تغییر ذائقه لوکس‌سواران

معرفی آئودی A8 پلاگین هیبرید

29 دی 1398 10:09

بعد از معرفی آئودی Q5 TFSI E شرکت مشتاقانه به سمت لوکس‌ترین سدان خود یعنی A8 رفت و مدلی پلاگین هیبرید را به سبد فروش خود اضافه کرد.

آئودی می‌گوید در صورت استفاده مستقیم از سیستم برق می‌توان با آن حدود 27 کیلومتر پیمایش داشت. این خودرو نیز مانند Q5 پلاگین هیبرید تنها در بازار آمریکای شمالی عرضه اولیه خواهد شد. قیمت پایه A8 TFSI E معادل 94 هزار دلار است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این خودرو در قیاس با مدل بنزینی A8 تیپ 55 TFSI که قیمتی 85 هزار دلاری دارد با در نظر گرفتن مالیات فدرال و هزینه سوخت به مراتب مقرون به صرفه‌تر است.

شاید اینطور به نظر برسد که سدان لوکس آئودی دیگر آن ابهت قدیم را ندارد. ولی باید گفت که برای این خودرو یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر Vشکل توربوشارژ در نظر گرفته شده است که قدرت ترکیبی آن 443 اسب‌بخار با 700 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این خودرو زیر 5 ثانیه ثبت شده است. آئودی می‌گوید در صورت استفاده مستقیم از سیستم برق می‌توان با آن حدود 27 کیلومتر پیمایش داشت.

آئودی A8 پلاگین هیبرید

آئودی A8 بنزینی با همین پیشرانه می‌توانست 335 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. به همین دلیل است که سدان بنزینی در شتاب صفر تا صد حدود 0.7 ثانیه از رقیب عقب‌تر می‌افتد.

شرکت مدعی شده است که سیستم نوردهی این خودرو بسیار مدرن و منحصربه‌فرد است. البته این خاص بودن را می‌توان از روی رینگ‌های 19 اینچی استاندارد آن هم متوجه شد. هم‌چنین داخل کابین اثری از عقربه‌های مکانیکی نیست و جای آن را نمایشگر دیجیتالی گرفته است.

دیدگاه کاربران