به‌روزرسانی شاسی‌بلند آفرود در 40 سالگی

معرفی لادا نیوا 4x4 مدل 2020

27 آذر 1398 11:26

لادا نیوا از سال 1977 تاکنون روی خط تولید قرار داشته، بدون آن‌که دچار تغییر و تحولات جدی شود. این خودروی آفرود همواره به پیشرانه‌های چهار سیلندر کوچک و سیستم چهار چرخ محرک دائمی مجهز بوده که البته قرار است برای سال 2020 نیز این سنت دیرینه همچنان پابرجا باقی بماند. نام مدل فیس‌لیف شده از لادا نیوا این بار به صورت رسمی به پسوند 4x4 نیز مزین شده است.

لادا اعلام کرده که نیوا 4x4 اکنون ارزان‌ترین شاسی‌بلند قابل خرید در بازار خودروی روسیه و البته یکی از معروف‌ترین خودروهای جهان است. تغییرات ظاهری این خودرو را می‌توان محدود به افزوده شدن چراغ مه‌شکن به داخل سپرهای جلو دانست. در فضای داخلی اما خودروساز روسی به سیستم تهویه مطبوع جدید مجهز شده که عملکرد آن به لطف طراحی جدید خروجی‌های هوا، نسبت به قبل بهبود یافته است. در بخش میانی داشبورد فضایی کوچک برای قرار دادن دو لیوان پیش‌بینی و همچنین به فضای محفظه داشبورد نیز افزوده شده است.

اما از همه این‌ها مهمتر، طراحی جدید صندلی‌های نیوا است که توسط لادا انجام شده و بنابر اعلام سازنده، اکنون بسیار راحت‌تر از قبل بوده و مکانیزم راحت‌تری برای جمع شدن دارد. لادا نیوا 4x4 مدل 2020 اکنون حتی به گرمکن صندلی‌ها و بالابر برقی شیشه‌ها نیز مجهز شده است.

لادا نیوا 4x4 مدل 2020

لادا نیوا که می‌توان آن را برادر روسی و ناتنی سوزوکی جیمنی به حساب آورد، همچنان از پیشرانه 1.7 لیتری بنزین‌سوز تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 83 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 17 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 142 کیلومتر برساعت خواهد بود.

لادا اعلام کرده که نیوا 4x4 اکنون ارزان‌ترین شاسی‌بلند قابل خرید در بازار خودروی روسیه و البته یکی از معروف‌ترین خودروهای جهان است. جزئیات قیمت‌گذاری و زمان تحویل این خودرو به خریداران در زمانی نزدیک به عرضه قطعی در سال 2020 اعلام خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران