افزایش قدرت و سرعت برای سوپر شاسی‌بلند ایتالیایی

کیوانی و تیونینگ لامبورگینی اوروس

19 بهمن 1398 17:41

درست در زمانی که بسیاری از طرفداران پروپاقرص برند لامبورگینی در این اندیشه بودند که نمیتوان مدل اوروس را قوی‌تر از آنچه که هست، تصور کرد، یک تیونر آلمانی به نام کیوانی (Keyvany) ثابت کرده که این شاسی‌بلند ایتالیایی هنوز هم قابلیت زیادی برای تغییر دارد.

نیروگاه هشت سیلندر توئین توربو 4 لیتری لامبورگینی اوروس در نسخه Keyrus قادر است 820 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های خودرو ارسال نماید.رینگ‌های 24 اینچی این خودروی خشن که اکنون Keyrus نام گرفته را می‌توان یکی از شاخصه‌های ظاهری آن دانست. در مورد اسم این شاسی‌بلند خشن باید گفت که نام Keyrus از ترکیب دو نام Urus و Keyvany به وجود آمده است.

نکته مهم دیگر در ظاهر این خودرو را باید قطعات فیبرکربنی آن دانست. استفاده از کاپوت و همچنین قطعات فیبرکربنی در جلو و عقب این خودرو به ترتیب باعث کاهش 34 و 41 کیلوگرمی وزن نسبت به نمونه استاندارد شده است. ورودی‌های هوا در جلو به چراغ‌های LED جدید مزین شده که در فرم ظاهری از الگوی Y شکل داخل چراغ ها پیروی می‌کنند.

کیوانی تنها به اعمال تغییرات ظاهری بسنده نکرده بلکه دستی به سر و روی پیشرانه آن هم کشیده به گونه‌ای که نیروگاه هشت سیلندر توئین توربو 4 لیتری که در حالت استاندارد 641 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، در نسخه Keyrus قادر است 820 اسب‌بخار قدرت و 1100 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های خودرو ارسال نماید.

قدرت اضافه پیشرانه باعث شده شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت شاسی‌بلند لامبورگینی به 3.3 ثانیه برسد که 0.3 ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد خواهد بود. حداکثر سرعت خودرو نیز از 305 کیلومتر برساعت به 325 کیلومتر برساعت افزایش یافته است.

گذشته از این خودروی هیجان‌انگیز، اگر طالب نسخه‌ای سبک وزن از لامبورگینی باشید که توسط سازنده اصلی تغییر داده شده باشد، می‌توانید منتظر مدل ST-X باشید که قرار است امسال عرضه شود. نکته جالب در مورد این خودرو کاهش 550 کیلوگرمی وزن آن نسبت به نمونه استاندارد است.

انتظار می‌رود مدتی پس از مدل مذکور نسخه پلاگین هیبرید اوروس نیز معرفی شود.

دیدگاه کاربران