افزایش راحتی و ارتقای سلامت کارگران در اولویت

ابزار کار مدرن برای کارگران آئودی

26 آذر 1398 11:56

اکسوسکلتون (Exoskeleton) نوعی ابزار پوشیدنی است که هماهنگ با شخصی که آن را پوشیده عمل می­‌کند. می­‌توان گفت اکسوسکلتون به نوعی شبیه به یک استخوان‌بندی خارجی عمل کرده و توانایی فیزیکی شخص را در انجام کارها افزایش می­‌دهد.

این ابزارها با محافظت از مفاصل و کاهش فشار بر روی ماهیچه‌­ها، شخص را در انجام کارها کمک می­‌کنند.آئودی برنامه‌­ای را در آلمان شروع کرده که هدف آن، بررسی و مقایسه دو نوع اکسوسکلتون است. این دو ابزار پوشیدنی مدرن برای شرایطی طراحی شده‌اند که شخص مورد نظر مشغول کار در قسمت بالای سر خود باشد (به طور مثال، زمانی که یک کارگر در حالت ایستاده مشغول کار بر روی کف یک خودرو است). در چنین شرایطی، این ابزارها با محافظت از مفاصل و کاهش فشار بر روی ماهیچه‌­ها، شخص را در انجام کارها کمک می­‌کنند.

در حال حاضر، حدوداً شصت کارگر در کارخانه آئودی در آلمان به صورت آزمایشی مشغول استفاده از این ابزارها بوده و این برنامه قرار است برای مدت چند هفته ادامه پیدا کند. این خودروساز آلمانی از اجرای این برنامه اهداف مختلفی داشته و به دنبال یافتن پاسخ سوالاتی مهم در خصوص این نوع ابزار مدرن است. به طور مثال، آیا پوشیدن این ابزارها محدودیتی در حرکت قسمت‌های مختلف بدن شخص ایجاد می­‌کند یا این ابزارها تا چه حد شخص را در انجام کارها کمک می­‌کنند؟

ابزار کار مدرن برای کارگران آئودی

همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، این دو نوع اکسوسکلتون که آئودی در حال حاضر مشغول آزمایش آن­‌ها است، همانند یک کوله‌­پشتی پوشیده می‌­شوند.

البته استفاده از این نوع ابزار مدرن توسط کارگران آئودی چندان موضوع تازه‌­ای به شمار نمی‌­رود، چرا که چیزی در حدود چهار سال است که این خودروساز آلمانی استفاده از آن­‌ها را آغاز کرده است. حتی پیش از این، آئودی یکی از این دو نوع اکسوسکلتون را در کارخانه‌­ای در مجارستان مورد آزمایش قرار داده و نتایج اولیه این آزمایش حاکی از عملکرد خوب آن بوده است. اهداف اصلی که آئودی با استفاده از این تکنولوژی جدید دنبال می­‌کند، افزایش راحتی و کاهش فشار بر روی کارگران و ارتقای سلامتی آن­‌هاست.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران