در نسخه‌های پلاگین هیبرید و R.S. Line

معرفی رنو مگان مدل 2020

16 بهمن 1398 09:28

از آنجا که گروه فولکس‌واگن امسال نسل جدید مدل‌های موفق فولکس گلف، اشکودا اوکتاویا و سئات لئون را معرفی کرده، رنو نیز می‌خواهد از باقی ماندن مدل مگان در کورس رقابت در رده‌ای شلوغ و متنوع از بازار خودروی اروپا اطمینان حاصل کند. بنابراین خودروساز فرانسوی وقت را تلف نکرده و نسخه فیس‌لیفت شده از نسل فعلی مگان را در که در نیمه عمر خود قرار دارد، معرفی نموده است.

یکی از مهمترین تغییرات رنو مگان 2020 را باید افزوده شدن نسخه پلاگین‌هیبرید دانست که با پسوند E-Tech شناخته می‌شود.رنو مگان که در طول 25 سال گذشته در بازار خودرو حضور داشته و توانسته بیش از هفت میلیون خریدار برای خود بیابد، اکنون در چهارمین نسل خود با تغییراتی در بخش ظاهر و فنی معرفی شده است.

مهمترین تغییر ظاهری در نمای جلو مربوط به چراغ‌ها بوده که همچون مه‌شکن‌ها و چراغ‌های عقب اکنون از جنس LED ساخته شده که میزان دید راننده در جلو را تا 30 درصد نسبت به چراغ‌های هالوژن افزایش داده است.

جلوپنجره، سپر جلو و همچنین قطعات کرومی (که در تریم‌های گران‌تر نصب می‌شود) را می‌توان جزء مهمترین تغییرات رنو مگان 2020 به شمار آورد. رینگ‌های جدید 16 و 18 اینچی به همراه سه رنگ تازه برای پوشش بدنه شامل خاکستری Highland، خاکستری Baltic و مسی خورشیدی نیز جزء سایر ویژگی‌های رنو مگان 2020 خواهد بود.

با ورود به فضای کابین مواردی چون صفحه پشت آمپر 10.2 اینچی، نمایشگر 9.3 اینچی لمسی و آینه دید عقب با قابلیت تبدیل به دوربین جلب نظر می‌کند. در تریم‌های بالاتر پوشش جدید صندلی‌ها به همراه تنظیم برقی صندلی راننده نیز قابل سفارش خواهد بود.

یکی از مهمترین تغییرات رنو مگان 2020 را باید افزوده شدن نسخه پلاگین‌هیبرید دانست که با پسوند E-Tech شناخته می‌شود. قوای محرکه این مدل از مجموعه‌ای شامل یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری بنزین‌سوز، دو موتور برقی و مجموعه باتری 9.8 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که توسط جعبه‌دنده اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

رنو مگان E-Tech می‌تواند 50 کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی بپیماید درحالی‌که حداکثر سرعت خودرو در این حالت روی 135 کیلومتر برساعت محدود شده است.

مدل‌های عادی رنو مگان 2020 به پیشرانه 1.3 لیتری بنزین‌سوز TCe مجهز شده‌اند که در نسخه‌های مختلف 115، 140 یا 160 اسب‌بخار قدرت دارد. البته برای رنو مگان 2020 یک نسخه به قدرت 100 اسب‌بخار هم به جمع سایرین وارد شده که همچون مدل 115 اسب‌بخاری، به جعبه‌دنده شش سرعته دستی مجهز شده است. لازم به ذکر است که نسخه‌های به قدرت 140 و 160 اسب‌بخار همراه با جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته عرضه می‌شوند.

یک پیشرانه 1.5 لیتری دیزل از نوع Blue dCi نیز برای رنو مگان قابل سفارش بوده که 95 یا 115 اسب‌بخار قدرت داشته و می‌توان آن را همراه با جعبه‌دنده اتوماتیک یا دستی سفارش داد.

رنو مگان مدل 2020

نسخه قدرتمند رنو مگان R.S. Line که جایگزین مدل GT Line در نسل قبلی این خودرو شده، با افزایش 20 واحدی قدرت پیشرانه و 30 واحد گشتاور، اکنون 296 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد که از طریق جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در نسخه جدید مگان R.S. Line امکان تنظیم صدای اگزوز به صورت دستی نیز مهیا شده است.

اما رنو مگان R.S. Trophy قدرتمندترین نسخه از این خودرو بوده که از نظر ظاهری به مدل R.S. Line شباهت داشته و البته در صورت سفارش مشتری، به صندلی‌های ریکارو نیز مجهز می‌شود.

رنو از تابستان سال جاری میلادی عرضه نسخه بروزرسانی شده از مگان را در بازار اروپا آغاز خواهد کرد.

دیدگاه کاربران