ در پیچ‌ها، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و نمایشگر لمسی از قابلیت‌های جذاب این خودرو به حساب می‌آید. گفته می‌شود قرار است G01 در دو تیپ استاندارد و F راهی بازار شود.

با توجه به مشخصات فنی و امکانات این خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد که رقبای هم‌کلاس آن ام‌وی‌ام X55 و حتی جک S5 باشد.

اما از ابتدای بهمن ماه 98، برخی از حواله داران بیسو، موفق به تکمیل وجه برای خریداری این خودرو شده اند. سرانجام اولین سری G01 نیز در بهار 99 در تعداد بسیار محدودی، راهی بازار شد.


قیمت اس دبلیو ام

برای اطلاع از قیمت روز خودروها و اطلاع از آخرین شرایط فروش سیف خودرو، لینک‌های زیر را ببینید:

»» قیمت روز خودرو

»» خرید و فروش اس دبلیو ام

»» آخرین شرایط فروش سیف خودرو

دیدگاه کاربران
abolfzlataii 1400/2/13
سلام دوستان عزیز مصرفش خیلیه حودوده چقدره
پاسخ
0
0
0
Amir83 1399/11/24
این ماشین اتو هلد داره یا نه ؟
پاسخ
0
0
0
Sara01 1399/10/11
من یکماهه swm g01f خریدم ماشین قبلیم هم اسپورتیج بود. این ماشین واقعا فوق العادست. هم از نظر طراحی داخلی و خارجی و هم از نظر نرمی مخصوصا داخل دست اندازها، اپشنهای زیاد، دشتاب خوب، فرمان برقی نرم، متریال چرم و استیل  داخلی به نسبت قیمت در مقایسه با ماشینهای هم رده. تا جایی که همسر من X3 داره و مخالف من برای خرید بود ولی بعد از اینکه پشت این ماشین نشست کاملا نظرش تغییر کرد و گفت من تا بحال ماشین چینی با این کیفیت و امکانات ندیده بودم. این ماشین دورگه ایتالیایی، چینی است  که یکی از طراحان معروف که برای تویوتا طراحی می‌کند آن را طراحی کرده.
پاسخ
0
0
3
hamed13110 1399/8/24
من یه هفته میشه خریدم عالیه هم لحاظ ظاهری هم سواری با قیمتهای الان ماشین ها بهترینه
پاسخ
0
0
3
Kukoc007 1399/8/6
من تو مرداد ثبت نام کردم و گفتن شصت روز کاری تحویل می دیم. الان که شصت روز کاری هم گذشته تازه میگن دو ماه دیگه احتمالا تحویل می دیم. تازه اونم باز بعیده. اگر پول دارید تحویل فوری بخرید و گر نه پولتونو ندین دست اینا.
پاسخ
0
1
2