خداحافظی باشکوه بعد از 6 سال

ب‌ام‌و i8 به پایان خط رسید

25 آذر 1398 12:03

از اردیبهشت سال 93 تا کنون 20 هزار دستگاه ب‌ام‌و i8 پلاگین هیبریدی ویرایش اسپرت فروخته شده است. رکوردی عالی برای یکی از عجیب‌ترین محصولات دنیا. خودرویی که قرار است تولید آن در فروردین سال 99 بعد از 6 سال درخشان متوقف شود.

تولید 20 هزار دستگاه از این خودرو طی پنج سال و نیم تمام پیش‌بینی‌ها برای شکست این پروژه را نقش بر آب کرد.ب‌ام‌و i8 شبیه هیچ یک از دیگر تولیدات شرکت نبوده است. محصولی که بی‌اندازه به مدل کانسپت خود شبیه بود و به همین دلیل آن را یکی از فضایی‌ترین خودروهای تولید انبوه دنیا لقب داده‌اند. تولید 20 هزار دستگاه از این خودرو طی پنج سال و نیم تمام پیش‌بینی‌ها برای شکست این پروژه را نقش بر آب کرد. این آمار فروش برای خودرویی با طراحی خارق‌العاده که قیمت مدل کوپه‌اش 147 هزار و 500 دلار و قیمت مدل روباز آن 163 هزار و 300 دلار بود، بی‌نظیر است.

شهریور ماه گذشته بود که شرکت اعلام کرد ویرایش نهایی این خودرو موسوم به Sophisto Edition را به تیراژ محدود تنها 200 دستگاه عرضه خواهد کرد. نمونه‌هایی که تنها برای مشتریان آلمانی قابل خریداری خواهند بود. این خودرو بدون تغییر در مکانیزم فنی تنها با تغییر چند آپشن و البته رنگ‌بندی فوق‌العاده عرضه می‌شود.

خط تولید ب‌ام‌و i8

هانس پیتر کمسر مدیر کارخانه لایپزیش یعنی محل تولید ب‌ام‌و i8 می‌گوید این خودرو پدیده ویژه‌ای در بازار بود که برای افزایش لذت رانندگی تولید می‌شد. به گفته او من و تمام کارکنان کارخانه از کار کردن روی یکی از پرچم‌داران ب‌ام‌و احساس افتخار می‌کنیم.

ب‌ام‌و i8 یکی از اولین محصولاتی بود که شاسی‌ فوق سبک آن از فناوری CFRP (فیبر کربن مستحکم شده) ساخته شده بود. خودرویی که سبک نوینی در تولید اسپرت‌های هیبریدی را پدید آورد. خروجی ترکیبی این خودرو عدد 369 اسب‌بخار را نشان می‌دهد که سهم پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی 228 اسب‌بخار است. شتاب صفر تا صد ب‌ام‌و i8 معادل 4.4 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 250 کیلومتر برساعت است.آب کردآ÷آبب

دیدگاه کاربران