مجهز به فناوری هیبرید خفیف

فیس‌لیفت کیا ریو در مدل 2021

7 خرداد 1399 13:00

در ماه ژانویه تصاویری از نمونه تحت آزمایش مدل جدید ریو در حالی منتشر شد که بدنه آن را با لایهای ضخیم از پوشش‌های استتاری مخفی کرده بودند. اکنون و پس از گذشت پنج ماه از آن زمان، به نظر می‌رسد توسعه مدل مذکور به پایان رسیده چراکه شرکت کیا به صورت رسمی نسخه فیس‌لیفت شده از ریو را معرفی کرده است.

مهمترین تغییر کیا ریو مدل 2021 را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که یک پیشرانه یک لیتری مجهز به فناوری هیبرید خفیف جایگزین نمونه قبلی شده است.طرح کلی چهره این خودرو نسبت به مدل قبل تغییر چندانی نداشته اما می‌توان طرح جدید سپر جلو و چراغ‌های مه‌شکن را به راحتی تشخیص داد ضمن این‌که چراغ‌های LED جلو از این پس به صورت استاندارد در تمام تریم‌های ریو نصب خواهد شد. دو رنگ جدید برای بدنه و رینگ‌های 16 اینچی جدید با طرح هشت پره را می‌توان جزء سایر تغییرات کیا ریو جدید بشمار آورد.

بزرگترین تغییر در فضای کابین را می‌توان افزوده شدن صفحه نمایش 8 اینچی روی بخش میانی داشبورد و نمایشگر دیجیتال 4.2 اینچی در مقابل دیدگان راننده دانست. خریداران می‌توانند در نسخه GT-Line، تریم قطعات با ظاهر فیبرکربن را انتخاب نمایند.

اما مهمترین تغییر این خودرو نسبت به مدل پیشین را باید در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که یک پیشرانه یک لیتری مجهز به فناوری هیبرید خفیف جایگزین نمونه قبلی شده است. این پیشرانه جدید یک واحد سه سیلندر درون‌سوز بوده که به مولد استارتر مجزا نیز مجهز شده، عاملی که براساس استاندارد WLTP اروپا، آلایندگی دی‌اکسید کربن را تا 8 درصد کاهش خواهد داد.

نکته مهم این است که میزان قدرت خروجی این پیشرانه نسبت به قبل تغییر نکرده و همچنان بسته به مدل، می‌تواند 100 یا 120 اسب‌بخار قدرت تولید نماید.

کابین کیا ریو مدل 2021

یک جعبه‌دنده دستی کاملاً جدید با کلاچ الکترونیکی نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را برعهده دارد. کیا اعلام کرده کلاچ سیمی این جعبه‌دنده جدید باعث تسریع در روند از دور خارج شدن پیشرانه می‌شود.

از سوی دیگر پیشرانه یک لیتری بنزین‌سوز که در مدل قبلی ریو موجود بود، در نسخه جدید نیز قابل انتخاب بوده و به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک در ریو نصب می‌شود. علاوه‌براین، یک پیشرانه 1.2 لیتری بنزین‌سوز تنفس طبیعی به قدرت 84 اسب‌بخار را نیز می‌توان سفارش داد.

قرار است فروش مدل جدید کیا ریو از سه ماهه سوم سال جاری در اروپا آغاز شود. فعلاً درباره عرضه این خودرو در ایالات متحده سخنی به میان نیامده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران