رقیب خانوادگی برای تویوتا پرادو

تبدیل لکسوس GX به یک آفرودر واقعی

3 بهمن 1398 10:05

در نمایشگاه مونترال کانادا لکسوس از یک شاسی‌بلند غول‌آسا پرده‌برداری کرد. این خودرو که کانسپت GX Overland نام دارد به معنی واقعی کلمه یک آفرودر توانمند است.

نکته مهم درباره این خودرو حفظ فلسفه راحتی و لوکس‌گرایی در کنار قابلیت‌های آفرود است.لکسوس GX بر پایه پلتفرم تویوتا پرادو طراحی شده و به همین دلیل در حالت استاندارد نیز می‌توان روی قابلیت‌های خارجی جاده‌ای آن حساب باز کرد. در تابستان گذشته لکسوس تجربه موفقی را با مدلی مشابهی به اسم GXOR Concept در کارنامه خود ثبت کرد. باز هم این زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا قصد ورود به دنیای آفرودها را داشته است.

این خودرو که بر اساس مدل تولیدی GX460 Exclusive Package ساخته شده مجهز به تایرهای سفارشی از برند Toyo با مدل اوپن کاننتری است. هم‌چنین سیستم تعلیق این خودرو به منظور تحمیل فشارهای شدیدتر به کلی دستخوش تغییر شده است. نصب یک وینچ قدرتمند روی سپر جلو لکسوس GX را حرفه‌ای‌تر از همیشه نشان می‌دهد.

مانند اغلب آفرودرهای مدرن برای این خودرو نیز پکیج چادر سقفی در نظر گرفته شده است. حتی یک سرویس حمام صحرایی نیز در این پکیج دیده می‌شود.

نکته مهم درباره این خودرو حفظ فلسفه راحتی و لوکس‌گرایی مثل تمام دیگر تولیدات لکسوس است. این پدیده را به خوبی می‌توان در کابین آن نیز مشاهده کرد. استفاده از چرم طبیعی قرمز رنگ با تریم آلومینیوم و چوب در کنار سیستم صوتی از برند مارک اند لوینسون با 17 اسپیکر لکسوس GX فوق را تبدیل به یک آفرودر خانواده‌پسند کرده است.

در قسمت قوای محرکه هم‌چنان می‌توان از یک پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر Vشکل تنفس طبیعی لذت برد. پیشرانه‌ای با قدرت 301 اسب‌بخار قدرت و البته 446 نیوتن‌متر گشتاور. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک به صورت 4WD و با سیستم کنترلی A-TRAC به صورت هوشمند به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. نمایشگرهای پاناسونیک، سیستم تعلیق پویا و 5 حالت رانندگی از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

دیدگاه کاربران