پیکاپی برای خانواده‌ها

هیوندای سانتاکروز مدل 2022 معرفی شد

27 فروردین 1400 06:03

ابتدای سال 2015 میلادی بود که هیوندای یکی از عجیب‌ترین کانسپت‌های خود را معرفی کرد. این خودرو سانتاکروز نام داشت و اولین پیکاپ تاریخ شرکت شد. اگرچه تصور نمی‌شد کره‌ای‌ها این برنامه را نهایی کنند ولی اکنون 6 سال بعد از نمایش نسخه کانسپت، هیوندای قصد دارد سانتاکروز را روی خط تولید ببرد.

طراحی هیوندای سانتاکروز

هیوندای اصرار دارد که این مدل جدید را نه به عنوان پیکاپ، بلکه با لقب SAV یا Sport Adventure Vehicle به معنی خودروی ماجراجوی اسپرت معرفی کند. سانتاکروز بیش‌تر از آن‌ که یک پیکاپ برای باربری و کار باشد، یک خودروی خانوادگی مناسب برای افرادی است که بیش‌تر اوقات خود را بیرون از منزل سپری می‌کنند.

طراحی بدنه هیوندای سانتاکروز

طرح جلو و عقب بدنه هیوندای سانتاکروز کاملا شبیه به نسل جدید توسان بوده درحالی‌که طرح متفاوت ستون‌های A و C، باعث استقلال هویت این مدل شده است.

طول محفظه بار سانتاکروز برابر با 1.32 متر است که در زیر آن هم فضایی برای قرار دادن لوازم پیش‌­بینی شده است. کاور برای روکش نمودن این بخش ارائه شده و البته هیوندای قصد دارد در آینده نزدیک لوازم جانبی متنوعی هم برای این مدل عرضه کند.

کابین و امکانات هیوندای سانتاکروز

نمایشگر 8 اینچی یا پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد نصب می­‌شود اما با پرداخت مبلغ اضافه، امکان نصب نمایشگر 10 اینچی و صفحه پشت آمپر دیجیتال هم وجود دارد.

کابین و امکانات هیوندای سانتاکروز

سامانه ایمنی نصب شده در هیوندای سانتاکروز مواردی مانند دستیار هشدار برخورد از جلو با قابلیت شناسایی عابرپیاده و دوچرخه­‌سوار، دستیار حرکت بین خطوط و هشدار عدم توجه راننده را به صورت استاندارد و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار نقطه کور به همراه دوربین، دستیار خروج ایمن و دوربین نمایش اطراف خودرو را به صورت آپشن ارائه می­‌کند.

مشخصات فنی هیوندای سانتاکروز

هیوندای سانتاکروز در حالت استاندارد به پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که 190 اسب‌­بخار قدرت و 244 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ این خودروی 1588 کیلوگرمی منتقل می‌­کند.

پیشرانه توربو برای هیوندای سانتاکروز

دومین گزینه قابل انتخاب برای نصب در زیر کاپوت هیوندای سانتاکروز، پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که 275 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه این خودروی 2268 کیلوگرمی با پدال­‌های پشت فرمان نیز قابل تعویض است.

برنامه تولید و عرضه هیوندای سانتاکروز

سانتاکروز پیکاپ مخصوص هیوندای برای تمامی بازارهای جهانی است و تولید آن در تاسیسات هیوندای واقع در آلاباما از ماه ژوئن و فروش این مدل از اواخر تابستان آغاز خواهد شد. البته اوضاع چندان هم برای اولین پیکاپ هیوندای آسان نیست، چراکه فورد به تازگی با معرفی ماوریک خود را به‌عنوان رقیبی سرسخت برای سانتاکروز معرفی کرده است. عدم اعتبار و اصالت چیزی است که پیکاپ کره‌ای از آن رنج می‌برند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
SaaLaaR71 1402/12/26
نسخه ی توربوی این ماشین اگر وارد بشه میتونه تمام پیکاپ های چینی رو کنار بزنه. شرکتی که این خودرو رو وارد کنه قطعا میتونه بالای هفتاد درصد بازار پیکاپ هارو بگیره کیفیت و دوام فنی خودروی کره ای خودش تبلیغ هست چ نیاز به سفیر و بازیگر و التماس و خواهش برای فروش نداره
پاسخ
0
0
0