ثبت رکوردی جدید برای غول آفرود آلمانی

کوهنوردی با مرسدس‌بنز یونیماگ

6 بهمن 1398 15:07

برای افرادی که به دنبال گریز از شلوغی و سروصدای شهرهای بزرگ بوده و در عین حال به رانندگی و خودرو نیز علاقمند هستند، بیراهه‌نوردی می‌تواند بهترین راه حل باشد. البته برخلاف رانندگی در مسیرهای عادی که می‌تواند بسیار دلپذیر هم باشد، بیراهه‌نوردی عملی بسیار چالش‌برانگیز است که غیر از توانایی‌های راننده، قابلیت‌های عملکردی خودرو را نیز به چالش می‌کشد.

این خودروها به لطف فناوری قابل اعتماد تایرها و سایر بخش‌های فنی و همچنین مرکز ثقل متعادل شده توانسته‌اند تا ارتفاع بیش از 6000 متر صعود کنند.در یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها در این زمینه، تیمی متشکل از ده راننده باتجربه، چندی پیش با دو دستگاه مرسدس‌بنز یونیماگ به فکر رکوردشکنی افتادند.

از سال‌ها پیش خودروهای یونیماگ در اختیار ارتش، محققان، بیراهه‌نوردان و تیم‌های اتومبیلرانی سراسر جهان بوده، خودرویی که به لطف شاسی قابل اعتماد و پیشرانه قدرتمند می‌تواند نیازهای کاربرانش را به خوبی پاسخگو باشد.

اما دو دستگاه یونیماگ موردبحث این مطلب برای رسیدن به دومین آتشفشان مرتفع جهان یعنی Ojos de Salado در شیلی مورد استفاده قرار گرفته تا تیم محققان را برای نصب چهار آنتن رادیو اضطراری در کمپ‌های تشکیل شده روی این کوه یاری نمایند.

مطمئناً نصب گیرنده‌های رادیویی روی قله Ojos de Salado که به عنوان مرتفع‌ترین آتشفشان فعال روی کره زمین شناخته می‌شود، برای محققان و کوهنوردان امری بسیار مهم و در عین حال دشوار بوده است. اما برای تیم کوهنوردان نصب این گیرنده‌ها پایان کار نبوده زیرا پس از نصب آخرین آنتن در ارتفاع 6100 متری، گروه موردنظر برای ثبت رکورد جدیدی در کوهنوری با خودرو دست بکار شدند. در نهایت یکی از این خودروهای عظیم‌الجثه توانست به ارتفاع 6694 متری برسد.

کوهنوردی با مرسدس‌بنز یونیماگ

شرایط لازم برای ثبت این رکورد توسط بخش پیکاپهای ویژه شرکت مرسدس‌بنز برای این دو یونیماگ که از نوع U5023 هستند، مهیا شد. تایرهای مخصوص، وینچ و بدنه مجهز به مواردی چون فناوری متعادل‌سازی مرکز ثقل، همگی توسط مهندسان موزه یونیماگ، شرکت AS Söder و تیم Unimog development فراهم شد.

براساس گفته‌های آقای Matthias Jeschke که هدایت تیم کوهنوردی را برعهده داشته، هردوی این خودروها به لطف فناوری قابل اعتماد تایرها و سایر بخش‌های فنی و همچنین مرکز ثقل متعادل شده توانسته‌اند این رکورد مهم را ثبت نمایند.

دیدگاه کاربران