ادای احترام به گذشته

معرفی نسخه‌ای خاص از ب‌ام‌و M8

9 بهمن 1398 17:56

خبر خوش برای طرفداران بام‌و M8 Competition این است که از نسخه ویژه Individual Manufaktur این خودرو که در نیمه سپتامبر 2019 معرفی شد، هنوز تعدادی برای خرید موجود است. از این نسخه ویژه تنها به تعداد 20 دستگاه برای بازار کانادا ساخته شده که بدنه نیمی از آن‌ها به رنگ قرمز آتشین و نیم دیگر با مشکی یخی رنگ‌آمیزی شده است.

رنگ قرمز آتشین M8 Competition مدل 2020 را می‌توان ادای احترام به نمونه آزمایشی ب‌ام‌و M8 در اوایل دهه نود میلادی دانستبا وجود آن‌که M8 Competition Individual Manufaktur در هر دو رنگ تولید شده بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان انکار کرد که این خودرو با رنگ قرمز جلوه دیگری دارد. غیر از طبیعت خاص این رنگ، علت این امر را می‌توان در سابقه ذهنی علاقمندان این خودرو نیز جستجو کرد، چراکه در اوایل دهه 90 میلادی شرکت ب‌ام‌و نمونه‌ای منحصربه‌فرد و البته آزمایشی از M8 کوپه را تولید و با قرمز آتشین رنگ‌آمیزی کرده بود.

خودروی مذکور پروژه‌ای محرمانه بوده و ب‌ام‌و در سال 2010 وجود آن را تایید کرد. در حقیقت رنگ قرمز آتشین M8 Competition مدل 2020 را می‌توان ادای احترام به نمونه قدیمی مورد اشاره دانست.

نسخه‌ای خاص از ب‌ام‌و M8

تمام 20 نمونه ساخته شده از این خودروی سفارشی به پکیج M بدنه شامل قطعات کربن برای اطراف جلوپنجره، رکاب‌های جانبی، پوشش بالای آینه‌های جانبی، اطراف ورودی‌های هوا و همچنین دیفیوزر عقب مجهز شده است.

در فضای داخلی این کوپه‌های سفارشی امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه فراهم شده و نشان BMW Individual Manufaktur نیز روی جالیوانی‌های فیبرکربن به چشم می‌خورد.

در هنگامی که ب‌ام‌و این خودرو را معرفی کرد، قیمت پایه آن را 198 هزار دلار کانادا (تقریباً برابر با 150 هزار دلار آمریکا) تعیین کرد. اما اکنون وضع کمی فرق کرده و به دلیل کمیاب بودن این خودروها، نمونه موجود در نمایندگی ب‌ام‌و در Calgary با قیمت 206,405 دلار کانادا و نمونه موجود در BMW Edmonton در آلبرتا با قیمت 204,105 دلار کانادا برای فروش پیشنهاد شده‌اند.

تمام 20 نمونه ساخته شده از نسخه Individual Manufaktur از لحاظ فنی تفاوتی با سایر M8 Competition های ساخته شده نداشته و از همان پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو هشت سیلندر بهره‌مند شده‌اند که 616 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت حاصل از این پیشرانه می‌تواند کوپه قدرتمند آلمانی را ظرف تنها 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران